Denk mee!

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Denk mee!

Bericht door Wubbo »

Ik zei toch, niet consequent :P Maar ik geloof dat er nog wat over in dat topic staat.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Denk mee!

Bericht door ODRAIL »

trolly schreef:Fijn! Dan doe ik Liechtenstein, Andorra en San Marino wel. Vaticaanstad niet, want dat schijnt een station te hebben.
Even hier op ingaan (dit mag afgesplitst worden):
Andorra heeft nooit een spoorlijn gehad.
San Marino heeft ooit een spoor / tramlijn gehad.
Vaticaanstad heeft nog wel een station dat buiten gebruik is. Men heeft nog wel een spooraansluiting op het Italiaanse spoorwegnet.
Suus schreef:Liechtenstein heeft zelfs vier stations :wink:
Hierbij moet wel worden opgemerkt dat het vierde station Forst Hilti alleen gebruikt wordt door werknemers van de fabriek Hilti en dus hou je maar 3 stations over voor normaal reizigers gebruik.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Mikos »

Het valt me op dat wanneer ik via mijn laptop topics wil bekijken door op het knopje 'Ga naar eerste nieuwe bericht' in het Nieuwe berichten-overzicht te drukken ik alleen in de topics van de OVNL Community ook daadwerkelijk bij het eerste nieuwe bericht uit kom. In alle andere topics blijft de pagina na het laden bovenaan de pagina hangen en moet ik zelf maar uitzoeken welk bericht nieuw is. Probleem aan mijn zijde of zijn er meer forummers die hier last van hebben?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Mikos »

En nog even over de discussie van de vorige pagina over korte buitenlandse berichten, waarover ik al had gezegd een topic gelopend te hebben voor korte, buitenlandse berichten; er worden net 2 topics geopend over een futiel onderwerpje waar hooguit een handvol reacties op gaat komen en daarna zeer waarschijnlijk niks meer, deze en deze. Toevallig gaan ze beide over bussen en die interesseren mij minimaal, maar ik kan me niet voorstellen dat voor die berichten een nieuw topic openen enige waarde heeft. Maar wellicht zit ik ernaast?
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door cassie127 »

Kan ik mij opzich wel in vinden... Met name de berichten die niet in de Nederlandse media zijn opgedoken
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Mikos »

Ik blijf hier spammen:

Is het een idee om veel terugkerende onderwerpen in één topic te plaatsen? Zojuist kwam het nieuwsbericht voorbij dat ProRail er afgelopen december niet klaar voor was toen er Code Rood werd afgegeven, maar waar plaats je dat? Open ik een nieuw topic voor dit bericht om er een handvol reacties op te krijgen, plaats ik dat in het eenmalige 'Aangepaste dienstregeling zondag 10 december' (wat nog niet klopt ook, want het was op 11 december) of kunnen we daar beter een 'centraal' topic "Winterweer" van maken, dat je als een soort van dossier iedere keer dat er winterse omstandigheden zijn van stal kunt halen en waarin alles in één ruk terug te lezen valt?

Er komen echt een hoop kleine, weinig zeggende topics voorbij met een handvol berichten en dan niks, waarvan ik de nieuwswaarde niet volg, zoals 2 posts terug reeds aangegeven. Maar, dat is mijn mening.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Denk mee!

Bericht door Zugführer »

Als beheer hebben we niet het idee dat verzameltopics in de praktijk werken, zeker niet voor het buitenland waar allerhande berichten over verschillende modaliteiten en uit verschillende hoeken van de wereld langs komen en dan al snel dingen door elkaar zullen gaan lopen.

Het nieuwsbericht dat je postte in het topic over de aangepaste dienstregeling lijkt me daar prima op zijn plek aangezien het aansluit op de besproken dingen over december, ik het het hernoemd zodat het nu niet meer over een specifieke dag gaat :)
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Denk mee!

Bericht door Hendrik »

Eerder was er wel een 'Wintertopic'. Dat is op zich wel handig en voorkomt kleine topics als er weer eens een sneeuwdag is.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Denk mee!

Bericht door ODRAIL »

Dit topic dus :wink: .

viewtopic.php?f=32&t=12355&hilit=Wintertopic

En als iemand van het beheer nu het jaartal (2016) uit de titel weghaalt is het prima tot in lengte van jaren te gebruiken :idea: .
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Denk mee!

Bericht door Hendrik »

Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Denk mee!

Bericht door ODRAIL »

Wat mij betreft kunnen deze twee topic wel samen gevoegd worden tot een "standaard" wintertopc.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Denk mee!

Bericht door Zugführer »

Heb er één groot wintertopic van gemaakt, zodat de naam "het grote wintertopic" nu echt tot zijn recht komt :p
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Denk mee!

Bericht door ODRAIL »

Dank u :pos: :wink: .
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Denk mee!

Bericht door Wubbo »

Hebben we deze discussie niet eerder gevoerd? Of hebben we het er alleen in het beheer over gehad? Ik heb even snel gezocht maar kan het niet zo vinden.

De berichten die over hetzelfde onderwerp gaan in hetzelfde topic zetten is in de basis niet slecht wat mij betreft, maar de ervaring leert dat er dan vanzelf een bericht volgt dat in meerdere topics past. Wat doe je dan? De Noord-Zuidlijn is bijvoorbeeld een heel ander ding dan de herstructurering van het tramnet in Amsterdam, maar ze hebben een verband met elkaar, komen dus samen in een nieuwsbericht en dan moet je wat.

Een topic met "korte berichten" of iets dergelijks ben ik zelf niet zo voor, omdat je dan niet in de titel kan zien of een onderwerp interessant is. Met "Berichten uit Oezbekistan" lukt dat nog wel, maar als het dan over Nederland gaat vind ik het zelf niet handig.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Mikos »

Gaat in dit geval dan ook over korte, buitenlandse berichten. Al die losse topics schieten volgens mij ook niet echt op.

Maar seizoensgerelateerde zaken of jaarlijks terugkerende dingen die eens in de zoveel tijd de kop op steken kunnen toch best in een verzameltopic? Noem het "Dossier: Winterweer" en dan heb je de hele rataplan bij elkaar. Uitzonderingen heb en houd je, uiteraard.
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Denk mee!

Bericht door Mdk »

Ben het wel met Mikos eens, een ander voorbeeld zijn ongelukken met OV in het buitenland, het is noemenswaardig, maar niet topicwaardig, echter word er dan wel een topicje voor gemaakt, waar dan max. 10 reacties op komen, dit kan bijvoorbeeld veel beter in een verzameltopicje.
Bij twijfel altijd klagen
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Denk mee!

Bericht door Jef400 »

Zou het misschien mogelijk zijn beter op bewuste misformatie-verspreiders te letten? Ik ben een beetje moe feit en fictie van elkaar te moeten scheiden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Denk mee!

Bericht door Meltrain »

Ik kan sinds vandaag niet meer inloggen op deze site via mijn telefoon. :?
De site bezoeken is geen probleem, maar als ik inlog, kom ik gewoon weer op de hoofdpagina uit zonder dat ik ingelogd ben en kan ik dus ook niks plaatsen enzo.
(Dit schrijf ik nu vanaf mijn laptop, waar ik dat probleem dus niet heb.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Daantje »

Heeft je telefoon onlangs een update gehad, heb je dit op andere sites ook? Heb je al meerdere keren achter elkaar geprobeerd in te loggen? Heb je het alleen op wifi of ook op mobiel internet?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Denk mee!

Bericht door Meltrain »

Ik heb mijn telefoon vrijdag geüpdatet , dus daar kan het wel mee te maken hebben.
Er zijn weinig andere sites die ik (op mijn telefoon) bezoek waarbij ik moet inloggen, dus dat heb ik nog niet geprobeerd.
Het probleem doet zich voor onder zowel WiFi als 4G.
(Ik heb ook al de cookies verwijderd om te kijken of dat een oplossing bood, maar helaas niet.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Daniel »

"Mijn telefoon" is wat vaag om een oplossing te kunnen vinden, is 't Android of iOS en welke browser gebruik je?

Heb hier recent ook een Android-update gehad, maar kan het probleem i.i.g. niet reproduceren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Denk mee!

Bericht door waldo79 »

Mij lukt het al ongeveer een jaar niet meer om met mijn Motorola G4 telefoon in te loggen op het forum. Gek genoeg lukt het wel met een Samsung A5 van mijn werk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Daniel »

In welke browser? Ik kan het in Chrome 65.0 op Android 7.1.1 op eveneens een Motorola niet reproduceren namelijk. En op de Samsung A3 van mijn werk lukt het in de standaardbrowser daarvan ook gewoon.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Denk mee!

Bericht door Meltrain »

Ik heb een Huawei P8 Lite met EMUI 5.0.1, wat gelijk staat aan Android 7.0. Nu heb ik deze wel vrijdag bijgewerkt, dus wellicht heeft het daarmee te maken.
Ik kan niet vinden welke versie van Chrome ik heb, maar aangezien er geen updates beschikbaar zijn, vermoed ik de nieuwste versie.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Daniel »

Druk even op de drie puntjes rechtsboven, dan instellingen en dan "Over Chrome" en je ziet de versie.
Het zou weleens met het ontbreken van https te maken kunnen hebben vermoed ik...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten