Politiek onderschrift

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Gesloten
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Politiek onderschrift

Bericht door Reiziger Delft »

OV in Nederland is principe een forum over Openbaar Vervoer. De meeste discussies gaan dan ook daarover. In het OV Ontmoetingspunt staan topics over wat andere onderwerpen zoals politiek, wat naar mijn mening prima is. Het kan daar in het politieke topic soms flink tekeer gaan, maar als je daar niet op zit te wachten kan je het natuurlijk negeren.

Ik kom nu echter een onderschrift tegen waarin wordt opgeroepen om een compleet land te vernietigen. Dat onderschrift duikt daardoor ook op in topics die over een nieuw type seinen gaan of over de dagelijkse beslommeringen van het OV in Amsterdam. Het is heftig wat er gebeurd in de wereld, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar wat mij betreft hoeven dit soort teksten niet op te duiken in de reguliere trein- en bustopics, of het nu voor partij X of voor Partij Y is. Voor bepaalde gebruikers zijn deze teksten enorm kwetsend, terwijl ze mogelijk helemaal niets met het hele conflict te maken hebben.

Zullen we dus met elkaar afspreken dat we dit soort teksten bewaren voor bepaalde topics in het OV-Ontmoetingspunt en niet in onderschriften stoppen? Het zou fijn zijn als iedereen zich op dit forum over Openbaar Vervoer welkom voelt, welke afkomst, achtergrond etc. je ook hebt. :)
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3232
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Politiek onderschrift

Bericht door TffpaA »

Ik ga me over specifieke onderschriften verder niet uitspreken, maar zou het niet handiger zijn dat je de gebruiker(s) eerst een pm stuurt, en als dat geen effect sorteert dit bij het beheer aanhangig maakt?
🗣
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Politiek onderschrift

Bericht door Reiziger Delft »

Het gaat mij niet specifiek om 1 gebruiker, maar meer dat we met elkaar afspreken dit niet te doen.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3232
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Politiek onderschrift

Bericht door TffpaA »

Maar het aantal forummers dat een politiek beladen onderschrift voert is extreem beperkt. Ik denk dat het dan beter is die extreem kleine groep te benaderen - al dan niet via het beheer - dan hier een algemeen punt van te maken.
🗣
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Politiek onderschrift

Bericht door April064 »

Daar ben ik het mee eens, zover ik weet is het maar een iemand met een politiek onderschrift, lijkt mij beter om die persoon eerst te benaderen ipv deze persoon hier te shamen. Het beheer kan desnoods een mededeling eruit gooien van dat politieke onderschriften niet toegestaan zijn
zij/haar/hen/hun
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Politiek onderschrift

Bericht door Chrysa »

Als we het nou overal over eens waren hier, zou dat iedereen veel tijd schelen.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Politiek onderschrift

Bericht door Zugführer »

Dank jullie wel voor het meedenken. Het lijkt ons inderdaad een goed idee om politieke uitspraken te beperken tot het OV Ontmoetingspunt.
We hebben de gebruiker in kwestie daar inmiddels over benaderd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Politiek onderschrift

Bericht door Hainje »

Aangezien dit over mij gaat, voel ik mij wel genoodzaakt hierop te reageren.

Ik betreur het dat de onvrede over mijn onderschrift op deze manier kenbaar wordt gemaakt. Liever had ik gezien dat dit eerst per pb aan mij kenbaar werd gemaakt. Ik kan mij voorstellen dat het onderschrift als heftig wordt ervaren, zeker gezien de standpunten welke ons in de media worden gevoerd omtrent dit thema. Echter is rechtvaardigheid in het Midden-Oosten iets wat mij zeer aan het hart gaat (zie ook de verwijzing naar de revolutie gaande in Iran) en ik beschouw(de) OVinNL als een veilige haven om dit ook te mogen uiten.

De uitspraak die in mijn onderschrift staat is echter geen oproep om een staat te vernietigen, het is een strijdkreet om de onderdrukking van de inheemse bevolking daar te stoppen. Iedereen die nu in de Palestijnse regio woont, mag daar wat mij betreft ook blijven wonen. Zolang men maar respect heeft voor elkaar en niet land koloniseert en niet 2,1 miljoen mensen opsluit(!) op een strook van 360 km² (ter vergelijking, dat is ongeveer even groot als de gemeente Rotterdam en Heerlen samen). En de bevolking niet te pas en te onpas afsluit van water, eten, medicijnen en elektriciteit. Sterker nog, het is bij wet bepaald dat zelfs regenwater nog eigendom is van de onderdrukkende macht (kan de bron helaas niet vinden momenteel).

Het kan niet zo zijn dat een enkele bevolkingsgroep het alleenrecht kan hebben op een grondgebied, puur omdat dit zo beschreven staat in een boek. Het kan niet zo zijn dat de inheemse bevolking uit hun huis gezet worden door mensen die totaal geen band hebben met het gebied. Het kan niet zo zijn dat de inheemse bevolking aparte kentekenplaten op auto's moeten schroeven om überhaupt in hun thuisland rond te mogen rijden (Westelijke Jordaanoever). Net zo min het goed is dat er een heel surveillanceprogramma op poten is gezet om de inheemse bevolking in de gaten te houden. Deze apps komen in verschillende gradaties. Als je er meer over wilt opzoeken, zoek dan naar Blue Wolf, Red Wolf en/of White Wolf. Dus je kunt je afvragen wie hier nu wie aan het vernietigen is.

Is enkel een slogan in het onderschrift voldoende om het tij te keren? Misschien niet direct, maar genocide en onderdrukking zullen niet stoppen door de onderdrukker te vragen zijn activiteiten alsjeblieft te staken. Daarvoor zijn de (Westerse) koloniale belangen te groot. Echter als ik door ruchtbaarheid te geven aan die slogan op een plek waar je het niet verwacht, bij ook maar één persoon de nieuwsgierigheid kan wekken dan ben ik al blij. Want dan heb ik de olievlek van het bewustzijn weer wat vergroot. *O*

Inmiddels heeft het beheer een besluit voor mij genomen, welke ik zal respecteren.
🍉
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Politiek onderschrift

Bericht door Zugführer »

Hainje was nog met bovenstaand bericht bezig en wilde dat hier graag plaatsen, hetgeen ik begrijp.
Ik laat het topic verder wel gesloten, het lijkt me verstandig om deze discussie (voor zover die al op OVNL thuis hoort) eventueel in het OV Ontmoetingspunt voort te zetten en buiten onderschriften etcetera te laten.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten