Denk mee!

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Denk mee!

Bericht door Wubbo »

Omdat we als OV in Nederland nog maar net begonnen zijn, horen we graag commentaar van jullie, de gebruikers, over wat wij moeten doen. Wat moeten wij als beheerders doen, en wat moeten we zeker niet doen? Wat moet er zeker gebeuren op het forum, en wat zeker niet?

Kortom: leef je uit. Kom met ideeen, maak ze zo duidelijk mogelijk, en help mee om OV in Nederland groot te brengen!
Raoul
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:53

Re: Denk mee!

Bericht door Raoul »

Leuk dat er weer een nieuwe site is!

Ik heb gelijk een paar punten:

De kop boven het forum, wisselt mij veel te snel :oops: . Ik heb niet de nieuwste computer meer en daardoor oogt de site gelijk erg druk en traag!

Als ik op de knop druk actieve onderwerpen, krijg ik alle actieve onderwerpen te zien. Ik vind dat er in die regels veel te veel informatie staat. Daardoor oogt dat ook druk! (vooral de linkerkant) Ik betwijfel of dat het leesbaarheid van de site tegoed komt!

Verder een super initiatief! Ik hoop dat de site wat gaat worden!


Raoul
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Denk mee!

Bericht door Wubbo »

Over dat laatste: ik denk dat dat komt door de icoontjes voor de topic-titels en doordat veel topics nu aangemaakt zijn door beheerders, klopt dat idee of is het wat anders?
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Denk mee!

Bericht door BR628 »

Is het mogelijk het aantal nieuwe reacties tussen haakjes te vermelden bij de link "Toon actieve onderwerpen"? Zoals het in het verleden ook getoond werd bij de conculega's
Martijn
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 13:17

Re: Denk mee!

Bericht door Martijn »

Zouden jullie ervoor kunnen zorgen dat subfora ook in het hoofdforum zichtbaar zijn. Dit kan je aanpassen in: Forums --> Forum beheer --> Selecteer je subforum, en druk op wijzig --> Toon de subforums in het hoofdforum.: op ja zetten.

En misschien is het ook een idee om een automatische backup te gebruiken. Zie hier voor meer informatie. :wink:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Denk mee!

Bericht door Daan »

Martijn schreef:Zouden jullie ervoor kunnen zorgen dat subfora ook in het hoofdforum zichtbaar zijn. Dit kan je aanpassen in: Forums --> Forum beheer --> Selecteer je subforum, en druk op wijzig --> Toon de subforums in het hoofdforum.: op ja zetten.
Heb het aangezet, maar lijkt niet te werken...
Martijn
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 13:17

Re: Denk mee!

Bericht door Martijn »

Ik zie het inderdaad niet verschijnen. Je hebt dan neem ik aan iets fouts gedaan, maar ik kan helaas niet op afstand zien wat. :wink:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Denk mee!

Bericht door Daan »

Het gaat toch om deze instelling?:
Toon de subforums in het hoofdforum.:
Toont dit forum als een link, op het forumoverzicht en in de legende van het hoofdforum (indien deze bestaat).
EDIT: Had toch iets fout gedaan, het werkt nu wel goed :)
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: Denk mee!

Bericht door racingweirdo »

mischien is een portal wel een leuk idee. :D 8-)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Denk mee!

Bericht door Meltrain »

En kunnen we hier ook weer een subforum_waar_alles_gezegd_kan_worden_zolang_het_voor_minimaal_1%_met_het_OV_te_maken_heeft maken?
Dan denk ik aan 'OV-Café ofzo?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Geert »

Daar hadden we het 'OV Ontmoetingspunt' voor bedacht. :) Houd het wel een beetje serieus, niet alleen berichten plaatsen om je postcount op te krikken. ;-)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Denk mee!

Bericht door Meltrain »

Oke, ik dacht dat het OV Ontmoetingspunt aleen voor meetings ofzo was. :oops:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Denk mee!

Bericht door Karl »

Tip: lees de subforumomschrijving!
Het is een spectrum.
pytoyo123
Berichten: 74
Lid geworden op: do 21 mei 2009, 18:00
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door pytoyo123 »

Ik zou een forum plaatsen net als somda van Opvallende dingen (graag per dag of per week)
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Denk mee!

Bericht door Dubbele P »

We hebben daarvoor 'het opvallende zaken'-topic (reiservaringen) in de diverse onderdelen per maand. Er wordt niet zodanig veel gemeld, dat een topic per dag noodzakelijk is. Dat werkt onoverzichtelijkheid dan dus eerder in de hand dan dat het daadwerkelijk iets oplevert.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Denk mee!

Bericht door Ruben »

pytoyo123 schreef:Ik zou een forum plaatsen net als somda van Opvallende dingen (graag per dag of per week)
Wij hebben hier een overzicht per maand, zo'n topic komt dan uit rond de 14 pagina's met dus 350 posts erin. Iets meer dan 10 posts per dag lijken me niet het openen van topics voor elke dag waard. Waar posts in zulk soort topics vooral nummertjes betreffen, lees: somda, is het ook veel eerder voor het overzicht noodzakelijk.

Tijdens het typen zie ik dat Dubbele P dezelfde strekking weergeeft, nou dat dus. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: Denk mee!

Bericht door 88122903 »

Wat ik graag zou zien dat als ik een berichtje plaats dat ik gemakkelijk via een knop een afbeelding kan invoegen.
Nu kan het alleen door een of andere hulpprogramma te gebruiken een plaatje invoegen.
Het kan aan mij liggen maar zelfs met de hulp van andere site gasten lukt het mij niet.
Het ligt dus aan mij maar het zou me toch helpen als het invoegen gemakkelijker wordt!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Suus »

Nu ben ik wel niet van het forumbeheer, maar je zou kunnen zeggen wat er dan niet aan lukt? Het plaatje van je computer krijgen, het adres invoeren, het knopje Img indrukken (img = image = afbeelding) :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Denk mee!

Bericht door Dubbele P »

Ik begrijp het niet helemaal. Wat bedoel je met een hulpprogramma? Een externe site waarop je je afbeelding kunt uploaden? Dat kan heel eenvoudig via diverse gratis aanbieders. Het plaatsen van een afbeelding is niet meer dan het tussen [img] dan wel [smallimg]-tags zetten van de link.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Denk mee!

Bericht door Ruben »

Ik gebruik vaak deze:
http://www.tinypic.com/

Na uploaden van een afbeelding staat er een link voor forums die je gewoon kan kopiëren en hier plakken in een bericht.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Denk mee!

Bericht door Bastiaan »

phpBB heeft de mogelijkheid om bestanden als bijlage bij het bericht te voegen. Op de meeste fora staat deze mogelijkheid alleen uitgeschakeld, omdat er bijvoorbeeld een grotere webruimte voor nodig is. Maar 88122903 zal deze functie vast ergens op een ander forum zijn tegengekomen en vraagt zich dus af of dat hier ook kan :wink:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door STF »

Bastiaan schreef:Op de meeste fora staat deze mogelijkheid alleen uitgeschakeld, omdat er bijvoorbeeld een grotere webruimte voor nodig is.
Gewoon bijlage toevoegen mogelijk maken tot maximaal 1 kb groot. :lol:
aswnl
Berichten: 98
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:46
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door aswnl »

Bastiaan schreef:phpBB heeft de mogelijkheid om bestanden als bijlage bij het bericht te voegen. Op de meeste fora staat deze mogelijkheid alleen uitgeschakeld, omdat er bijvoorbeeld een grotere webruimte voor nodig is. Maar 88122903 zal deze functie vast ergens op een ander forum zijn tegengekomen en vraagt zich dus af of dat hier ook kan :wink:
Er is een nog veel belangrijker reden dat dat op de meeste fora is uitgeschakeld: auteursrechtelijk gezemel. Want als daarmee een gebruiker auteursrechtelijk beschermd materiaal op de server van de domeinhouder kan plaatsen, is de domeinhouder wel direct verantwoordelijk. Het criterium "wel/niet zelf gehost" is namelijk wel degelijk mede afgewogen in eerdere jurisprudentie. Lees de zaak Willem-Alexander versus stichting Martijn er maar op na.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Denk mee!

Bericht door Caspar »

Is het misschien een idee om een Mouse-over de ontwikkelen voor bustermen/ concessies? Als ik ergens het woord BRU tegenkom, dan moet ik al gaan googlen om te begrijpen waar het over gaat. En dan wordt vast niet het bronwatermerk bedoelt, of de gemeentesite van Bruinisse, en een concessie Bruinisse zal er ook wel niet zijn... Etc etc. Het blijft voor de bussenleek dan een beetje abracadabra.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Denk mee!

Bericht door Wubbo »

Interessante gedachte, ik weet alleen niet of dat technisch haalbaar is. Wel helpt het denk ik om de termen niet te gaan Googlen maar op te zoeken op de Wiki, dan krijg je ongetwijfeld betere resultaten :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten