Post waarderen

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
iamthedutchdude
Berichten: 991
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Post waarderen

Bericht door iamthedutchdude »

Sorry, maar dat laatste vind ik veel te ver gaan. Die stap heb ik LinkedIn en Facebook ook zien maken, maar als je nu de data van die twee sites induikt, worden er van al die opties die er gegeven worden eigenlijk maar 3 echt gebruikt: like (de "standaard"), superlike (want van alles moet tegenwoordig een overtreffende trap zijn) en dan nog één platform-specifieke (bij Facebook is dat voornamelijk boos, bij LinkedIn is dat gefeliciteerd). Dat is ook prima in een like en een dislike te duiden (en op Instagram wordt zelfs alleen de like weergegeven, dat lijkt me nog beter eigenlijk)

Eigenlijk spreek je jezelf in je laatste alinea alweer tegen: daar spreek je over lachen en huilen (oftewel iets leuk of niet leuk vinden). Waar heb je dan al die extra opties voor nodig?
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Post waarderen

Bericht door TffpaA »

Mikos schreef: do 17 aug 2023, 14:15 Op welke termijn mogen we de invoering van deze plug-in verwachten voor een testfase?
Ik zou het als ik jou was in 2030 nog eens vragen.
🗣
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Post waarderen

Bericht door AppleMoose »

Is dat niet een beetje kortdag?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Post waarderen

Bericht door TffpaA »

Een mens mag hopen, toch? En het is wel een beetje een termijn die aansluit op de gemiddelde snelheid van technische veranderingen hier.
🗣
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Post waarderen

Bericht door Bemined »

Zolang het maar op tijd is om het nieuwsbericht over de opening van de Zuidasdok te kunnen waarderen.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Post waarderen

Bericht door AppleMoose »

O, dan heeft het beheer nog tot 2062 de tijd :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Post waarderen

Bericht door TffpaA »

2073 moet zéker haalbaar zijn, me dunkt.
🗣
iamthedutchdude
Berichten: 991
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Post waarderen

Bericht door iamthedutchdude »

De doortrekking van de Valleilijn naar Arnhem zal wel eerder zijn. ;)

Ik ga al....
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Post waarderen

Bericht door TffpaA »

iamthedutchdude schreef: zo 20 aug 2023, 13:36 De doortrekking van de Valleilijn naar Arnhem zal wel eerder zijn. ;)

Ik ga al....
AppleMoose schreef: zo 20 aug 2023, 13:20 O, dan heeft het beheer nog tot 2062 de tijd :Y
TffpaA waardeert bovenstaande posts.
🗣
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Post waarderen

Bericht door AppleMoose »

_O-
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Post waarderen

Bericht door Daniel »

Heb na wat zoeken al een geschikte addon hiervoor gesuggereerd in het beheerdersdeel, kan 'm alleen niet zelf installeren ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Post waarderen

Bericht door TffpaA »

Daniel schreef: zo 20 aug 2023, 14:46 Heb na wat zoeken al een geschikte addon hiervoor gesuggereerd in het beheerdersdeel
TffpaA waardeert deze post.
Daniel schreef: zo 20 aug 2023, 14:46kan 'm alleen niet zelf installeren ;)
TffpaA waardeert deze post dan weer niet echt.
🗣
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Post waarderen

Bericht door Ardan »

Vind-ik-meh.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Post waarderen

Bericht door TffpaA »

Ik zou het wel mooi vinden als de likopties *O* en -0- werden, inderdaad.
🗣
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Post waarderen

Bericht door TffpaA »

Daniel schreef: zo 20 aug 2023, 14:46 Heb na wat zoeken al een geschikte addon hiervoor gesuggereerd in het beheerdersdeel, kan 'm alleen niet zelf installeren ;)
Maar even serieus: als jij hem niet kunt installeren, wie van het team kan dat wel? En heeft deze persoon wellicht ook uitzicht op een termijn?

Want met de bedenkingen die ik eerder heb geuit afdoende weggenomen, denk ik ook dat dit wel wat zou toevoegen. En dat het jammer zou zijn als we hier in augustus volgend jaar weer een nieuwe suggestie voor moeten opwerpen...
🗣
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Post waarderen

Bericht door Daniel »

TffpaA schreef: di 22 aug 2023, 18:47 Maar even serieus: als jij hem niet kunt installeren, wie van het team kan dat wel? En heeft deze persoon wellicht ook uitzicht op een termijn?
webguy is de enige die het installeren op de server kan uitvoeren en heeft toegezegd er naar te gaan kijken. Binnen het beheer is overigens zo ongeveer iedereen voorstander om dit in te voeren.
Hopelijk pakt de addon die ik vond goed uit, want er blijken maar weinig van dergelijke addons te bestaan. En veel daarvan waren ook nog eens voor oudere versies van de forumsoftware of al tijden niet meer bijgewerkt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Post waarderen

Bericht door TffpaA »

TffpaA waardeert bovenstaande post.

Tja, het blijft toch een beetje hobbygeknutsel uit de vroege dagen van het internet, dat phpBB. Kijken jullie nog wel eens om naar andere software? Want dit zal het ook niet tot het einde der tijden blijven volhouden, me dunkt.
🗣
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Post waarderen

Bericht door isadora »

phpBB is allesbehalve enkel hobbygeknutsel uit de vroege internetperiode.
Tot de dag van vandaag behoort het nog steeds tot de beste, veelal onvergelijkbaar met producten met wel mooi gepolijste thema's.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Post waarderen

Bericht door Hainje »

Edit: bericht met, achteraf gezien, te weinig toegevoegde waarde om te laten staan.
Laatst gewijzigd door Hainje op wo 23 aug 2023, 05:59, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Post waarderen

Bericht door TffpaA »

Okay, dat was misschien wat oneerbiedig. Ik krijg echter de indruk dat de ontwikkeling na versie 3 punt nogwat jááren geleden inmiddels alweer wel op een heel laag pitje is komen te staan. Een phpBB 4 lijkt al eeuwen in the making, en als ik het communityforum mag geloven gaat dat er ergens rond Sint-Juttemis komen.

Ondertussen moeten voor het geven van likjes add-ins geïnstalleerd worden ipv dat het inmiddels basisfunctionaliteit is zoals bij de meeste social media, moet je nog altijd met allerlei tags aan de slag om je bericht op te maken in plaats van een WYSIWYG-editor te kunnen gebruiken, en moeten foto's ook extern gehost worden (al wordt dat misschien al wel door de software ondersteund maar heeft het beheer dat uitgezet).

Het begint een beetje achterop te raken, wil ik maar zeggen, en ik kan me voorstellen dat dat ook beveiligingstechnisch misschien wel een steeds grotere rol zal gaan spelen.
🗣
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Post waarderen

Bericht door AppleMoose »

Daniel schreef: di 22 aug 2023, 18:55
TffpaA schreef: di 22 aug 2023, 18:47 Maar even serieus: als jij hem niet kunt installeren, wie van het team kan dat wel? En heeft deze persoon wellicht ook uitzicht op een termijn?
webguy is de enige die het installeren op de server kan uitvoeren
Even Offtopic... Maar ik vind het wel riskant dat slechts één persoon binnen het team dit kan uitvoeren... Is er echt geen back-up die hem kan vervangen, mocht hij om een of andere reden (een tijd) wegvallen?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Post waarderen

Bericht door Daniel »

TffpaA schreef: di 22 aug 2023, 19:26moet je nog altijd met allerlei tags aan de slag om je bericht op te maken in plaats van een WYSIWYG-editor te kunnen gebruiken, en moeten foto's ook extern gehost worden (al wordt dat misschien al wel door de software ondersteund maar heeft het beheer dat uitgezet).
Foto's uploaden wordt door phpBB ondersteund inderdaad, maar staat bij OVNL uit. Al kan je als je echt zou willen nog via de wiki uploaden.

Overigens ken ik ook wel andere fora waar je een meer WYSIWYG-editor hebt, maar dat heeft ook weer z'n irritante kanten. Daar heb ik bv. al diverse keren gehad dat ik met het kopiëren van een nieuwsbericht de opmaak mee kopieerde en die vervolgens amper nog weg kreeg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Post waarderen

Bericht door TffpaA »

Het komt met zijn nadelen, ja - maar vaak zit er wel een toggle op dat soort fora waarmee je de onderliggende code nog kunt aanpassen.
🗣
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Post waarderen

Bericht door dylanwild94 »

Daniel schreef: di 22 aug 2023, 21:42
Foto's uploaden wordt door phpBB ondersteund inderdaad, maar staat bij OVNL uit.
Heeft dit ook te maken met de capaciteit van de server waar OVNL op draait?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5809
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Post waarderen

Bericht door Mikos »

Is er al voortgang te bespeuren? Ik heb een reisverslag klaarliggen om geplaatst te worden waar enorm veel werk in heeft gezeten en waarvoor ik het wel aardig acht de nieuwe functie te kunnen gebruiken. :Y
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 gasten