meteen naar portal

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Plaats reactie
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

meteen naar portal

Bericht door racingweirdo »

kan ovnl.nl alsjeblieft meteen naar het portal gaan?

dat is een stuk makkelijker.


gegroet
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: meteen naar portal

Bericht door Karl »

Even over de volgorde en indeling van de links, waarom is die zoals onderstaand?
* 9292 OV Reisplanner
* NS Reisplanner
* Hafas
* Arriva
* Connexxion

* Hermes
* Syntus
* Veolia Transport
* Qbuzz

* GVB
* GVU
* HTM
* RET
Het zou - mijn inziens - een stuk logischer zijn als Arriva en Connexxion samen met Hermes (...) Qbuzz een blokje waren en de reisplanners ook. Verder vind ik de naam Hafas enigszins discutabel, B-rail-planner draait daar ook op, waarom niet gewoon naar Bahn.de linken? Overigens kan Qbuzz toch gewoon voor Syntus?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: meteen naar portal

Bericht door Daniel »

Die volgorde is gewoon zo gegroeid tijdens de bouw en het testen van de portal: het was eerst één lange lijst wat niet overzichtelijk bleek, daarom is 'ie in blokjes van 4-5 links opgesplitst.
En nee, de links staan inderdaad niet alfabetisch.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: meteen naar portal

Bericht door racingweirdo »

en mijn vraag :lol: :lol: :lol: :D
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: meteen naar portal

Bericht door Karl »

Reiziger Ddrs schreef:Die volgorde is gewoon zo gegroeid tijdens de bouw en het testen van de portal: het was eerst één lange lijst wat niet overzichtelijk bleek, daarom is 'ie in blokjes van 4-5 links opgesplitst.
En nee, de links staan inderdaad niet alfabetisch.
Dat is tenminste wel een OV antwoord. Het is zo, omdat het systeem zo is opgezet. :D

Prima hoor, ik vroeg het mij gewoon af.
Het is een spectrum.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: meteen naar portal

Bericht door Dubbele P »

racingweirdo schreef:en mijn vraag :lol: :lol: :lol: :D
Ik verwacht dat de meeste gebruikers in eerste instantie voor het forum komen. Wat mij betreft is en blijft dat dan ook het hoofddeel van OV in Nederland. Het is dus het handigst om meteen op het forum te komen, maar het staat je vrij om de portal als startpagina in te stellen of bij favorieten op te slaan, waardoor je daar toch als eerste op komt. Daarnaast zijn de navigatietabs toch wel dermate groot en makkelijk te vinden, dat het zonder zoeken binnen één muisklik mogelijk is alsnog naar een van de andere delen te gaan. :)

De meest ideale situatie zou natuurlijk zijn wanneer iedere gebruiker zijn/haar voorkeur aan kon geven, die onthouden wordt en zo meteen op het gewenste gedeelte uitkomt. Ik weet echter niet of dat technisch haalbaar is, daar heb ik absoluut geen verstand van.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: meteen naar portal

Bericht door reisthijs »

Dubbele P schreef:Het is dus het handigst om meteen op het forum te komen, maar het staat je vrij om de portal als startpagina in te stellen of bij favorieten op te slaan, waardoor je daar toch als eerste op komt. Daarnaast zijn de navigatietabs toch wel dermate groot en makkelijk te vinden, dat het zonder zoeken binnen één muisklik mogelijk is alsnog naar een van de andere delen te gaan. :)
Dat kan je ook net andersom zien natuurlijk, vanuit de portal klik je zo door naar het forum (andersom lukt in IE6 niet echt, ik krijg daar geen tabs te zien bij het forum). Het lijkt me toch dat een een portal pas echt een portal is als je daar ook de site binnenkomt. Anders is het alsof je een trein binnengaat door het raampje van een coupé om vervolgens op het balkon te gaan zitten, een beetje onlogisch dus.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: meteen naar portal

Bericht door Ruben »

Dubbele P schreef:Ik verwacht dat de meeste gebruikers in eerste instantie voor het forum komen.
Voorlopig nog wel. Meende dat wel de bedoeling is dat de portal straks een volwaardige portal wordt. Ik heb hem momenteel ook als startpagina, ipv het forum, als ik OVNL op kom.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: meteen naar portal

Bericht door racingweirdo »

het is in principe niet zo veel werk om gebruikers zelf te laten kiezen dmv een optie in het profiel
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: meteen naar portal

Bericht door Daniel »

De huidige situatie zal de eerstkomende tijd nog even gehandhaafd blijven, met name omdat de portal nog niet helemaal uitontwikkeld is.
Aangezien de techniek achter sommige onderdelen ervan redelijk complex is, willen we eerst even proefdraaien om de laatste kleine bugs eruit te halen. Zo zijn we er inmiddels achter dat niet altijd juist gedetecteerd wordt of je ingelogd bent bij het rechtreeks benaderen van de portal.

Naar aanleiding van het proefdraaien zullen nog enkele aanpassingen gedaan worden. Pas daarna zullen de instellingen zodanig aangepast worden dat iedereen op de portal binnenkomt tenzij je ergens anders voor gekozen hebt. Op dit moment valt er nog niets te zeggen over hoe dit proces gaat lopen.

Nog even geduld dus!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 11 gasten