OVNL wijzigt de forumindeling

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door trolly »

isadora schreef:Kan er ook zoiets komen als een automatische spellingscontrole-functie, voordat een bericht wordt verzonden?
Niks daarvan, insectenhater. Dat is het einde van één van de beste draadjes van het forum (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Mikos »

Ardan schreef:als er een echt bestaand plan aan ten grondslag ligt --> toekomst/vervoer
als het een echt bestaand plan is waar je toevoegingen bij hebt --> verbeteringen
Komt dat uiteindelijk niet op hetzelfde neer?

Ik snap de opzet, maar ik denk dat je nu te veel gaat lopen afbakenen en in aparte hokjes gaat stoppen, waarna er een handvol subonderdelen zullen zijn die heel hard lopen en een aantal subonderdelen waar vrijwel niets in gebeurt. Dat maakt het forum er ook niet levendiger op, met allerlei leegstaande hoekjes. Het zal vloeken in deze kerk zijn, maar kijk even naar wat ze bij OHIH hebben gedaan. Daar hebben ze bij de laatste verbouwing maar liefst 15 subfora aangemaakt. En kijk dan nog eens naar het huidige forum hier en wat de toekomstplannen zijn.

Het zal steeds meer zoeken worden wat je precies waar moet plaatsen (en natuurlijk is dat in eerste instantie even wennen), of het wel voldoet en precies past in de subforumomschrijving. Ik voel meer voor topictags in één subforum Tekentafel (mooie naam), als [Idee], [Luchtfietserij] of [Uitbreiding]. Vanaf het Forumoverzicht weet je dan in één klap waar je moet zijn en binnen dat subforum kun je naar hartenlust posten met die tag als toevoeging.

Zoiets zou ook kunnen met de kompasverdeling van het land, waarbij je één subforum 'Landelijke ontwikkelingen' aanmaakt en dan ieder topic zijn eigen tag geeft, zoals eerder geopperd met [Noord], [Oost], [Zuid] of [West]. Uiteindelijk gaat er toch niet in ieder gebied evenveel gebeuren en heb je wel alles op één plaats. Alhoewel ik me ervan bewust ben dat de huidige indeling natuurlijk ook al zo is. Maar ja, wat is een ontwikkeling 'Landelijk'? Alles van bijvoorbeeld NS? Dat kan dan ook zonder tag in een 'Landelijke ontwikkelingen'-subforum. Of desnoods met de tag [NS].

OVNL Forum
Vraagbaak

- Korte vragen en meldingen (aangemeld en niet-aangemeld).
- Vervoerbewijzen

Actualiteit
- Alledaagse gebeurtenissen
- Landelijke ontwikkelingen (daar valt materieel dan ook meteen onder, met tags [Noord], enzovoort)
- Buitenlandse ontwikkelingen

Tekentafel
- Tekentafel (met tags [Idee], enzovoort)

Community
- OV in Blog (columns, reisverslagen bij elkaar)
- Ontmoetingspunt (Mag Ik Even Kwijt, enzovoort)

Over de Site

Over de Wiki

Dan ben je al teruggegaan naar 6 subfora, wat het overzicht een stuk kleiner en compacter maakt. Dat is voor de niet-vaste bezoeker denk ik een stuk makkelijker om dingen op te zoeken en uit te vinden waar iets geplaatst moet worden, terwijl de vaste bezoeker de knop 'Nieuwe berichten' toch wel gebruikt.

Just my two cents :)
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Yanaike »

Ardan schreef:Als onderscheid kan de volgende vuistregel worden aangehouden:
als er een echt bestaand plan aan ten grondslag ligt --> toekomst/vervoer
als het een echt bestaand plan is waar je toevoegingen bij hebt --> verbeteringen
bedenk je from scratch iets nieuws --> zandbak
Als je het zo zegt is het duidelijk, maar als ik kijk naar de discussie die op dit moment in de praktijk gevoerd worden heb ik geen enkel idee welke discussie nou waar thuis hoort. Paar voorbeelden, dan ben ik benieuwd in welk forumdeel de discussies zouden horen en waarom:
- Discussie over een nieuw lijnennet in Amsterdam, uitgaande van een nieuwe Oost-West-metro en dan kijken hoe de andere metro- / tram- en buslijnen hier op aan kunnen sluiten.
- Discussie over een nieuwe dienstregeling tussen Utrecht en Rotterdam/Den Haag gebaseerd op het drie-treinensysteem.
- Iemand bedenkt een nieuwe logischere lijnnummering voor alle buslijnen rondom Utrecht.
- Iemand bedenkt een compleet nieuw lijnennet voor de Achterhoek, maar gaat wel uit van het huidige lijnennet als basis.

En hoe gaan jullie om met discussies die verschuiven? Bijvoorbeeld die eerst gaan over serieuze nieuwe ontwikkelingen, waar iemand een weloverwogen verbetering roept en binnen een paar posts roept iedereen (de meest vergezochte) ideeën bedacht form scratch?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Ardan »

De voorbeelden die je aanhaalt, Yanaike, zijn pijnpunten waarbij we zelf ook even achter onze oren hebben moeten krabben. Het is inderdaad een nadeel dat een topic snel kan omkiepen naar een lijntjestrekopsommingstopic (3x woordwaarde), welk hokje moet je dan hebben? Je laatste twee voorbeelden zouden wat mij betreft in de zandbak/op de tekentafel thuis horen.

Tags, zoals Mikos en anderen die aanhalen, zijn een jaar geleden ook al eens geopperd, ik geloof door Hainje. Waarom we het toen niet breed hebben opgepakt weet ik niet (ik zat toen nog niet in het beheer), maar dat wil niet zeggen dat we er nu niets mee hoeven te doen.

Het belangrijkste uitgangspunt voor de herverdeling was 'hoe kunnen we het harentrekken voorkomen?'. Niet iedereen houdt van nummertjes, niet iedereen van lijntjes trekken, niet iedereen kan meekomen in ingewikkelde kwesties als een nieuwe realistische dienstregeling ontwerpen. Ook wilden we het omslaan van topics voorkomen door dus de verschillende platforms aan te bieden. Associeer 'Zandbak' trouwens niet met kleuterklasje, in een zandbak kun je gewoon lekker rommelen en als het je niet meer zint gooi je het plat. Maar dat kan met een tekentafel natuurlijk ook :P
Ik doe ook maar wat
Alargule

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Alargule »

Goed punt dat Yanaike inbrengt. Ideeëndiscussies hebben veel meer de neiging van karakter te veranderen. Als je dat a priori al in hokjes gaat proberen onder te brengen, creëer je een kunstmatig onderscheid dat de flow van de discussie in de weg kan zitten, of vooral tot heel veel ingrijp- en plakwerk van het beheer gaat leiden. Of allebei - en in ieder geval resulteert in veel ontevreden forummers.

Mikos' opzet vind ik eigenlijk wel interessant. Je behoudt de delen van de opzet die nu al goed voldoen, en grijpt daar in waar op dit moment de meeste frictie zit. Bovendien is het simpel. Het voorkomt metadiscussies over waar een topic thuishoort en maakt het voor nieuwe gebruikers laagdrempeliger om aan discussies deel te nemen of nieuwe op te starten.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef: Huibe, hoe kom je bij 48 concessies? Ik kom op 31, zonder trein en we gaan zien wat daar van overblijft na splitsen en samenvoegen. Een paar zullen er dan op de tweede pagina terechtkomen, maar dat zijn dan toch de rustigste.
Simpel: op de pagina Concessietabel staan er 48 concessies. :wink:
Nu ben ik het ermee eens dat sommige concessies samen kunnen (bijvoorbeeld heel Fryslân, Oost- en West-Brabant), maar dan nog houd je er ongeveer 30 over, net te veel voor één pagina dus.
Maar wat bedoel je met "zonder trein"? Ik mag toch hopen dat ook de treinconcessies elk hun eigen topic krijgen.
Intern zijn we aan het nadenken om niet toch vanuit de regio te gaan denken en daarna pas te gaan splitsen in AG, materieel en ontwikkelingen.
Dat lijkt een goed idee. :pos:

Ik vind Mikos' opzet over het algemeen wel goed, maar ik heb mijn twijfels bij de toepassing van tags in de topic-titels. Ik denk dat de titels daardoor nogal lang worden.
Dan zie ik toch meer in het opdelen in regio's, zoals nu eigenlijk ook al gebeurt.
(Wat is eigenlijk de reden dat Almere naar West-Nederland verschuift?)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Hainje »

Ardan schreef:Tags, zoals Mikos en anderen die aanhalen, zijn een jaar geleden ook al eens geopperd, ik geloof door Hainje. Waarom we het toen niet breed hebben opgepakt weet ik niet (ik zat toen nog niet in het beheer), maar dat wil niet zeggen dat we er nu niets mee hoeven te doen.
Dat is toen inderdaad niet breed opgepakt 'want het ging op de huidige manier ook goed'. Tja...
Meltrain schreef:maar ik heb mijn twijfels bij de toepassing van tags in de topic-titels. Ik denk dat de titels daardoor nogal lang worden.
Gewoon een beetje creatief met topictitels zijn. Op andere fora waar ik zat en deze tags werden gebruikt is de lengte van de titels echt nooit een probleem geweest.
Meltrain schreef:(Wat is eigenlijk de reden dat Almere naar West-Nederland verschuift?)
Met een beetje logica kun je dat wel bedenken lijkt me. Almere is erg gericht op Amsterdam (West-NL), in tegenstelling tot de rest van Flevoland.
🍉
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Yanaike »

Als tags technisch mogelijk zijn is dat misschien wel een goed idee. Is het ook mogelijk dat het forum automatisch tags aanmaakt op basis van de woorden die je in je post zet? Ik zou sowieso wel vooraf aangeven uit welke tags je kunt kiezen om een wildgroei aan tags die (ongeveer) hetzelfde betekenen te voorkomen (HOV, QLink, R-Net, Q-Liner, Volans, etc.)

Als je het ideeën-forumdeel wél wilt opsplitsen, zou je misschien ook kunnen overwegen om per intentie op te splitsen:
- Sommige gebruikers willen gewoon hun ideeën showcasen: lijntjesrekken omdat het kan, een eigen huisstijl ontwerpen etc. en meestal hoeven ze niet eens zo zeer feedback te hebben.
- Sommige gebruikers willen hun ideeën bediscussiëren: ze komen met hun eigen plan, maar staan wel open voor feedback of andere vergelijkbare plannen die hetzelfde concept/gebied betreffen.
- Sommige discussies zijn veel opener, gewoon eens een balletje/concept opgooien en meningen peilen
- En heel veel discussies komen voort uit een actuele gebeurtenis. Arriva stelt bijvoorbeeld voor om lijn 785 te knippen in X en gebruiker A stelt dan voor om die lijn maar meteen door te trekken naar bestemming Y en als je dan toch bezig bent kan buslijn 339 wel naar bestemming Z en zo gaat het balletje rollen...
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Mikos »

Een tag hoeft natuurlijk niet al te lang te zijn. [Noord] is duidelijker, maar wanneer dat te lang is, is [N] natuurlijk ook goed af te spreken. Het voordeel van een iets langere tag kan zijn dat de topictitel vervolgens kort gehouden wordt. Er staan soms topictitels in de lijst waarvan ik me afvraag of dat niet wat compacter gehouden had kunnen worden. Het hoeft ook niet altijd de naam van het nieuwsbericht te zijn (iets wat je hopelijk toch al meer gaat samenvoegen met de bestaande topics).

Ook het gebruik van een topicafbeelding zou je dan algeheel af kunnen spreken, zodat er bij een bericht over het spoor een logo'tje met een trein te zien is en bij een busbericht een bus. Gebruik maken van het bestaande geheel van topicafbeeldingen, daarvoor hoef je niets nieuws te introduceren.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door trolly »

Ardan schreef:Het belangrijkste uitgangspunt voor de herverdeling was 'hoe kunnen we het harentrekken voorkomen?'.
Daar is een eenvoudig antwoord op: niet. Hoewel opsplitsing op het oog een oplossing lijkt, leidt het (zoals anderen hier ook al zeggen) tot veel gezoek en gezeik. De vraag is bovendien, òf je harentrekken moet voorkomen. Echt kwaadwillende posters worden er toch wel uitgewipt, en een paar halve zolen die het allemaal niet begrijpen zorgen ook voor een beetje sjeu hier — tenminste, dat hoop ik altijd maar :? En verder mag een discussie wat mij betreft best een beetje scherp gevoerd worden.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Zugführer »

De belangrijkste reden dat we die regio-indeling willen handhaven is volgens mij omdat er gebruikers zijn die dat als ingang gebruiken om te kijken of er in hun regio nieuwe berichten zijn, door het gebruik van tags N/W/Z/O staat de hele boel gewoon door elkaar en hebben die tags nauwelijks toegevoegde functie.
Dan lijkt het me zinniger om de regio-indeling te handhaven en binnen elke regio met tags te werken voor Materieel/Alledaagse Gebeurtenissen/Ontwikkelingen.
Persoonlijk vind ik subforums binnen de regio netter dan tags, zeker als het bij een tekst tussen blokhaken blijft. Als de software dat om zou kunnen zetten naar een tekst in een bepaald kleurtje o.i.d. zou ik daar al eerder wat in zien.
Alargule

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Alargule »

Ardan schreef:Voor ons een reden de forumindeling eens op de schop te gooien. Hierbij zijn we niet uitgegaan van een regio-indeling, maar vanuit onderwerpen.
Zugführer schreef:De belangrijkste reden dat we die regio-indeling willen handhaven is volgens mij omdat er gebruikers zijn die dat als ingang gebruiken om te kijken of er in hun regio nieuwe berichten zijn [...]
Volgens mij moeten jullie hier toch nog eens een goed ei over leggen. Wordt de regio-indeling nu losgelaten en ingeruild voor een onderwerpgebaseerde indeling? Of blijft de situatie zoals die nu is? In de forumindeling lijkt het me toch het beste als er één duidelijke keuze gemaakt gaat worden en niet een halfslachtige, die alleen maar tot verwarring zal leiden.

Kun je op een later moment altijd nog gaan bedenken of je tags wilt gaan gebruiken en via welke doorsnede (als je de regio-indeling handhaaft, zullen dat materieel/concessie/etc-tags worden en vice versa bij een onderwerp-indeling). Tags zijn natuurlijk ook vooral een middel, bijvoorbeeld om een groot subforum met veel (actieve) onderwerpen overzichtelijker of eenvoudiger doorzoekbaar te maken.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Meltrain »

Zugführer schreef: Dan lijkt het me zinniger om de regio-indeling te handhaven en binnen elke regio met tags te werken voor Materieel/Alledaagse Gebeurtenissen/Ontwikkelingen.
Persoonlijk vind ik subforums binnen de regio netter dan tags, zeker als het bij een tekst tussen blokhaken blijft. Als de software dat om zou kunnen zetten naar een tekst in een bepaald kleurtje o.i.d. zou ik daar al eerder wat in zien.
Dit lijkt mij een goede oplossing. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door ODRAIL »

@Beheer:

Wordt met de overgang naar een nieuwe forumindeling ook gelijk een overgang gemaakt naar een https adres?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door JWM »

Ik heb veel interesse in het busvervoer in de provincie Zeeland, voor de rest vind ik niets interessant op dit forum. Nu begrijp ik dat alles wat over Zeeland gaat verdeeld gaat worden in drie topics: Alledaagse gebeurtenissen, ontwikkelingen en materieel en die drie topics ook niet bij elkaar komen te staan. Overzichtelijkheid was geen doel toen dit is bedacht volgensmij.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door trolly »

Tijd voor een nieuwe site: OVinZeeland.nl *O*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door reisthijs »

De indeling maakt voor mij persoonlijk weinig uit, ik lees het forum toch vooral via de "Actieve topics".

Ik vraag me vooral af wat dit betekent voor de vergaarbaktopics (bijv. Afwijkingen in de materieelinzet en het alledaagse gebeuren in Amsterdam) waar allerlei zaken door elkaar lopen. Ik zou blij zijn met een opsplitsing daarvan.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Wubbo »

JWM schreef:Ik heb veel interesse in het busvervoer in de provincie Zeeland, voor de rest vind ik niets interessant op dit forum. Nu begrijp ik dat alles wat over Zeeland gaat verdeeld gaat worden in drie topics: Alledaagse gebeurtenissen, ontwikkelingen en materieel en die drie topics ook niet bij elkaar komen te staan. Overzichtelijkheid was geen doel toen dit is bedacht volgensmij.
Het lastige hiervan is: dit doe je nooit goed. We hadden een tijd geleden een topic over de ombouw van de Hoekse Lijn, dat is toen op verzoek gesplitst omdat de busmaterieeldiscussie dwars door de toekomstige dienstregelingsdiscussie liep. Je ziet dat daarna ook in beide topics doorgepost is, maar dat er relatief veel mensen waren die maar in 1 topic doorpostten. In de discussies over nieuw materieel in een nieuwe concessie zie je ook opvallend vaak dezelfde namen: kennelijk zijn er mensen juist daarin geïnteresseerd. Kortom: je krijgt het nooit goed gesorteerd.

Ik zou voor de ontwikkelingstopics de regio-indeling niet los willen laten. Als ik een dag of 3 niet op OVNL heb gekeken zie ik in West-Nederland zo dik 10 actieve topics, als je de regio-indeling loslaat kom je dus als je niet dagelijks leest al snel op meer actieve topics dan op 1 pagina passen. Ik vind dat niet overzichtelijk.

Overigens grappig: toen ik nog beheerder was heb ik via PB een aantal keer discussies gehad over wijzigingen in de forumindeling. Ik zie nu een aantal ideeën langskomen die toen ook besproken zijn, waarbij degene die dat voorstelde nu iets anders wil dan toen. Ik vind het grappig om te zien hoe dat soort opvattingen veranderen, maar het maakt ook wel weer eens duidelijk dat je zoiets heel lastig goed kan doen.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door dennistd »

Om even dicht bij huis te blijven: ik zie er totaal het nut niet van in om het 'Concessie Twente'-topic op te splitsen. Zoveel gebeurt er niet hier, dan is het juist handig om het in één topic te houden. De splitsing van het 'Concessie Provincie Utrecht'-topic kan ik dan weer beter begrijpen, omdat daar de discussie over welke bus nou welk nummertje nogal door andere discussies heen liep.

Wat betreft regio-indeling: ik zou in elk geval Almere naar West verplaatsen. Het ligt dan weliswaar in Flevoland, maar het heeft veel meer met Utrecht en Noord-Holland dan met Overijssel en Gelderland.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Ardan »

Nu gebeurt er in Twente niet zo veel (kan eventueel worden samengevoegd met Midden-Overijssel, moeten we nog bekijken), maar we willen de indeling wel duurzamer maken. Áls er ineens een hele zwik nieuwe bussen naar Twente komen, dan hebben we het discussieplatform voor het nummertjesbombardement al klaarstaan zonder dat het overige discussies ondersneeuwt. Het zijn dan wel meer topics, maar omdat het voor overal hetzelfde is ingedeeld kan het misschien juist wel overzichtelijker worden.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Meltrain »

Mijn grootste bezwaar met de plannen in de openingspost was dat de regio-indeling heel inconsequent zou worden toegepast: wél bij de ontwikkelingen en niet bij de alledaagse gebeurtenissen en het materieel.
Dit zou mijns inziens eerder tot meer verwarring leiden dan minder.
Dan vind ik het overzichtelijker om alles op te delen naar regio en daaronder een onderverdeling te maken. Dit kan met tags, zoals Mikos voorstelt, of met een subsubforum, zoals Zugführer voorstelt (en ik al eerder voorstelde).

Overigens vind ik dit een goed topic: er worden concrete voorstellen gedaan en de gebruikers kunnen er kritisch naar kijken en eventuele verbeteringen voorstellen. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door JWM »

Meltrain schreef:Overigens vind ik dit een goed topic: er worden concrete voorstellen gedaan en de gebruikers kunnen er kritisch naar kijken en eventuele verbeteringen voorstellen.
Ik vind het eerlijk gezegd meer een 'mosterd na de maaltijd' discussie'. Bij andere inzichten is het beheer vooral bezig de eigen keuzes te verdedigen want in grote lijnen staan de wijzigingen al vast. Met de input uit deze discussie kunnen alleen de details nog ingevuld worden. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom de gewone stervelingen niet in een veel eerder stadium zijn meegenomen in het ontwerpproces. Het is namelijk heel lastig een indeling te maken die aan alle wensen tegemoet komt. Een beheerder maakt op een hele andere manier gebruik van het forum dus de frisse blik van een gewone gebruiker lijkt mij dan ontzettend waardevol. De uitkomst daarvan kan dan ook rekenen op meer draagvlak. Lijkt mij ook niet onbelangrijk.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Mikos »

Jij oppert een enquête, JWM? Bijvoorbeeld een met een vraag of 50, waarbij iedereen zijn of haar mening kan geven? Dan wel minimaal 10 vragen over een Spellenhoek, dat zul je begrijpen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door JWM »

Neuh, maar je kan als beheer wel een paar varianten globaal uitwerken en peilen waar de voorkeur naar uit gaat.
Alargule

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Alargule »

Ha ja, een referendum. Dat werkte voor de Oekraïne en in Catalonië ook al zo goed.

Nee, ik hoop dat het beheer nog eens goed de tijd neemt de gedachten over de aangedragen bezwaren te laten gaan. Of men er vervolgens wat mee gaat doen, en zo ja wat: dat is wat mij betreft geheel aan het beheer.

(had ik zelf maar beheerder moeten worden, maar ik ga liever gewoon dood)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten