AutoComplete voor materieel?

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

AutoComplete voor materieel?

Bericht door Fles »

Weet ik hoe je dat moet noemen, idee is misschien wel duidelijk. Misschien ook niet, daarom even wat uitleg. Momenteel is het zo dat als je dingen zonder spatie typt als s 2800 (s2800) en t 3061 (t3061) en je gaat daarop hoveren met de muis, dat je ziet verschijnen (Intercity Rotterdam Centraal Amersfoort Schothorst bijvoorbeeld) Ook stationsverkortingen gaan zo. Hartstikke handig. Maar dat kan met materieel natuurlijk ook :idea: dat je typt "treinstel m4019" en dat er dan als caption komt "treinstel 4019" en als mouseover "gemoderniseerd driebaks Koploperstel, ICM-III" of iets vergelijkbaars.

Is dat

a) Al eens eerder bedacht?
b) Een goed idee?

Laat horen :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: AutoComplete voor materieel?

Bericht door Daniel »

a) Dat is nog niet eerder bedacht
b) Dat is een goed idee

:wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: AutoComplete voor materieel?

Bericht door Geert »

Dit moet nu werken. Er staan 44 verschillende materieelsoorten in nu (met name reizigersmaterieel), en je kunt gewoon het nummer van het treinstel/rijtuigstam/loc intypen. Let op: je kunt geen puntjes gebruiken. Wil je dus naar een Benelux-Bs verwijzen die het nummer 28.105 heeft, dan moet je m 28105 (zonder spaties) typen.

Als er een wikipagina beschikbaar is van een bepaalde materieelsoort krijg je een linkje daar naar toe, anders wordt de naam onderstreept zoals gebruikelijk bij plaatsnaamafkortingen.

Een paar voorbeelden:
4015 -> m4015
7402 -> m7402
5614 -> m5614
28105 -> m28105
5033 -> m5033

Let op: voor Arriva- en Veolia-GTW's wordt het volledige (lange) stelnummer gebruikt. Dit houdt in dat je er voor Veolia-stellen een 7 voor het nummer moet zetten en voor Arriva-stellen dat er een 10 voor het stelnummer moet (10502 in plaats van 502).

Mocht je materieelsoorten missen of is de beschrijving niet juist, kun je dat hier melden. Veel plezier er mee!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: AutoComplete voor materieel?

Bericht door Fles »

Cool :pos:

Dus:

m502 wordt een plan T
m10502 wordt een eSpurt?

ff kiek'n :P Het werkt idd :lol: Goed man :)
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: AutoComplete voor materieel?

Bericht door Bart »

Ook een idee om dit in te stellen voor busmaterieel?
c 8884 -> Connexxion 8884 (Berkhof Ambassador)
q 1052 -> Qbuzz 1052 (MAN Lion's City)
h 302 -> HTM 302 (Berkhof Diplomat)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: AutoComplete voor materieel?

Bericht door Geert »

Lijkt me best leuk, maar ik ben zelf niet in staat om de wagenparken daarvan bij te houden. Zijn daar misschien vrijwilligers voor? Zo ja, wil ik er wel wat tijd instoppen :)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: AutoComplete voor materieel?

Bericht door Karl »

Dan zou ik er wel een 'b' voor de bedrijfsnaam plaatsen, want hierna komen de trams, veerboten en metro's natuurlijk ook en daarna alle bussen van de FRAM, de VEONN, West-Nederland, Twee Provinciën, Midnet, Centraal Nederland, RTM...

En kun je zoiets niet koppelen dat er gelijk een wikipedia-pagina van gemaakt wordt? Dat scheelt bij wijzigingen/toevoegen dubbel werk en je weet wat er al beschikbaar is qua codes.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: AutoComplete voor materieel?

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Lijkt me best leuk, maar ik ben zelf niet in staat om de wagenparken daarvan bij te houden. Zijn daar misschien vrijwilligers voor? Zo ja, wil ik er wel wat tijd instoppen :)
Ik heb de beschikking over een lijst met alle bussen in Nederland waar ook minstens 1x/jaar een nieuwe versie van uitkomt, dat lijkt me best bruikbaar om de series en bijbehorende types uit te halen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: AutoComplete voor materieel?

Bericht door Bart »

Karl schreef:Dan zou ik er wel een 'b' voor de bedrijfsnaam plaatsen, want hierna komen de trams, veerboten en metro's natuurlijk ook en daarna alle bussen van de FRAM, de VEONN, West-Nederland, Twee Provinciën, Midnet, Centraal Nederland, RTM...
Ik denk dat de trams van bedrijven wel andere nummers hebben dan de bussen van bedrijven, ik bedoel bv. dat een voertuignummer bij de RET niet zowel op een bus als een tram kan slaan. Beperken tot de busseries van de actieve Nederlandse vervoerders lijkt me wel het handigst.
Reiziger Ddrs schreef:Ik heb de beschikking over een lijst met alle bussen in Nederland waar ook minstens 1x/jaar een nieuwe versie van uitkomt, dat lijkt me best bruikbaar om de series en bijbehorende types uit te halen :wink:
Is die ergens te downloaden?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: AutoComplete voor materieel?

Bericht door Daniel »

Nee, die lijst is nergens te downloaden. Die is exclusief voor de leden van de Autobus Documentatie Vereniging die zelf meewerken aan het actueel houden ervan. En da's maar een heel klein groepje, dus jullie hebben nog geluk dat ik daar deel van uitmaak :wink:

Om de vraag voor te zijn: nee, ik mag die lijst absoluut niet doorsturen. Maar anderen helpen met de informatie die erin staat, da's natuurlijk precies waar 'ie voor bedoeld is :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: AutoComplete voor materieel?

Bericht door Geert »

In dat geval zal ik er op korte termijn eens naar kijken. :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: AutoComplete voor materieel?

Bericht door Suus »

Bart schreef:
Karl schreef:Dan zou ik er wel een 'b' voor de bedrijfsnaam plaatsen, want hierna komen de trams, veerboten en metro's natuurlijk ook en daarna alle bussen van de FRAM, de VEONN, West-Nederland, Twee Provinciën, Midnet, Centraal Nederland, RTM...
Ik denk dat de trams van bedrijven wel andere nummers hebben dan de bussen van bedrijven, ik bedoel bv. dat een voertuignummer bij de RET niet zowel op een bus als een tram kan slaan. Beperken tot de busseries van de actieve Nederlandse vervoerders lijkt me wel het handigst.
Bij het GVB zijn er dubbele nummers in het wagenpark, maarja, dat is het GVB maar. De nummers 100 tot 106 worden zowel voor metro's als voor bussen gebruikt. De drie Citaro's 4 tot 6 hebben om dat te voorkomen twee nullen ervoor (dus 004 tot 006)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: AutoComplete voor materieel?

Bericht door mb90 »

Bij de RET is er nu ook nog wel dubbelnummering, maar niet lang meer. Dit is namelijk tussen de trams uit de 800-serie en de Alliances uit de 800-serie. De trams gaan er volgend jaar uit om vervangen te worden door de Citadis 2, dus dan is dit ook verleden tijd. De Citadis 2 krijgt namelijk waarschijnlijk een nummering in de 2100-serie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: AutoComplete voor materieel?

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef:Nee, die lijst is nergens te downloaden. Die is exclusief voor de leden van de Autobus Documentatie Vereniging die zelf meewerken aan het actueel houden ervan. En da's maar een heel klein groepje, dus jullie hebben nog geluk dat ik daar deel van uitmaak :wink:

Om de vraag voor te zijn: nee, ik mag die lijst absoluut niet doorsturen. Maar anderen helpen met de informatie die erin staat, da's natuurlijk precies waar 'ie voor bedoeld is :wink:
Wat weer een geitenwollensokkenmentaliteit :( Het zal wel een doel dienen :neg:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: AutoComplete voor materieel?

Bericht door Chauf21 »

Karl schreef:Dan zou ik er wel een 'b' voor de bedrijfsnaam plaatsen, want hierna komen de trams, veerboten en metro's natuurlijk ook en daarna alle bussen van de FRAM, de VEONN, West-Nederland, Twee Provinciën, Midnet, Centraal Nederland, RTM...

En kun je zoiets niet koppelen dat er gelijk een wikipedia-pagina van gemaakt wordt? Dat scheelt bij wijzigingen/toevoegen dubbel werk en je weet wat er al beschikbaar is qua codes.
Na de volgende update krijg je bij het typen van een bericht een venstertje met daarin de volgende keuzemogelijkheden:

"U heeft het over '140', bedoelt u misschien:
- Lijn 140 's Hertogenbosch Station NS - Tilburg Centraal Station
- Lijn 140 Groningen Centraal Station - Delfzijl Station
- Lijn 140 Haarlem Station - Uithoorn Busstation
- Treinserie s140 Internationale trein Szczecin Główny/Berlin Ostbahnhof - Berlin Hbf - Hilversum - Schiphol
- Treinnummer t140 (vertrek Berlijn 16.26 uur)
- GVB Berkhof Jonckheer (wagenparknummer 140)
- Laat me met rust..."

;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten