OVNL wijzigt de forumindeling

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Wubbo »

Er is ook leven na het beheerderschap hoor *O*

Een forumindeling wijzigen doe je als beheerder niet omdat je het leuk vindt maar omdat je een probleem op wil lossen. Een jaar of 3 geleden hebben we de forumindeling ook al eens gewijzigd, toen is bijvoorbeeld het ideeëndeel ontstaan. Dat was echt een monsterklus waar vele uren werk in is gaan zitten. Je moet namelijk bij zo'n beetje alle topics kijken of ze niet verplaatst moeten worden. Soms is dat in de titel makkelijk te zien, soms moet je echt een topic openen om te kijken of het verplaatst moet worden. We zijn nu 3 jaar verder en het aantal topics is niet verminderd, dus de klus is alleen maar groter geworden.

Ook achter deze wijziging zit dus het idee dat het een probleem oplost, en deze discussie helpt om te kijken of dat ook daadwerkelijk zo is.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door AppleMoose »

Ben ik de enige die de huidige indeling wel prima vind? :@
En verder ben ik het wel eens met JWM :Y

Anyway, mijn gedachtenspinsels:

De kracht van dit forum is naar mijn idee de zelfregulering. Gebruikers die te ver van het topiconderwerp afwijken worden tot de orde geroepen, delen worden afgesplitst of men start zelf een nieuw draadje mocht daar behoefte aan zijn. Door alles in (sub)hokjes te stoppen, te taggen, symbooltjes aan vast te plakken etc. doe je zie zelfregulering teniet, echt overzichtelijk wordt het er ook niet van en iemand kan compleet afgezeken worden mocht ie het in zijn hoofd halen iets in het verkeerde subsubsubsubsubsubtopic te plaatsen.

Als mogelijke oplossing voor de overzichtelijkheid: Je zou de alledaagse gebeurtenissentopics als sticky vast kunnen zetten. (heb ik al eens eerder voorgesteld als ik het mij goed herinner) Dan blijven die altijd goed vindbaar en de rest blijft gewoon dynamisch zoals nu. Mocht er behoefte zijn aan materieeltopics bij de betreffende concessie/regio, kan er altijd een apart topic geopend worden. Als er veelvuldig in gepost wordt, blijft deze zichtbaar op de eerste pagina. Wordt er niet of nauwelijks gepost is er blijkbaar minder behoefte aan dan gedacht en verdwijnt deze langzaam uit beeld. Wellicht zou je in de openingspost van alledaagsegebeurtenissen een linkje kunnen plaatsen naar het materieeltopic, mocht er opeens wel behoefte ontstaan om daarin te posten, zodat het nog enigszins makkelijk te vinden is en anders hebben we de zoekfunctie op het forum nog, of de wiki.

Ideeëntopic weer opdelen in subcategorieën vind ik wat onzinnig. Naar mijn idee is het bijna altijd in de eerste post wel duidelijk of het op een bestaand model of een geheel nieuw ontwerp van dienstregeling of wat dan ook betreft. En als dat niet zo is, kan dat altijd gevraagd worden. Ga ook hier niet de boel willen modereren om het modereren en laat vooral iedereen zijn/haar eigen gang gaan. Gaat iemand te ver, wijkt iemand daarin af etc. kunnen we dat vaak zelf wel oplossen en anders weten we het Magische Knopje om het Almachtige Beheer op te roepen wel te vinden.

Dat ook niet-gebruikers straks hun vraag kunnen stellen vind ik een prima plan, mits de beveiliging tegen spammers e.d. in orde is. Ik vertrouw erop dat dit zo is.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door trolly »

Ronaldussen schreef:Ben ik de enige die de huidige indeling wel prima vind? :@
Nee.

Aan de andere kant: als de heren beheerders denken dat het forum beter wordt van een ander indeling, en ze zin hebben om het hele forum door te ploegen, ga ik ze niet tegenhouden. Of het eindresultaat aan de verwachtingen zal voldoen vraag ik me wel af. Ook na de Wende zal er off-topic gegaan worden, in het verkeerde draadje worden gepost en naar de bekende weg worden gevraagd, en zal daarover weening zijn en knersing der tanden. Maar de trollies van deze wereld vinden dat nou juist wel leuk :@
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Aking »

:lol:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door AppleMoose »

:mrgreen:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door nvdw »

trolly schreef:en zal daarover weening zijn en knersing der tanden
Kortom, we wachten geduldig tot de dag des oordeels ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Hainje »

En anders gaan we gewoon klagen bij de gemeente.
🍉
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door AppleMoose »

We eisen een referendum!
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Ardan »

Dank voor alle feedback, we nemen het mee naar ons Kantoortje.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door AppleMoose »

Wil je het in een tasje hebben?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Hainje »

Tasje kost wel ƒ 0,35. Nou houdoe hé!
🍉
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Wubbo »

Spaart u ook zegeltjes? Bonuskaart of airmiles? Wilt u extra geld opnemen?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Aking »

Kinders! We worden oud!

Dat nummer is 16 jaar oud :o
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Mikos »

Je oppert een nieuw subforum 'Opa vertelt'?
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Zugführer »

Maken we gewoon een subsubforum voor binnen het blog deel :mrgreen:
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door cassie127 »

Opzich vind ik de huidige indeling wel prettig maar we zullen het zien...
ohja en..
Wubbo schreef:Spaart u ook zegeltjes? Bonuskaart of airmiles? Wilt u extra geld opnemen?
Nog een flessenbon? :X
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Zugführer »

Ik heb een aantal berichten die wel erg ver off-topic gingen verwijderd, hier graag weer verder over de nieuwe indeling (als iemand daar nog iets over kwijt wil)
We zullen jullie binnenkort informeren over hoe we nu verder gaan naar aanleiding van de discussie en jullie feedback hier.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Karl »

De vraagbaak voor niet-geregistreerden lijkt me een goed idee. Ik heb m'n bedenkingen bij het 'kapot splitsen' van topics over verschillende subfora. Vraag me namelijk af welk probleem dat oplost. Mijn voorkeur gaat er naar uit eea geografisch een beetje bij elkaar te houden, zoals nu.
Het is een spectrum.
Alargule

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Alargule »

Ik moet zeggen dat ik het verdwijnen van de portal achteraf toch wel een gemis vind. Vooral de aansluiting op actualiteiten is er sindsdien een beetje mee verdwenen. Bepaalde OV-items die het nieuws beheren zie je nu nauwelijks meer terug op het forum - of je moest toevallig weten dat ze in een bepaalde thread behandeld worden. Het zou ook een mooie brug kunnen zijn tussen nieuwe gebruikers en het forum.

Wellicht iets om voor de langere termijn eens over na te denken.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Mikos »

Hoestnou? We hebben hier al drie weken niks meer op gehoord en ik weet niet hoe het met de rest zit, maar ik wacht nog iedere dag vol spanning af wanneer er bekend gemaakt gaat worden op welke datum we het forum gewoon een hele avond niet kunnen gebruiken. :| Dan kan ik op die avond iets anders plannen, want anders ga ik me uiteraard heel eenzaam en zulks voelen.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Zugführer »

Het slechte nieuws is dat we nog in overleg zijn en nog geen datum gepland hebben, het goede nieuws is dat het forum waarschijnlijk niet een hele avond dicht hoeft, maar we de boel in een paar minuten geautomatiseerd over kunnen zetten.
Een verdere inhoudelijke reactie volgt als het goed is later deze week.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Hainje »

Je bedoelt dat een van de beheerders weer eens met vakantie was... :N
🍉
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door wouter15 »

Is er al bekend wanneer het forum even dicht gaat i.v.m. het wijzigen van de forumindeling? Dit zou deze week plaatsvinden maar ik heb nog niks gezien van een aankondiging of iets dergelijks.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Aking »

Hoho!
Zugführer schreef: Een verdere inhoudelijke reactie volgt als het goed is later deze week.
Het is dus niet goed :o :shock:
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Zugführer »

Door diverse omstandigheden hebben mijn medebeheerders even andere zaken aan hun hoofd dan OVNL, vandaar dat het nog even op zich laat wachten. Maar wees niet bang, we komen er nog op terug :p
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten