Denk mee!

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Denk mee!

Bericht door Wubbo »

Ik heb zelf (persoonlijk) voorkeur voor het houden zoals het nu is, omdat een subforum altijd zichtbaar is en dus altijd in de lijst staat, die al vrij lang is. Maar goed, er zijn vast wel meer mensen met een mening.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Denk mee!

Bericht door ODRAIL »

huibe schreef:Het is al eens eerder gevraagd, maar ik doe het bij deze nog maals. Is het mogelijk om colums/werkervaringen van ov personeel in apart sub-onderwerp te zetten?

Hierdoor zijn de revaringen van oa mikos makkelijk terug te vinden en te onderscheiden van overige berichten. Waarom, omdat nu de eerste ervaringen van mikos alweer op pagina 2 zijn verdwenen. Je zou voor dit sub-onderwerp kunnen kiezen voor beperkt plaats recht of alleen archivering door de beheerder.
Ben het met je eens.

Of een colum moet de aanduiding [Colum] voor de titel krijgen :idea: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Suus »

Als je dat doet, spel het dan in ieder geval juist: Column.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Denk mee!

Bericht door Hendrik »

:') :')
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Daantje »

Ik heb eerder al gepleit voor een symbooltje voor het topic in de lijst op het subforum zoals we ook de bus, tram, trein, chipkaart etc symbooltjes hebben.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Denk mee!

Bericht door ODRAIL »

Dat is eigenlijk nog een betere optie dan de mijne :idea: :wink: .
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Denk mee!

Bericht door Hainje »

Tussen grofweg 13u en 14u had ik bijna continu deze melding:

Afbeelding
🍉
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Denk mee!

Bericht door Zugführer »

Ik ook. Was bijna iets nuttigs met mijn leven gaan doen. Maar gelukkig is het forum nu weer bereikbaar.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Daniel »

Ik zag dat er weereens een piek was van inlogpogingen met een ander doel dan om het forum te lezen, dat zal de boel wel overbelast hebben. Of de wiki was een berg geautomatiseerde pagina's aan het doorrekenen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door regenmaker »

Daniel schreef:Of de wiki was een berg geautomatiseerde pagina's aan het doorrekenen.
Gok dat, opeens zijn alle buitenlandse lijnen vanaf de stationspagina's verdwenen die in de categorie verouderd zijn gezet. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Suus »

regenmaker schreef:
Daniel schreef:Of de wiki was een berg geautomatiseerde pagina's aan het doorrekenen.
Gok dat, opeens zijn alle buitenlandse lijnen vanaf de stationspagina's verdwenen die in de categorie verouderd zijn gezet. ;)
Dat is al weken zo en dat is omdat ze niet worden bijgehouden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Milco »

Dit is volgens mij al vaker aan de orde gekomen, maar ik wil graag terugkomen op het feit dat spelletjes voor nieuwe mensen vaak onduidelijk zijn omdat de regels enkel in de beginpost van het eerste topic staan beschreven, hierbij kijkend naar spellen als de Fotodomino, Fotoquiz of Pim-Pam-Pet.

Is het niet een idee om spelregels of standaard bovenaan iedere pagina te zetten in zo'n topic of een nieuw topic met alle spelregels van alle spellen samengevat in één bericht?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Denk mee!

Bericht door AppleMoose »

Gewoon standaard in eerste bericht van een nieuw topic-reeks plaatsen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Denk mee!

Bericht door Hainje »

Op een ander forum waar ik actief ben doen ze gewoon in de startpost dergelijke regels plaatsen.
Dus wanneer het topic 'vol' is een nieuw topic aanmaken met de regels en eventueel de (link van) laatste post uit dat topic quoten(/plaatsen).
🍉
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Denk mee!

Bericht door Hainje »

Sowieso ben ik daarnaast heel erg voor het gebruik van 'tags'. Persoonlijk ben ik van mening dat dit het forum een stuk overzichtelijker maakt, je weet daardoor gelijk in welke hoek je moet denken. Als voorbeeld hieronder een screenshot van wat het actieve onderwerpen scherm en daaronder hoe de topictitels eruit zouden zien met tags. Aan jullie om dan te beoordelen of jullie het ook daadwerkelijk overzichtelijker word.
Spoiler: show
Afbeelding
Spoiler: show
[Feedback] Wat kan er beter op OVinNL?
[Concessie] BRU en Provincie Utrecht
[Concessie] Achterhoek & Rivierenland
[Spel] Pim-Pam-Pet #15
[Verbouwing] Utrecht Centraal
[Spel] Fotodomino #18
[Concessie] Regio Rotterdam
[Ervaringen] OV-Chipkaart #15
[Reiservaringen] februari 2016
[Spel] Goede Treinen, Slechte Treinen #10
[Concessie] Voorne-Putten & Rozenburg
[Concessie] Hoeksche Waard & Goeree-Overflakkee (HWGO)
[Inventarisatie] Midibusjes
[Aanbesteding] Haarlem-IJmond 2015-20xx
[Dienstregeling] Spoor Nederland 2017
[Spel] Het Grote Overstap Reisspel #7
[Foto's] Nick's Fotohoek
[Algemeen] Mag ik even kwijt #187
[Nieuws] België wil toegangscontrole perrons internationale treinen
[Materieel] Opvallende zaken in inzet #36
[Concessie] Drechtsteden, Alblasserwaard en Vijfheerenlanden (DAV)
[Voorstellen] Vertel wat over jezelf #4
Uiteraard zijn deze tags voorbeelden, als jullie of het beheer betere weten dan kunnen die gewoon toegepast worden natuurlijk.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Daniel »

Ik vindt 't er met die tags eerlijk gezegd eerder onoverzichtelijker uitzien dan zonder.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Denk mee!

Bericht door Ardan »

Dat vind ik een erg goed idee. Bij de concullega's (vreselijk woord) van het Wegenforum worden soortelijke tags vrij consequent toegepast en het maakt de boel inderdaad een stuk overzichtelijker, ook omdat sommige TT's niet echt de lading dekken.

Over de spelregels: als oprichter van de Fotoquiz probeer ik wel eens de 251e post te pakken te krijgen om daar de regels en het scorebord in te zetten (immers, de 251e wordt de eerste in het volgende topic) maar dat is me nog niet gelukt (A)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Denk mee!

Bericht door Hainje »

Daniel schreef:Ik vindt 't er met die tags eerlijk gezegd eerder onoverzichtelijker uitzien dan zonder.
Komt misschien omdat het nu zo in tekst onder elkaar staat. Weet niet of je ook een testruimte hebt op de server, anders zou je daar wat titels kunnen wijzigen en daarvan een screenshot hier plaatsen. Dan krijg je misschien een betere indruk van hoe het er uit komt te zien.
Ardan schreef:Dat vind ik een erg goed idee. Bij de concullega's (vreselijk woord) van het Wegenforum worden soortelijke tags vrij consequent toegepast en het maakt de boel inderdaad een stuk overzichtelijker, ook omdat sommige TT's niet echt de lading dekken.
Of anders eens op dat forum kijken inderdaad, is volgens mij hetzelfde board. Dus heel qua lay-out zal het niet heel veel afwijken met hoe het er hier uit komt te zien.
🍉
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Denk mee!

Bericht door Wubbo »

Het lastige met die spellen is dat we ervoor gekozen hebben om ze niet direct af te kappen als het topic ´vol´ is, omdat je dan de link naar de vorige post(s) mist. Juist bij spellen heb je die wel nodig, omdat daar de opgave staat (of een antwoord waarvan gezegd moet worden of het goed is). Voordeel van afkappen is wel dat je inderdaad een standaard-startpost kan maken. Verzamelen van de spelregels in een sticky zou inderdaad kunnen, maar de vraag is of dat echt wat oplevert. Ik zie namelijk bij sommige spellen de regels gedurende het spel iets veranderen, dan zou dus ook die sticky bijgewerkt moeten worden.

Over tags: ik vind dat ook niet de meest chique oplossing, omdat het betekent dat je categorieën moet gaan maken die nooit alle lading dekken. Volgens mij mogen tags ook nooit de oplossing zijn voor slechte topictitels: dan moeten er gewoon betere topictitels gemaakt worden. We werken al een tijdje met iconen (van trein, tram, bus etc), zou het uitbreiden daarvan niet een optie kunnen zijn?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Denk mee!

Bericht door Ardan »

Wubbo schreef:Het lastige met die spellen is dat we ervoor gekozen hebben om ze niet direct af te kappen als het topic ´vol´ is, omdat je dan de link naar de vorige post(s) mist. Juist bij spellen heb je die wel nodig, omdat daar de opgave staat (of een antwoord waarvan gezegd moet worden of het goed is). Voordeel van afkappen is wel dat je inderdaad een standaard-startpost kan maken. Verzamelen van de spelregels in een sticky zou inderdaad kunnen, maar de vraag is of dat echt wat oplevert. Ik zie namelijk bij sommige spellen de regels gedurende het spel iets veranderen, dan zou dus ook die sticky bijgewerkt moeten worden.
Mja, dan zou je eigenlijk met het vaste deelnemersclubje van een spel moeten afspreken dat degene die de 250e post maakt óók de 251e doet, en daarin de 1e kopieert (en eventueel bijwerkt als er nieuwe regels zijn). Dat het tussen post 250 en het moment van afkappen er dan een beetje maf uitziet hoeft niet zo'n probleem te zijn.
Ik doe ook maar wat
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Milco »

Ik begrijp de tags zoals Hainje aangeeft niet helemaal eerlijk gezegd, maar dat zal wel aan mij liggen. :?

Mijn mening is: bovenaan het topic "OV als Hobby" een vastgezet bericht (door het beheer daar geplaatst) met daarin alle spelregels van de spellen op dit forum. Zodra er een regel bijkomt: melden aan het beheer die dat vastgezette bericht wijzigt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Denk mee!

Bericht door Ardan »

Ik zie in sommige berichten dat de mouseoverlinkjes van nummers niet doorkomen, dat er 's 7000' (zonder spatie) staat in plaats van [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie]. Of 't 3642' in plaats van 3642. How can dat?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Denk mee!

Bericht door Hainje »

Tapatalk volgens mij.
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Denk mee!

Bericht door Ardan »

Wie gebruikt dat nou :') Bee is de enige volgens mij?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Denk mee!

Bericht door Hainje »

Dat weet ik niet, wie het naast Bee nog meer gebruikt.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten