De afgelopen dagen

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Mikos »

Om te beginnen wil ik graag iedereen die hartverwarmende berichtjes heeft gestuurd bedanken om me door de zware periode te krijgen die de afgelopen weken zijn geweest.

Het valt me op dat wat hier in dit topic naar voren komt volledig aansluit bij wat ik per PB aan het beheer heb laten weten na de -in mijn ogen nogal overtrokken- beslissingen die genomen zijn. Ook ik heb gevraagd of het sluiten van het topic wel nodig was. En ik heb ook gesteld dat dat wat er op volgde door het beheer zelf in gang is gezet; was er niet zo kort door de bocht gereageerd, dan was onze verontwaardigde reactie ook niet van de grond gekomen. Die reactie hebben Aking, Ronaldussen en ik zelf geplaatst, dus eigen keuze om dat te doen, maar het was enkel een reactie op het aparte besluit het topic te sluiten.

De discussie over het door mij gestarte topic heeft me er echter wel over na laten denken en achteraf bezien had het beter de naam aanmoedigingstopic, -prijs of iets soort gelijks kunnen dragen. Het was geenszins de bedoeling mensen op een negatieve manier te benaderen of dat te benadrukken, enkel om een aantal vooraanstaande medeforummers aan te moedigen vooral door te gaan met dat wat ze doen. Als tegenhanger voor de felle, en soms iets te persoonlijke, discussies die hier voorbij komen op het forum. Zo ver kwam het echter niet...

Dat het beheer gigantisch achter loopt op de zaken die op het forum plaats vinden lijkt me inmiddels wel 'bewezen' (voor zover dat bewezen moet worden); de ingreep was als mosterd na de maaltijd. Uit de mailwisseling met Wubbo kwam naar voren dat men het geheel zijn gang heeft laten gaan, om de dag erna, toen de storm al zo goed als was gaan liggen, alsnog in te grijpen. Ook heeft er tussen 23 december en vandaag tussen het beheer en mij geen enkel mailverkeer plaats gevonden. In het laatste bericht op de 23e werd mij medegedeeld dat er nog wat dingen besloten moesten worden en dat dat pas in het nieuwe jaar zou gaan gebeuren in verband met de tussenliggende feestdagen (waarvoor uiteraard begrip). Dat het daarna nog eens 14 dagen moet duren, toont mij een breder probleem: is het beheer wel op de juiste sterkte? Bij mijn sollicitatie vorig jaar werd er benadrukt dat het weinig zin had om mij aan te nemen wanneer ik 2 maanden per jaar op reis zou zijn. Dat kan ik snappen, maar momenteel lijkt het forumbeheer zelf ook zo weinig aanwezig te zijn, dat die 2 maanden geplande afwezigheid beter te incalculeren zijn dan de huidige opzet. Onvoorziene zaken uiteraard daargelaten.

De manier waarop het forumbeheer het forum wenst te beheren is als ik het goed begrepen heb: Leef en laat leven, het reguleert zichzelf heel aardig en alleen wanneer het echt de spuigaten uitloopt gaan we er iets mee doen. Dat is lovenswaardig, maar de gemaakte keuzes in dit geval stroken daar absoluut niet mee. Het feit dat een oud-beheerder als Daantje de situatie niet goed heeft ingeschat, waarna Ardan veel te fel van leer trok zorgde voor een kettingreactie die niet nodig was. Dat komt ook uit dit topic naar voren. Dat wat ikzelf en de 2 anderen hebben gedaan was wellicht niet heel netjes, maar volgens mij ook absoluut de beslissing onze postrechten in te trekken niet waard.

Tot zover mijn mening, die ik al met het forumbeheer gedeeld had eind december. Laten we er allemaal lering uit trekken; zowel het beheer als wij als gebruikers (mijzelf incluis). :)
Laatst gewijzigd door Mikos op zo 14 jan 2018, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Meltrain »

Wubbo schreef: Over de beheerdersrechten van oud-beheerders tenslotte: zij zijn een aparte groep. Op de achtergrond denken zij namelijk nog over van alles mee en daarvoor is het nodig dat ze een deel van de rechten sowieso houden.
Waarover denken ze dan mee en waarom kan dat niet in openbare groepen, waarin iedereen mee kan denken?

@Mikos: welkom terug. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Jef400 »

Wubbo schreef:Mikos en JWM hebben zojuist hun postrechten teruggekregen. Aking heeft gezegd eerst de openbare discussie af te wachten voordat hij met ons het gesprek aan wilde en is nu op vakantie, dus bij hem is de situatie nog onveranderd.
Niets meer dan een juiste beslissing.

Welkom terug JWM, Mikos.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Yanaike »

Ben ik de enige die nog steeds niet snapt wat er nou precies gebeurd is en waarom deze discussie zo erg wordt opgeblazen?

Dat oud-beheerders nog altijd een soort adviserende rol hebben en kleine ingrepen kunnen doen, lijkt mij op zich geen enkel probleem. Zij hebben dat werk ook allemaal een X aantal jaar geleden gedaan, dus je zou van ze moeten kunnen verwachten dat ze nu ook nog steeds op een correcte manier kunnen ingrijpen als dat nodig is.

Aan de andere kant snap ik niet waarom zulke actieve gebruikers als Mikos, zomaar ineens van de ene op de andere dag verbannen kunnen worden. Je zou toch zeggen dat actieve gebruikers in al die jaren een bepaalde mate van reputatie opgebouwd hebben en dat beheerders eens goed achter de oren krabben voor ze besluiten om zo'n gebruiker te verbannen?

Ik hoop nog steeds op een iets uitgebreidere/samenvattende informatie van de precieze gebeurtenissen de afgelopen dagen.

En verder: Welkom terug Mikos!

En misschien wordt het een keer tijd om een soort algemene leden vergadering te organiseren? *O*
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De afgelopen dagen

Bericht door isadora »

Mikos schreef:............... Dat wat ikzelf en de 2 anderen hebben gedaan was wellicht niet heel netjes, maar volgens mij ook absoluut de beslissing onze postrechten in te trekken waard......)
Eerst; welkom terug Mikos!!!

Vervolgens; mist er in de quote hierboven niet het woordje niet, zo ongeveer tussen "trekken" en "waard"?

Blijft de vraag; waar is Aking gebleven???


Edit; ik zie net, dat laatstgenoemde op vakantie is enz...
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Hainje »

Ik vind het gelijk intrekken van postrechten ook wat rigoureus. Een paar jaar terug heb ik al eens een volgend systeem voorgesteld dat naar grote tevredenheid op een ander forum werd toegepast. In mijn ogen een veel rechtvaardiger systeem waarmee je willekeur ook een stuk beperkt.

Als een gebruiker de regels overtreedt of anderszins ongepast gedrag vertoont, dan krijgt deze een officiële waarschuwing. Drie waarschuwingen resulteerden in een ban van twee weken. Na die twee weken mocht je gewoon weer terug komen.

Daarna moest je twee waarschuwingen verzamelen voor een ban van een maand. Uiteraard was je daarna nog niet gevrijwaard van een ban, daarna ontving je bij elke twee waarschuwingen een ban van een half jaar. De vierde banperiode was ook een half jaar, welke je kon verdienen na wederom twee waarschuwingen. Als je na periode 4 wéér twee waarschuwingen had verzameld, dan kon je voorgoed vertrekken. Je kreeg dan een 'permaban', een permanente verbanning dus.

Een dergelijk systeem lijkt mij veel transparanter dan wat nu gedaan wordt. Nu moet je je eerst bewijzen aan de moderator(s) en die gaat dan beslissen of je wel genoeg door het stof bent gekropen of niet. Uiteraard stond het de moderator vrij om een ban eerder op te heffen als dat in goed overleg wenselijk werd geacht.

De enige reden waarbij een ban werd verlengd was als je onder een andere gebruikersnaam weer ging posten, dan werd je banperiode verdubbeld en je nieuwe alias verwijderd.
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Mikos »

Daar mist inderdaad het woordje 'niet'. Wil in ieder geval zeggen dat er mensen zijn die de moeite nemen mijn berichten te lezen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Daniel »

Hainje schreef:Ik vind het gelijk intrekken van postrechten ook wat rigoureus. Een paar jaar terug heb ik al eens een volgend systeem voorgesteld dat naar grote tevredenheid op een ander forum werd toegepast. In mijn ogen een veel rechtvaardiger systeem waarmee je willekeur ook een stuk beperkt.
Je beschrijft in de rest van je bericht zo ongeveer het huidige beleid bij OVNL. Weliswaar hebben we het allemaal niet zo strikt in aantallen en periodes vastgelegd, maar de volgorde hier is toch echt ook eerst waarschuwen, dan postrechten intrekken met kans nog terug te komen, vervolgens weer waarschuwen en als je het echt bont maakt krijg je een ban.
Belangrijkste verschil tussen ingetrokken postrechten en een ban is dat je in het laatste geval het forum ook niet meer kunt lezen. Overigens is dat een middel waarvan ik de laatste keer dat het werd ingezet nieteens meer kan herinneren. Je moet het wel heel bont maken wil je op OVNL een ban krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Mikos »

Dan ben ik nog wel benieuwd naar de waarschuwing die ik gehad zou moeten hebben. Ik kan mij niet herinneren (En de PB's tonen ook niets aan) er ooit een gehad te hebben.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De afgelopen dagen

Bericht door ODRAIL »

Yanaike schreef:Dat oud-beheerders nog altijd een soort adviserende rol hebben en kleine ingrepen kunnen doen, lijkt mij op zich geen enkel probleem. Zij hebben dat werk ook allemaal een X aantal jaar geleden gedaan, dus je zou van ze moeten kunnen verwachten dat ze nu ook nog steeds op een correcte manier kunnen ingrijpen als dat nodig is.
Mij lijkt dit ook geen enkel probleem meer nu mij duidelijk geworden is wat er zich in december 2017 heeft afgespeeld en de afloop hiervan.

Echter in dit onderstaande topic op post 1 staan dat de oud-beheerders zich niet met moderatie op het zullen bezig houden.

viewtopic.php?f=19&t=9241 (Ja het was even zoeken maar ik heb het gevonden).

Na de uitleg van Wubbo in een post eerder vandaag heb ik hier geen moeite meer dat de oud-beheerders kleine moderatie taken op op zich nemen als de situatie hier om vraagt. Dit wel onder eindverantwoordelijkheid en achteraf toegelicht door het echte beheer.

@JWM en Mikos: Welkom terug :pos: :wink: .
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Wubbo »

Meltrain schreef:
Wubbo schreef: Over de beheerdersrechten van oud-beheerders tenslotte: zij zijn een aparte groep. Op de achtergrond denken zij namelijk nog over van alles mee en daarvoor is het nodig dat ze een deel van de rechten sowieso houden.
Waarover denken ze dan mee en waarom kan dat niet in openbare groepen, waarin iedereen mee kan denken?
Bijvoorbeeld over een gewijzigde forumindeling, de overbrenging van OVNL naar een wat formelere vorm, maar ook als klankbord voor de huidige beheerders. In de regel doen we dingen eerst achter de schermen en daarna voor de schermen als we zelf een idee hebben wat we willen (en als dat het bespreken waard is natuurlijk).
Mikos schreef:Dan ben ik nog wel benieuwd naar de waarschuwing die ik gehad zou moeten hebben. Ik kan mij niet herinneren (En de PB's tonen ook niets aan) er ooit een gehad te hebben.
Bij jou is die formeel niet geweest, maar we hebben er wel uitgebreid over gesproken.

Over het driemanschap forumbeheer: dat is een jaar of 5 goed gegaan (als het niet langer is, ik ben te lui om dat terug te zoeken). In december ging dat dus even niet omdat er 2 vanwege privéomstandigheden afwezig waren en de derde overuren aan het maken was op zijn werk.
Yanaike schreef:Ben ik de enige die nog steeds niet snapt wat er nou precies gebeurd is en waarom deze discussie zo erg wordt opgeblazen?
Dat weet ik niet, of je de enige bent ;-). In het kort: een oud-beheerder heeft een topic gesloten, waarna in een aantal topics berichten kwamen over deze sluiting. Op basis van de toon van die berichten zijn toen de postrechten van drie gebruikers ingetrokken, en dat is de hele aanleiding van deze discussie geweest.
Yanaike schreef:Aan de andere kant snap ik niet waarom zulke actieve gebruikers als Mikos, zomaar ineens van de ene op de andere dag verbannen kunnen worden. Je zou toch zeggen dat actieve gebruikers in al die jaren een bepaalde mate van reputatie opgebouwd hebben en dat beheerders eens goed achter de oren krabben voor ze besluiten om zo'n gebruiker te verbannen?
Dat doen we zeker. Gebruikers verbannen (of postrechten intrekken) is geen hobby of iets wat leuk is om te doen. Ik doe het liever niet, en gelukkig is het ook weinig nodig.
Mikos schreef:Ook heeft er tussen 23 december en vandaag tussen het beheer en mij geen enkel mailverkeer plaats gevonden. In het laatste bericht op de 23e werd mij medegedeeld dat er nog wat dingen besloten moesten worden en dat dat pas in het nieuwe jaar zou gaan gebeuren in verband met de tussenliggende feestdagen (waarvoor uiteraard begrip).
He, daar is de les weer die ik al eerder benoemde en kennelijk zelf niet toegepast heb ;-). Blijft lastig, mensen op de hoogte houden... Hou ons daarin scherp (geldt voor iedereen) want zeker als je geen hard moment afspreekt (aan "in het nieuwe jaar" heb ik immers keurig voldaan ;-)) ligt het hebben van een verschillende interpretatie op de loer.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De afgelopen dagen

Bericht door JWM »

Goed, ik ben ook weer terug. Ik zal een dezer dagen nog wel een wat uitgebreider verhaal plaatsen over mijn visie op het geheel maar dit wil ik meteen even recht zetten:
Wubbo schreef:Dat weet ik niet, of je de enige bent ;-). In het kort: een oud-beheerder heeft een topic gesloten, waarna in een aantal topics berichten kwamen over deze sluiting. Op basis van de toon van die berichten zijn toen de postrechten van drie gebruikers ingetrokken, en dat is de hele aanleiding van deze discussie geweest.
Na het lezen van deze samenvatting vraag ik mij af of mijn mening tijdens onze uitgebreide PB-wisseling wel goed is overgekomen. Ik had vooral problemen met de zeer botte en autoritaire manier waarop Ardan het voorlopig sluiten van dat bewuste topic bevestigde en als ik de reactie van Mikos zo lees is dat bij hem ook het geval. Na de reactie van Ardan zijn ook pas onze minder fraaie bijdrages geplaatst.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De afgelopen dagen

Bericht door regenmaker »

Maar ik snap dan niet waarom het dan nodig is om het forum vol te zetten met onnodige berichtjes, waarom kan je Ardan of het forumbeheer niet gewoon een PB sturen met: deze toon spreekt mij niet zo aan of waarom moest het topic dicht. Dan was het hele verhaal heel anders gelopen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Mikos »

In een offtopic deel van het forum maakt het aantal berichten en zelfs de inhoud (tot op zekere hoogte) toch totaal niet uit? Bovendien was het mijns inziens ook echt niet volledig over de schreef, maar daarover mogen we natuurlijk van mening verschillen.

Over het uitgebreid besproken van Wubbo hierboven kunnen we ook van mening verschillen; er is mij gevraagd of er een reden was dat er wat meer berichten van mijn hand waren geweest die periode. Daaruit maak ik niet op dat er sprake is van een waarschuwing of iets anders officieels. Maar wellicht heb ik dat dan verkeerd begrepen?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: De afgelopen dagen

Bericht door AppleMoose »

Ik was in mijn laatste post wat scherp van toon. Wanneer je een paar simpele vragen stelt waar maar geen antwoord op komt, dan raakt het geduld een beetje op en verdwijnt de nuance wat naar de achtergrond. Dat het beheer uit vrijwilligers bestaat snap ik, maar vind ik geen excuus om geen verantwoording af te leggen voor hun besluiten of om bepaalde vragen heen te praten of zelfs helemaal niet te beantwoorden. Fouten maken mag, ook het beheer. Maar licht dan het een en ander toe zodat we het kunnen begrijpen en er wat van kunnen leren.

Waarom ik zo doordram op die ene vraag is, omdat ik duidelijk wil hebben waarom men tot een bepaalde beslissing is gekomen. Niet om daarmee een blauwdruk te vormen voor toekomstige besluiten, maar omdat ik hoop dat ik dit besluit (en wellicht toekomstige besluiten) dan beter kan begrijpen en dat we daar met z’n allen wat van kunnen leren. Men had het idee dat het had kunnen ontsporen. Prima, maar geef dan onderbouwing waarom je dat dan denkt. Dan kunnen we daar in de toekomst rekening mee houden en tijdig bijsturen. Ik zit dan niet te wachten op een algemeen praatje wat dus niet specifiek op het betreffende topic/besluit van toepassing is. Dat bedoel ik dus met omheen praten, geen antwoord geven etc.

Het duurde even, maar men heeft toegegeven dat het sluiten van het topic een foute beslissing is geweest. Daar spreek ik mijn waardering ook voor uit. Ik had alleen ook graag gezien dat men ook excuses zou maken voor de sneren die zijn gegeven (die extra olie op het vuur hebben gegooid) en dat het verwijderen van het desbetreffende topic en dito reactie ook niet zo’n handige zet was. Er bestaat een meningsverschil over hoe er gereageerd is en op welk moment. Dat had makkelijk uit de wereld geholpen kunnen worden als het nog zichtbaar was geweest.

Dat je niet in het openbaar alle ins en outs vermeldt over wat er tussen het beheer en gebruikers wordt gesproken is helder en onderschrijf ik ook. tip is dan wel om voortaan sneren richting gebruikers die op het matje zijn geroepen (zeker als ze hun postrechten kwijt zijn) achterwege te laten, anders lok je of een discussie uit tussen jullie en de gebruikers, (onwenselijk) of men kan zich niet verdedigen en dat is ook niet fair.

Over het intrekken van de postrechten zelf is wel genoeg gezegd en ik denk niet dat we nog dichter bijelkaar zullen komen op dit punt.
Klaasje schreef:
Ronaldussen schreef:
Jullie geven continu aan dat het betreffende topic had kunnen ontsporen, maar jullie geven nergens aan waaraan jullie dat afleidden.
Zo moeilijk is deze vraag toch niet?
Bij dit soort dingen speelt beleving altijd een grote rol. Dat geldt ook voor docenten die voldoendes of onvoldoendes geven
Bij docenten is het duidelijk. Iets is goed of iets is niet goed. En beide moet je kunnen verantwoorden. Natuurlijk is er een grijs gebied en kan iets beter zijn dan het andere wat ook goed is (of slechter dan iets anders dat ook slecht is). Maar ook dat moet je kunnen onderbouwen, anders kan een leerling er niets van leren en zichzelf verbeteren.
Gezien jouw manier van omgang met het beheer in dezen heb ik er in ieder geval geen zin in om beheerder te worden.
Als je je door een paar simpele vragen in dit topic (verder is de omgang tussen mij en het beheer prima) laat afschrikken, is het inderdaad beter om jezelf niet aan te melden als beheerder :pos:

Reden wijziging: Quote hersteld.
Laatst gewijzigd door AppleMoose op zo 14 jan 2018, 23:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Yanaike »

Wubbo schreef:In het kort: een oud-beheerder heeft een topic gesloten, waarna in een aantal topics berichten kwamen over deze sluiting. Op basis van de toon van die berichten zijn toen de postrechten van drie gebruikers ingetrokken, en dat is de hele aanleiding van deze discussie geweest.
Oké, en wat is dan precies de reden dat dit topic zo wordt opgeblazen? Is dat omdat een oud-beheerder heeft ingegrepen terwijl dat niet zijn taak zou moeten zijn? Of is dat omdat de ingreep op zichzelf niet eerlijk was?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De afgelopen dagen

Bericht door ODRAIL »

Het is te hopen dat dit topic naderhand niet verwijderd wordt maar blijft staan, zodat er in de toekomst mocht dit nodig zijn (ik hoop dat het nooit meer nodig is) dat dit topic terug gelezen kan worden :idea: .
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De afgelopen dagen

Bericht door JWM »

regenmaker schreef:Maar ik snap dan niet waarom het dan nodig is om het forum vol te zetten met onnodige berichtjes, waarom kan je Ardan of het forumbeheer niet gewoon een PB sturen met: deze toon spreekt mij niet zo aan of waarom moest het topic dicht. Dan was het hele verhaal heel anders gelopen.
Als Ardan niet zo'n botte reactie had geplaatst maar gewoon keurig had uitgelegd waarom het topic dicht moest was het hele verhaal heel anders gelopen. Zo ken ik er nog wel een paar :pos:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De afgelopen dagen

Bericht door ODRAIL »

Als hadden komt is hebben te laat (zo ook in dit geval) :wink: .
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De afgelopen dagen

Bericht door JWM »

Precies, dus daarom vind ik de opmerking van regenmaker uitermate vreemd. Zeker voor iemand met als taak beheerder.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De afgelopen dagen

Bericht door regenmaker »

Als iemand een fout maakt ook al is hij/zij beheerder, dan ga je jezelf daarna toch niet tot hetzelfde niveau verlagen? Of zie ik dat verkeerd? Ik vind het heel makkelijk om een groot deel van de schuld af te schuiven op Ardan's bericht. Er zijn aan beide kanten fouten gemaakt. Maar dat is hoe ik er tegen aankijk.
Mikos schreef:In een offtopic deel van het forum maakt het aantal berichten en zelfs de inhoud (tot op zekere hoogte) toch totaal niet uit? Bovendien was het mijns inziens ook echt niet volledig over de schreef, maar daarover mogen we natuurlijk van mening verschillen.
Ik denk dat daar ook de crux van het geheel ligt. Iedereen interpreteert de berichten op een iets andere manier. Wat voor de een wel goed valt, valt voor de ander net verkeerd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: De afgelopen dagen

Bericht door AppleMoose »

Yanaike schreef:
Wubbo schreef:In het kort: een oud-beheerder heeft een topic gesloten, waarna in een aantal topics berichten kwamen over deze sluiting. Op basis van de toon van die berichten zijn toen de postrechten van drie gebruikers ingetrokken, en dat is de hele aanleiding van deze discussie geweest.
Oké, en wat is dan precies de reden dat dit topic zo wordt opgeblazen? Is dat omdat een oud-beheerder heeft ingegrepen terwijl dat niet zijn taak zou moeten zijn? Of is dat omdat de ingreep op zichzelf niet eerlijk was?
De ingreep zelf was twijfelachtig en vooral de manier waarop (toon en dergelijke) bracht bij ons een reactie teweeg waarna de boel wat uit de hand is gelopen. Over het hoe en waarom blijven we nog altijd van mening verschillen.

@Regenmaker: Het lijkt mij niet handig dat je de discussie weer opnieuw gaat voeren, zeker wanneer het duidelijk is dat je dit topic en de inhoud van de PB's richting het beheer niet gelezen hebt.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De afgelopen dagen

Bericht door JWM »

regenmaker schreef:Als iemand een fout maakt ook al is hij/zij beheerder, dan ga je jezelf daarna toch niet tot hetzelfde niveau verlagen? Of zie ik dat verkeerd? Ik vind het heel makkelijk om een groot deel van de schuld af te schuiven op Ardan's bericht. Er zijn aan beide kanten fouten gemaakt. Maar dat is hoe ik er tegen aankijk.
Volgensmij hebben diverse mensen hier al aangegeven dat de berichten die geplaatst zijn na de reactie van Ardan niet fraai waren. De reactie van Ardan is wel datgene geweest wat de hele affaire in gang heeft gezet en als Wubbo dat niet benoemt in zijn samenvatting dan ontbreekt er wat mij betreft een essentieel onderdeel.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De afgelopen dagen

Bericht door regenmaker »

Ronaldussen schreef:@Regenmaker: Het lijkt mij niet handig dat je de discussie weer opnieuw gaat voeren, zeker wanneer het duidelijk is dat je dit topic en de inhoud van de PB's richting het beheer niet gelezen hebt.
Ik vind de uitkomst van de discussie niet bevredigend genoeg tot nu toe. Ik kan de vinger nog niet op de zere plek leggen. Ik hoop in ieder geval dat we er met z'n allen iets van leren. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De afgelopen dagen

Bericht door JWM »

De discussie is voor jou pas bevredigend als Mikos, JWM, Ronaldussen, Aking en nog wat andere meelopers nog dieper door het stof gaan wegens ons recalcitrante gedrag? Nu ook graag concreet worden.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten