De afgelopen dagen

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Daniel »

Alle beheerders, dus ook technisch en wikibeheerders, hebben juist om die reden dezelfde beheerdersrechten. Oftewel, wat je zegt kan nu al.
Wel hebben we, maar dat was hier al eerder benoemd, binnen het team de afspraak om alleen van die rechten gebruik te maken als dat dringend noodzakelijk wordt geacht.
In de meeste gevallen doen de beheerders met ander kleurtje dan rood zodoende hooguit wat relatief onzichtbare dingen, zoals spammers wegwerken of quotes repareren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De afgelopen dagen

Bericht door ODRAIL »

En Welke rechten / mogelijkheden hebben de oud-beheerders dan?
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Zugführer »

KM46 schreef:Hebben oud-beheerders nog de volledige beheersrechten op dit forum? Zo ja ... wie en waarom.
Alle oud-beheerders, technisch beheerders en wikibeheerders hebben dezelfde rechten op het forum als de forumbeheerders. Dat doen we juist zodat er snel ingegrepen kan worden bij bv. spam of andere dingen die echt niet door de beugel kunnen. Ze kunnen in principe dus ook posts aanpassen, gebruikersrechten aanpassen en dergelijken.
dylanwild94 schreef:Misschien was deze reactie wel te overtrokken en kort door de bocht. Maar dan rest mij een andere vraag. Jullie hebben als beheer al aangegeven te overtrokken te hebben gereageerd op de ontstaande situatie. Waardoor dus 3 mensen hun postrechten kwijt zijn geraakt. Waarom moeten die mensen praten als brugman voor iets waar ze eerder de dupe van zijn geworden dan het zelf gedaan hebben?
Volgens mij zit het antwoord op je vraag in deze quote van Wubbo, de belangrijkste oorzaak voor het intrekken van de postrechten was niet een potentieel ontspoord topic, maar hun reactie daarop en dan vooral dat die naar onze mening veel te lang door ging. Bovendien hadden ze alledrie al de nodige geschiedenis.
Wubbo schreef:Was het, achteraf gezien, een goede beslissing om dat topic te sluiten? Nee, dat was het niet. Maar de postrechten van de gebruikers zijn niet ingetrokken vanwege dat topic, maar vanwege hun reactie op de sluiting van dat topic. Daarover gaan de gesprekken die we nu met hen voeren ook.
Meltrain schreef:Wat is me nog afvraag: is de sluiting van dat topic een unanieme beslissing geweest, en wat zou er gebeurd zijn als de forumbeheerders anders geoordeeld zouden hebben dan de betreffende oud-beheerder?
Het sluiten van dat topic was geen unanieme en achteraf gezien geen handige beslissing, maar vooral een onhandige samenloop van omstandigheden. Het was vast anders gelopen als we anders hadden gereageerd, maar dat is achteraf makkelijk praten.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Chrysa »

Maar oud-beheerder impliceert dat ze het nu niet meer zijn, dan is het vreemd dat ze wel gewoon die rechten hebben... Geef ze dan ook gewoon hun kleurtje terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Vinny »

Ik wil nog kwijt dat ik over het algemeen tevreden ben met de moderatie op dit forum. Het is hier geen kleuterjuffenfeest zoals op Somda. Meestal wordt er volwassen gediscussieerd en kunnen stevige standpunten worden ingenomen zonder dat het echt uit de hand loopt. Waarvoor hulde.
Dat mag ook wel eens gezegd worden :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Meltrain »

Daar ben ik het ook zeker mee eens. :Y
En dit topic illustreert goed de openheid van het forum: er was iets gebeurd wat achteraf gezien wellicht anders had gekund, maar ook daarover wordt gewoon gesproken, waaruit wijze lessen voor de toekomst getrokken kunnen worden, zoals onderstaande:
Zugführer schreef:
Meltrain schreef:Wat is me nog afvraag: is de sluiting van dat topic een unanieme beslissing geweest, en wat zou er gebeurd zijn als de forumbeheerders anders geoordeeld zouden hebben dan de betreffende oud-beheerder?
Het sluiten van dat topic was geen unanieme en achteraf gezien geen handige beslissing, maar vooral een onhandige samenloop van omstandigheden. Het was vast anders gelopen als we anders hadden gereageerd, maar dat is achteraf makkelijk praten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: De afgelopen dagen

Bericht door AppleMoose »

Wubbo schreef:Excuus voor de trage reactie. Door een sterfgeval in mijn schoonfamilie was ik er een tijdje met mijn hoofd niet bij, en ik doe dit soort dingen liever wat later en goed dan snel en half.
Dat is begrijpelijk en ik wens jou en je schoonfamilie veel sterkte toe.
Daarnaast vind ik het lastig om goed te reageren op de reactie van Ronaldussen, omdat ik vind dat de dingen die spelen tussen het beheer en gebruikers niet in een openbaar topic horen, zeker niet als het gaat om gebruikers die in dat topic zelf niet kunnen reageren.
In de kern ben ik het met je eens, maar als je wel sneren kunt geven terwijl de betrokken personen niet kunnen reageren, kun je ook wel wat inhoudelijker reageren over het hoe en waarom van de bans. Bovendien zijn die onlosmakelijk verbonden met het eigenlijke discussiepunt, het sluiten van Het Topic en de gevolgen daarvan. Vandaar dat ik het dit keer wel aanhaal.
Ronaldussen schreef:Dat de discussie zich voortzette in andere topics voordat een beheerder er goed naar kon kijken is feitelijk onjuist. Pas nádat een beheerder in functie zijn definitieve oordeel had gegeven op het topic, is het in twee andere topics „los" gegaan. Ik zou graag zien dat dit wordt rechtgezet, inclusief de sneren en feitelijke onjuistheden die Wubbo in zijn herintroductietekst heeft geplaatst naar aanleiding van het hele gebeuren.
Hier verschillen we van mening, en waarschijnlijk ligt dat aan de interpretatie van "los gaan". Het eerste bericht over de sluiting van het topic was 3 minuten na de sluiting door een oud-beheerder, toen was er nog geen sprake van een reactie door een forumbeheerder. Het ging daarna een tijd door.
Het is jammer dat de betreffende berichten (zonder mededeling) zijn verwijderd. Het is nu voor mij/ons onmogelijk om het tegendeel te bewijzen van wat jullie nu beweren. Het klopt dat er na de sluiting van de oud-beheerder enkele reacties zijn geplaatst, maar die vielen wat mij betreft nog allemaal binnen het redelijke. Het waren vooral vragen over het waarom en een mededeling dat wij het er niet mee eens waren. We gingen pas echt los toen de beheerder in dienst op zeer autoritaire wijze de tijdelijke beslissing permanent maakte waarbij de grote onduidelijkheid over het hoe en waarom eerder groter werd dan kleiner. Dát was vooral de aanleiding van het spammen en enkele sneren richting het beheer. Niet netjes, geef ik toe. Maar het een kun je niet los zien van het ander. Maar zoals wel duidelijk is, hierover blijven we van mening verschillen dus laat ik het nu maar voor wat het is.
De sneren van mij zijn dan ook vooral gericht op het doorgaan over dit onderwerp, tot in de middag van de dag erop door mensen die toen allang gereageerd hadden.
Dat je niet happy werd van het gespan kan ik mij voorstellen. Maar bij jouw sneren leg(de) je de schuld eenzijdig bij ons en dat is gewoon niet fair. Het ligt een stuk genuanceerder, het een was het gevolg van het ander. Bovendien bevordert dat niet de sfeer en de discussie over het onderwerp. Zeker wanneer er net heibel in de tent is (geweest) waarbij het beheer ook niet vrijuit gaat, moet je dit soort sneren niet maken.
Ook hier geldt trouwens dat lastig te zeggen is wanneer de discussie klaar is: op een gegeven moment dwaalt zo'n discussie een beetje af en dan is het lastig te zeggen wanneer precies het laatste bericht over dit onderwerp ging.
Deze discussie gaat niet zozeer over het eind (hoewel het voor iedereen wel duidelijk is dat de bans en de tweede ingreep van het beheer plaatsvonden toen de storm net was gaan liggen. Je hoeft geen jaren moderatorervaring te hebben om dat gemerkt te hebben.
Was het, achteraf gezien, een goede beslissing om dat topic te sluiten? Nee, dat was het niet. Maar de postrechten van de gebruikers zijn niet ingetrokken vanwege dat topic, maar vanwege hun reactie op de sluiting van dat topic. Daarover gaan de gesprekken die we nu met hen voeren ook.
Fijn dat jullie nu duidelijk toegeven dat het een verkeerde beslissing is geweest om het topic te sluiten. Nu nog graag toegeven dat de toon die gebezigd werd door het beheer verkeerd was en de bans onterecht zijn uitgedeeld. Dan komen we er wel :pos: De reacties die zijn gegeven waren namelijk het gevolg van het sluiten van dat topic, en vooral vanwege de manier waarop dat is gebeurd. Het beheer heeft dus eveneens een negatieve rol in het geheel. Het is dan in mijn ogen niet rechtvaardig de schuld eenzijdig bij hen/ons te leggen en zo'n zwaar middel als postrechten innemen in te zetten en zolang vol te houden. Tevens vind ik het niet terecht dat zij nu alles uit de kast moeten halen om hun postrechten weer terug te krijgen. Bovendien lijkt bij deze bans ook sprake te zijn van enige willekeur. Als ik kijk naar het aandeel van bijvoord JWM en sowieso zijn hele geschiedenis, kan ik dat nou niet echt schokkend noemen. Als dat een ban waardig is, zouden meerdere gebruikers hier al lang voor in aanmerking moeten zijn gekomen, maar die heb ik niet voorbij zien komen in de banlijst. Dus nogmaals, erken ook jullie eigen falen hierin en geef hen de postrechten terug. dan kunnen we allemaal weer met een schone lei beginnen :pos:
Wubbo schreef:
Ronaldussen schreef:Jullie geven continu aan dat het betreffende topic had kunnen ontsporen, maar jullie geven nergens aan waaraan jullie dat afleidden.
Dit is een hele lastige. Toen ik stopte als forumbeheerder en Ardan en Zugfuhrer begonnen, kreeg ik natuurlijk de vraag "hoe weet je wanneer je in moet grijpen?" en ik ben ze het antwoord op die vraag tot op de dag van vandaag schuldig gebleven. Wanneer grijp je in, wanneer grijp je niet in, hoe grijp je in als je ingrijpt: ik krijg het niet onder woorden. Het is waarschijnlijk een combinatie van het topic zelf, de andere topics die op dat moment lopen, het verleden van de betreffende gebruiker en de manier waarop dingen precies verwoord worden. Het is in ieder geval geen simpele wiskunde. Ik denk ook niet dat het helpt om het wel tot wiskunde te maken, want dan is de neiging groot om aan de veilige kant te gaan zitten en zouden er meer topics gesloten moeten worden, zoals bijvoorbeeld de al eerder genoemde Zure Pruim.
Interessant en herkenbaar verhaal (ben zelf ook aantal jaar moderator geweest op een chat, dus herken de dilemma's wel), maar geen antwoord op mijn vragen.
Toch overleeft die tot nu toe.
De Zure Pruim is gesloten, dus echt overleven kun je dat niet noemen.
Wubbo schreef:
Ronaldussen schreef:Mogen er forumbrede verkiezingen gehouden worden? Waarom wel, waarom niet? Ligt het eraan of er een prijs aan verbonden is of niet? Wat moeten gebruikers doen als ze zoiets willen organiseren? Waarom staat hier niets over vermeld in de forumregels, maar toch actief, (Zij het deels selectief), op ingegrepen?
Wij hebben er, al bij de oprichting, voor gekozen om weinig regels op te stellen. Dat we hier geen regel over hebben is ook bijna 10 jaar goedgegaan. Ik zie niet in waarom we dan nu ervoor zouden kiezen om hiervoor een regel te maken, want dat schept juist een precedent voor het volgende (bijna-)incident: de verwachting dat het met een regel wel wordt opgelost. Ik gebruik hier liever gewoon de werkwijze die we al die tijd gebruikt hebben: we laten het bij de gebruikers liggen en grijpen in als we denken dat dat moet. Volgens mij is dat juist ook wat jij bedoelde met niet strikt vasthouden aan regeltjes (uit je eerdere post in dit topic).
Ik ben zeker voor zo weinig mogelijk regeltjes, maar ik hou ook van duidelijkheid. Per pb en in de reacties hier is duidelijk geworden dat jullie een duidelijke mening hebben over forumbrede verkiezingen. Deze zijn hier vaker gehouden, maar jullie hebben de desbetreffende persoon wel aangesproken op het feit dat hij deze, zonder jullie te informeren, heeft gestart. Toch zijn die verkiezingen tot die bewuste dinsdag niet gesloten en ook niet uitgemond in ellende. Nu besloot men echter anders. het topic werd gesloten en later zelfs verwijdert, evenals de foto-van-de-maand-verkiezing die de dag daarop werd geopend (en nota bene werd aangekondigd in het topic 'Beste foto van het jaar' waar ook beheerders aan deelnamen). Er lijkt nu dus sprake te zijn van volstrekte willekeur en het is maar net hoe de bui van een der moderatoren is of het topic open mag blijven of niet. Dus wil ik alsnog graag antwoord op de bovenstaande vragen (En nu heb ik het niet over polls zoals patat vs friet), zodat het voor iedereen duidelijk is.
Wubbo schreef:
Ronaldussen schreef:Ook het feit dat jullie hier eerst geen open discussie over wilde houden (nogal een understatement) zit mij nog altijd niet lekker. Toch ben ik blij dat jullie je hebben bedacht.
Ik denk dat dit een lastige blijft. Het ging mis op dinsdag, we zijn op donderdag postrechten gaan intrekken, dit topic is gestart op zaterdag. Het maken van een reconstructie van wat er gebeurd is heeft even geduurd, en het proberen van het vinden van de juiste woorden om de discussie te beginnen kost bij mij ook altijd even tijd. Ik had de open discussie dus niet eerder kunnen beginnen, dat past niet bij de manier waarop mijn hoofd werkt. De enige manier waarop die open discussie eerder had kunnen beginnen was als die dus vanuit de gebruikers was gekomen, maar door de manier van de reacties voelde dat voor mij als beheerder niet als een uitnodiging tot een open discussie.
Ook hier geldt weer dat het een het gevolg is geweest van het ander. Door op een autoritaire manier een beslissing kenbaar maken en daarbij vermelden dat er niet (meer) open over gediscussieerd mag worden wekt irritatie op.
Maar laten we ook vooropstellen dat dit een unieke situatie is geweest. Het is de eerste keer dat een niet-forumbeheerder een topic heeft gesloten dat niet al duidelijk erg was ontspoord. Het is de eerste keer dat er discussie over is (logisch gevolg van dat eerste). Het is de eerste keer dat daarop grootschalig topics en posts zijn verwijderd. Het is de eerste keer dat er 3 gebruikers gelijktijdig hun postrechten verloren.
Het is een situatie die echt niet lekker zit. Zowel niet in de manier waarop wij als beheer hebben ingegrepen als in de manier waarop gebruikers daarop gereageerd hebben.
Dit kan ik alleen maar onderschrijven.
Wubbo schreef:
Ronaldussen schreef:Het zou overigens ook fijn zijn als op mijn laatste pb aan jullie gereageerd zou worden. Ik heb het contact met jullie opgestart, het zou fijn zijn als dit dan ook netjes wordt afgerond.
Dit is inmiddels gebeurd (al een tijdje geleden ook).
Net als jullie heb ik ook andere bezigheden dan dit forum. Bovendien wilde ik ook eerst even de antwoorden afwachten die hier werden gegeven, zodat bepaalde punten niet op twee plekken tegelijkertijd besproken hoefden te worden. Inmiddels heb ik gereageerd op het betreffende pb.
En hoe nu verder?
Twee prima leerpunten. Ik zou er graag aan toe willen voegen dat de toon de muziek maakt en dat het beheer hier in het vervolg op zal letten.
Bovendien zou ik graag zien dat bij twijfel niet direct naar het zwaarste middel wordt gegrepen, maar dat eerst om verduidelijking wordt gevraagd of dat men het de goede kant op stuurt. Wanneer dat niet het gewenste effect heeft kun je altijd nog overgaan tot het sluiten van een topic.

Goed, het lijkt mij een strak plan om de discussie zo zoetjes aan af te gaan ronden. De meeste vragen zijn nu wel beantwoord. Als dat bij de openstaande/onvoldoende beantwoordde vragen ook nog gebeurt zijn we er wel denk ik en kunnen we met een schone lei 2018 echt laten beginnen :pos:
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 07 jan 2018, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote hersteld
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Wubbo »

Een uitgebreidere reactie volgt nog (nu te laat) maar ik zie 1 ding nu 2x terugkomen dus daar wil ik wel op reageren: de snelheid waarmee het overleg met de betrokken gebruikers gaat. Ook daar speelt dat ik het liever goed doe dan half, en ook daar geldt dat ik een tijdje niet gereageerd heb. Daarnaast zit er een samenhang in met deze discussie omdat in de gesprekken met hen natuurlijk ook het handelen van het beheer ter sprake komt, en de lessen die daaruit komen. Het is dus een samenhangend geheel. Maar nogmaals: de gesprekken die we voeren gaan constructief en we nemen ook de rol die wij als beheer hebben gespeeld mee in de discussie.

Wordt zeker vervolgd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De afgelopen dagen

Bericht door ODRAIL »

Door alles wat het beheer beantwoord heeft is mij nu wel het een en ander duidelijk geworden. Hulde hiervoor :pos: :wink: .

En nu maar hopen dat het beheer goede beslissingen neemt in deze zaak en deze ook goed onderbouwd waarom deze beslissingen genomen zijn.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Wubbo »

Ik heb beloofd dat ik een uitgebreidere reactie zou geven, maar ik zit nu de afgelopen posts nog even terug te lezen (inclusief mijn eigen reactie) en volgens mij hebben we het meeste wel gehad. Het wordt dus een korte reactie ;-)

Wat ik merk in de discussie (ook de discussie die via PB gevoerd wordt) is dat iedereen die anders heeft beleefd. Gebruikers voelden zich door het ingrijpen van het beheer (zowel in eerste als in tweede instantie) meer op hun tenen getrapt dan de beheerders het op dat moment beleefden, en de beheerders voelden zich door de discussie die op beide ingrepen ontstond meer op hun tenen getrapt dan de gebruikers het beleefden. Daardoor ontstond een soort sneeuwbal die steeds groter werd - en eindigde in mijn bericht en het intrekken van postrechten. Pas toen de dooi wat was ingetreden (om de metafoor van de sneeuwbal maar even door te trekken) werd duidelijker wat er precies gebeurd was en hoe dat bedoeld was, en werd discussie mogelijk. Gelukkig hebben we die nu redelijk achter de rug en kunnen we elkaar weer gewoon in de ogen aankijken.

Blijven volgens mij twee inhoudelijke punten over: de rol en mogelijkheden van het oud-beheer en de verkiezingen.

Dat het oud-beheer nog mogelijkheden heeft om in te grijpen zal ik in de forumregels toelichten. Verwachting blijft dat ze deze rechten weinig gebruiken voor opvallende zaken. Als ze wel inhoudelijke topics sluiten zal dat met toelichting zijn en altijd ter beoordeling van een forumbeheerder. Volgens mij hebben we nu een jaar of 5 de splitsing in beheerders en hebben we nog maar 1x echt een ingreep gehad, dus deze situatie komt naar verwachting nauwelijks voor.

Over verkiezingen: natuurlijk is een poll over friet of patat geen probleem. Interessant wordt het pas als er een wedstrijdelement in voorkomt, waarbij gebruikers het tegen elkaar op kunnen nemen. Dan is het altijd raadzaam om dat vooraf even te laten weten aan het beheer. Niet omdat we alles willen verbieden, maar wel omdat dat soort dingen over kunnen komen als "georganiseerd door OVNL" en dan wil je er dus als beheer wel achter staan. Bij een wedstrijd is het ook handig om het niet afhankelijk te laten zijn van 1 persoon. Er kunnen dan dus ook afspraken gemaakt worden over bijvoorbeeld continuïteit als iemand tijdelijk afwezig is.
Ik ga nog even zoeken waar we dit een goed plekje kunnen geven, zodat het ook terug te vinden is later.

Wat mij betreft ronden we dan nu deze discussie af. Mochten er mensen toch nog willen reageren kan dat natuurlijk, eventueel ook via PB.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: De afgelopen dagen

Bericht door dylanwild94 »

Ronald had het al aangegeven en ik zie daar nu geen reactie op.
Waarom moeten die 3 leden die onder de sneeuwbal terecht zijn gekomen die al dan niet door het beheer is veroorzaakt zich verdedigen om er onder vandaan gehaald te worden? Dat lijkt mij niet zo fair namelijk.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Wubbo »

De vraag is of ze zich aan het verdedigen zijn ;-). De gesprekken die we voeren gaan zowel over hun gedrag als over ons gedrag, en beide wegen we mee in de uitkomst.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De afgelopen dagen

Bericht door isadora »

Maar waarom duurt dat wegen zo enorm lang?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: De afgelopen dagen

Bericht door AppleMoose »

Heel fijn dat er op een aantal vragen die meerdere malen zijn gesteld, wederom geen antwoord wordt gegeven. Dat schept vertrouwen voor de toekomst :pos:
Jullie geven continu aan dat het betreffende topic had kunnen ontsporen, maar jullie geven nergens aan waaraan jullie dat afleidden.
Zo moeilijk is deze vraag toch niet?

Verder, jullie geven toe dat een deel van de schuld ook bij jullie ligt, maar door voorlopig vast te blijven houden aan de (tijdelijke) bans, blijf je de schuld eenzijdig bij de drie heren leggen. Ook door het feit dat ZIJ moeten aantonen dat ze hun gedrag zullen veranderen en jullie tzt gaan beoordelen of ze hun postrechten weer terugkrijgt, wekt de indruk dat jullie de schuld eenzijdig bij hen leggen en maakt dat zij zich wel degelijk moeten verdedigen. Dat is en blijft gewoon niet fair. Te meer omdat over de verkiezingen, waar het allemaal mee begonnen is, niks nakkes nada terug te vinden was en is op het forum. (ik ben blij dat het licht is gaan schijnen en er ergens een vermelding hierover komt) Het is dan ook ronduit belachelijk dat de starter van de verkiezingen en degene die reageerden op de ingreep van de beheerders zo zwaar en zo lang worden bestraft. En ik blijf het belachelijk vinden dat op veel simpele vragen geen antwoord wordt gegeven of met veel gezwam omheen geluld wordt, er berichten zijn verwijdert en foutieve informatie gegeven wordt en dat dat ook nog eens goedgepraat wordt of simpelweg ontkent. Dat is niet de houding die ik van het beheer hier gewend ben en wenselijk acht.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Hendrik »

Nou nou, niet zo boos doen! :cry:

Ik moet wel zeggen dat ook ik niet goed begrijp waar de terugkeer van de drie personen nog op wacht...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De afgelopen dagen

Bericht door ODRAIL »

Wubbo schreef:Dat het oud-beheer nog mogelijkheden heeft om in te grijpen zal ik in de forumregels toelichten. Verwachting blijft dat ze deze rechten weinig gebruiken voor opvallende zaken. Als ze wel inhoudelijke topics sluiten zal dat met toelichting zijn en altijd ter beoordeling van een forumbeheerder. Volgens mij hebben we nu een jaar of 5 de splitsing in beheerders en hebben we nog maar 1x echt een ingreep gehad, dus deze situatie komt naar verwachting nauwelijks voor.
Persoonlijk vindt ik dat het oud-beheer geen beheersrechten meer mag hebben. Deze oud-beheerders hebben er indertijd zelf voor gekozen om het beheer te verlaten.

Je bent beheerder of je bent het niet. En niet zoals hier op dit forum half wel en half niet.
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Klaasje »

Ronaldussen schreef:Heel fijn dat er op een aantal vragen die meerdere malen zijn gesteld, wederom geen antwoord wordt gegeven. Dat schept vertrouwen voor de toekomst :pos:
Jullie geven continu aan dat het betreffende topic had kunnen ontsporen, maar jullie geven nergens aan waaraan jullie dat afleidden.
Zo moeilijk is deze vraag toch niet?
Bij dit soort dingen speelt beleving altijd een grote rol. Dat geldt ook voor docenten die voldoendes of onvoldoendes geven of een politieagent die wel of geen boete uitschrijft. Vaak valt dat achteraf slecht mee te nemen in de beoordeling van de situatie. Objectieve maatstaven gaan verzinnen die vooraf alles al samenvatten geeft bijna 100 % zekerheid dat je dingen mist die uiteindelijk toch weer afhankelijk van de situatie beoordeeld moeten worden. De vraag die je stelt is een vraag die je best aan het beheer mag stellen maar erop blijven rammen dat het onvoldoende concreet beantwoord wordt doet geen recht aan de taak die ze hebben. Het beheer bestaat uit vrijwilligers die naar eer en geweten handelen. Dat blijven mensen die wel eens fouten maken en waar ze best voor ter verwantwoording geroepen mogen worden maar dan niet zonder te vergeten dat ze het wel gratis en voor niets doen. Op een bepaald moment moet de vraag ook klaar zijn. Anders gaat zo'n vrijwillige taak het leven van de vrijwilliger beheersen wat natuurlijk nooit de bedoeling kan zijn. Er is al toegegeven dat er fouten zijn gemaakt. Laat het, of meld je aan als beheerder om het zelf beter te doen. Gezien jouw manier van omgang met het beheer in dezen heb ik er in ieder geval geen zin in om beheerder te worden.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Wubbo »

Het timingspunt is duidelijk. Oorzaak daarvoor ligt voor het overgrote deel bij mij, reden heb ik al gegeven (naast dat ik ook nog een leven heb naast OVNL ;-)).

Verder dit:
Ronaldussen schreef:Heel fijn dat er op een aantal vragen die meerdere malen zijn gesteld, wederom geen antwoord wordt gegeven. Dat schept vertrouwen voor de toekomst :pos:
Ik heb geen idee hoe ik hier een goede reactie op kan geven. Het is namelijk niet zo dat ik bewust vragen negeer of bewust wollig taalgebruik gebruik, ik probeer zo goed en zo kwaad als het gaat antwoord te geven op wat hier gebeurt. Als ik niet weet waar ik nog op moet reageren kan ik daar niet op reageren. Daarnaast blijft ik van mening dat wat tussen beheer en gebruikers wordt besproken niet gedeeld wordt met andere gebruikers, tenzij hierover afspraken gemaakt zijn met de betreffende gebruikers.

Ik herken me ook niet in het beeld dat je schetst dat wij als beheerders de feiten verdraaien, zaken expres lang laten lieren of alleen gebruikers de schuld geven van de situatie waar we het in dit topic over hebben. Dat is namelijk absoluut niet waar.


Over de beheerdersrechten van oud-beheerders tenslotte: zij zijn een aparte groep. Op de achtergrond denken zij namelijk nog over van alles mee en daarvoor is het nodig dat ze een deel van de rechten sowieso houden. Het is ook niet zo dat zij regelmatig zichtbare ingrepen doen. Het punt dat ze dit eigenlijk helemaal niet moeten doen is duidelijk en daar hebben we met de beheerders onderling ook gesprekken over.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De afgelopen dagen

Bericht door isadora »

isadora schreef:Maar waarom duurt dat wegen zo enorm lang?
⇭⇭⇭⇭⇭⇭⇭⇭⇭⇭⇭⇭⇭⇭⇭⇭⇭⇭⇭⇭⇭⇭⇭⇭⇭⇭⇭⇭⇭⇭⇭⇭⇭
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De afgelopen dagen

Bericht door trolly »

Klaasje schreef:Gezien jouw manier van omgang met het beheer in dezen heb ik er in ieder geval geen zin in om beheerder te worden.
Afgezien van deze opmerking kan ik het best eens zijn met je betoog. Vergissen is menselijk, waar gehakt wordt vallen spaanders, dat soort dingen. Blijft de vraag van Hendrik: waarom zijn de postrechten van de drie bandieten nog niet hersteld?

Edit: En Isadora had daar ook al iets over gezegd, geloof ik.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: De afgelopen dagen

Bericht door dylanwild94 »

Er zijn er al 4 in dit topic die daar al iets over hebben gezegd. Helaas krijgen we daar vooralsnog geen duidelijk antwoord op. -o-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: De afgelopen dagen

Bericht door nvdw »

Misschien is het even goed om te realiseren dat een forum als dit geen democratie of vereniging is waar het bestuur verantwoording MOET afleggen aan de leden/gebruikers.

Uiteindelijk is een forum nog het best te vergelijken met een café, met de moderator of beheerder als de kastelein. Gezelligheid prima, maar de kastelein heeft het laatste woord, en als je lastig bent mag je vertrekken.

Dat Wubbo hier tot bepaalde hoogte wel verantwoording geeft, is al meer dan waar je als forumlid 'recht' op hebt. Wat het beheer met de gebande gebruikers overlegt is niet voor publieke consumptie bedoeld. We zijn hier immers om over treinen en bussen te ouwehoeren en niet over het beleid, gelukkig maar.

Ik ben zelf admin op een forum en daar hanteer ik de volgende stelregel: als je me werk bezorgt, kun je ophoepelen. Aan dat credo hebben de drie querulanten ruimschoots voldaan dus op dat punt kan ik het beheer alleen maar gelijk geven.

Dat was mijn uitspraak, en wat je ermee doet moet je zelf weten.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Wubbo »

dylanwild94 schreef:Er zijn er al 4 in dit topic die daar al iets over hebben gezegd. Helaas krijgen we daar vooralsnog geen duidelijk antwoord op. -o-
Ik heb er een aantal keer een opmerking over gemaakt. Dat ik er een week tussenuit ben geweest is de voornaamste reden, naast dat ik dit soort dingen liever goed doe dan half en dus niet in een verloren ogenblik reageer in dit soort topics en op PBs van gebruikers. Dat het dan meer tijd kost is de consequentie die ik maar even neem: ik praat het liever goed uit dan dat het blijft sudderen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De afgelopen dagen

Bericht door trolly »

Twee van de drie onverlaten mogen in elk geval weer posten, en ik weet niet of ik onmiddelijk een eventuele kandidatuur van nvdw zou steunen, mocht hij/zij/etc. het beheerderschap hier overwegen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Chrysa »

nvdw schreef: Ik ben zelf admin op een forum en daar hanteer ik de volgende stelregel: als je me werk bezorgt, kun je ophoepelen.
Tja, maar dan zit je met allemaal gelijkgezinden in een echokamertje, weet niet of dat nou zo'n verbetering is.
Mensen als Trolly zijn soms misschien zeikerds, maar zonder dat soort opmerkingen wordt het al snel saai hier.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten