Ben ik de enige die de huidige indeling wel prima vind?
En verder ben ik het wel eens met JWM
Anyway, mijn gedachtenspinsels:
De kracht van dit forum is naar mijn idee de zelfregulering. Gebruikers die te ver van het topiconderwerp afwijken worden tot de orde geroepen, delen worden afgesplitst of men start zelf een nieuw draadje mocht daar behoefte aan zijn. Door alles in (sub)hokjes te stoppen, te taggen, symbooltjes aan vast te plakken etc. doe je zie zelfregulering teniet, echt overzichtelijk wordt het er ook niet van en iemand kan compleet afgezeken worden mocht ie het in zijn hoofd halen iets in het verkeerde subsubsubsubsubsubtopic te plaatsen.
Als mogelijke oplossing voor de overzichtelijkheid: Je zou de alledaagse gebeurtenissentopics als sticky vast kunnen zetten. (heb ik al eens eerder voorgesteld als ik het mij goed herinner) Dan blijven die altijd goed vindbaar en de rest blijft gewoon dynamisch zoals nu. Mocht er behoefte zijn aan materieeltopics bij de betreffende concessie/regio, kan er altijd een apart topic geopend worden. Als er veelvuldig in gepost wordt, blijft deze zichtbaar op de eerste pagina. Wordt er niet of nauwelijks gepost is er blijkbaar minder behoefte aan dan gedacht en verdwijnt deze langzaam uit beeld. Wellicht zou je in de openingspost van alledaagsegebeurtenissen een linkje kunnen plaatsen naar het materieeltopic, mocht er opeens wel behoefte ontstaan om daarin te posten, zodat het nog enigszins makkelijk te vinden is en anders hebben we de zoekfunctie op het forum nog, of de wiki.
Ideeëntopic weer opdelen in subcategorieën vind ik wat onzinnig. Naar mijn idee is het bijna altijd in de eerste post wel duidelijk of het op een bestaand model of een geheel nieuw ontwerp van dienstregeling of wat dan ook betreft. En als dat niet zo is, kan dat altijd gevraagd worden. Ga ook hier niet de boel willen modereren om het modereren en laat vooral iedereen zijn/haar eigen gang gaan. Gaat iemand te ver, wijkt iemand daarin af etc. kunnen we dat vaak zelf wel oplossen en anders weten we het Magische Knopje om het Almachtige Beheer op te roepen wel te vinden.
Dat ook niet-gebruikers straks hun vraag kunnen stellen vind ik een prima plan, mits de beveiliging tegen spammers e.d. in orde is. Ik vertrouw erop dat dit zo is.