Een speciaal forum voor concessies

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Suus »

Bij die methode (die van Ziggy dus) denk ik dat je het probleem krijgt dat alles door elkaar heen gaat lopen. De een heeft over het vervoerder A in concessie B, en de ander over vervoerder B in concessie A, en dat in hetzelfde topic. Dat is niet handig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Chauf21 »

We kunnen in plaats van topics ook subfora op basis van aanbestedende overheid (of per regio) aanmaken. Dan lopen de topics niet door elkaar :)
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door tsov »

Wat Chauf21 zegt lijkt me wel een mooi idee, dan behoudt je het overzicht, denk ik.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Oud forumgebruiker »

Subfora, ja dat is een beter idee dan topics :pos:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Wubbo »

Dank eenieder voor de reacties.

We gaan ze eens rustig bekijken en er een ei over leggen. Jullie horen hoe we verder gaan (en mocht je ondertussen het ei van Columbus bedenken mag dat natuurlijk altijd gezegd worden ;-)).
aswnl
Berichten: 98
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:46
Contacteer:

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door aswnl »

Je kunt ook per concessionair een subforum hebben (dat is beperkt en overzichtelijk; ook gemakkelijk via sublinks aanklikbaar vanaf het hoogste niveau), en vervolgens binnen dat subforum per concessiegebied een topic, dat je met een duidelijke [CONCESSIEGEBIED-TAG] start.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Vinny »

Per aanbestedende overheid lijkt mij dan beter.
Dus een topic per provincie, en een aantal stadsregio's. :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Meltrain »

Nee, een sub-forum per aanbestedende overheid en dan eventueel een topic per concessie lijkt mij beter.
Anders gaan discussies over (bijvoorbeeld) Gooi- en Vechtstreek en Noord-Holland-Noord door elkaar lopen en de overeenkomst tussen die twee lijkt me echt vrij gering.
Laatst gewijzigd door Meltrain op vr 05 feb 2010, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Vinny »

Amstelland-Meerlanden valt onder de Stadsregio Amsterdam en Noord-Holland-Noord onder de provincie.
Ik begrijp je punt, en zie er wel wat in; maar je geeft wel het verkeerde voorbeeld ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Meltrain »

Oke, ik dacht dat A-M ook onder de provincie viel. :P
Neem ik toch gewoon Gooi- en Vechtstreek als voorbeeld. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Caspar »

Goed ik begrijp dus dat er een herindeling komt, worden de bestaande topics met reisverslagen een op een over genomen naar het nieuwe forum? Of zal alles dan met een lege lei beginnen?
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Ruben »

Er zal uiteraard niets verloren gaan bij de omzetting. Topics zullen enkel van subforum wisselen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Jurjen »

Geen OV in de rest van de wereld? Dus geen Duitse treintjes meer bespreken? ;)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Wubbo »

Dat punt is duidelijk, en na de gebeurtenissen van vandaag des te meer. We zijn nog aan het kijken hoe we zoiets in het vat gieten, maar er zal wel een hoekje voor dit soort berichten terugkomen.

En voor mensen die bang zijn dat het Ontmoetingspunt weg gaat: die blijft ongewijzigd voortbestaan volgens onze plannen (net als het deel OV in Nederland waar oa dit topic in staat, maar dat zal veel minder mensen interesseren denk ik ;-))
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door iljitsch »

Misschien dat ik als nieuweling nu iets heel stoms zeg, maar: zou het mogelijk zijn om de maandelijkse BTM reiservaringen op te splitsen in B reiservaringen en TM reiservaringen? Er wordt erg veel over de bus gepraat en persoonlijk vind ik dat wat minder interessant dan de tram en de metro, dus het zou mij niet slecht uitkomen dat ik dat laatste kan volgen zonder ook automatisch aan het eerste vast te zitten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Daniel »

Het is juist de bedoeling om de reiservaringentopics samen te voegen omdat het soms niet 100% duidelijk is waar iets nu onder valt. Ook zijn er zat gebruikers die op een dag zowel in bus als trein iets meemaken, wat het hebben van één maandelijks topic een stuk gebruiksvriendelijker maakt.

De reiservaringen dan juist verder gaan opsplitsen is dan natuurlijk niet bepaald een logische stap.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door iljitsch »

Maar dit betekent dat je de treinliefhebbers dwingt om alles over bussen te lezen en andersom, alleen om die enkele keer dat iets met beiden te maken heeft dan makkelijker te plaatsen is.

Het is dan logischer om te hebben:

- trein
- bus
- tram/metro
- multimodaal

Ik snap best dat het logisch is om het aantal verschillende forums te beperken maar om alles maar in 1 groot maandelijks onderwerp te dumpen lijkt me zeer onwenselijk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Daniel »

Dan wordt 't helemaal een chaos, als je trein en multimodaal zou splitsen. Het onderscheid trein en BTM is soms al een probleem, laat staan als je bus en tram/metro ook nog van elkaar gaat scheiden...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door iljitsch »

Reiziger Ddrs schreef:Dan wordt 't helemaal een chaos, als je trein en multimodaal zou splitsen.
Waarom zou dat een chaos zijn? Als het over alleen de trein gaat stop je het in het treinonderwerp, als het over trein en bus gaat in het multimodaalonderwerp. Ik zou dan die beiden wel lezen maar niet het busonderwerp omdat dat me minder interesseert. Als je alles in 1 onderwerp gooit dan moet iedereen dus alles lezen, dat schiet echt niet op.

Let wel, ik heb het over de onderwerpen cq threads. Niet over de forums waarin deze gegroepeerd zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Daniel »

Jaja dat heb ik door... en wat heb je dan aan een multimodaal forum apart erbij, dan kan je net zogoed alles multimodaal maken want een mix krijg je dan toch.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door iljitsch »

Reiziger Ddrs schreef:Jaja dat heb ik door... en wat heb je dan aan een multimodaal forum apart erbij, dan kan je net zogoed alles multimodaal maken want een mix krijg je dan toch.
Nee, ik heb het niet over een multimodaal forum, maar het uitbreiden van de bestaande reiservaringen threads.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Daan »

Als ik het goed begrijp, wil iljitsch vier reiservaringen-topics; bus, tram, metro, trein??
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Ruben »

Let wel: dan hebben we dus elke maand 4 aparte topics met reiservaringen, t.o.v. 2 nu.
Neem de reis die ik soms maak naar mijn ouders: metro Weesperplein - CS, IC naar Apd, bus naar hun huis. Het heeft gesneeuwd en de gehele reis levert wel iets bijzonders op. Ik moet dat gaan neerkrabbelen in 3 topics, waarbij er totaal niet de structuur in zit wat het in 1 topic had kunnen zijn, zodat degene die enkel geïnteresseerd is in Tram en Metro het ook leest.
Is dit nou waar je geïnteresseerd in raakt?
Doe ik het in het multimodale topic, dan lees je het nog steeds niet, dus geen verandering t.o.v. de voorgestelde situatie.

Ik zie dan meer brood in het toevoegen van een algemeen GVB topic/RET topic en HTM topic in het OV in West Nederland deel, waar daadwerkelijk discussies over de bedrijfsvoering, aangevuld met reiservaringen en discussie over verbeteringen dáárop ontstaat. Het reiservaringen gedeelte ansich vind ik niet de plaats voor een eilandjes denkerij met enkel tram/metro ervaringen, zonder verdere toegevoegde waarde en met het grote nadeel zoals in het begin van deze post geïllustreerd?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door iljitsch »

Even terug naar het begin:

- er wordt veel gesproken over bussen in de BTM thread (90% ofzo schat ik)
- ik vind bussen niet interessant genoeg om dat allemaal te volgen
- als ik de BTM thread niet volg mis ik echter tram en metro die ik wel interessant vind

Zodoende lijkt het mij toch logisch om B en TM uit elkaar te trekken, tenzij ik de enige ben voor wie dit geldt maar dat lijkt me sterk.

Dan kom je bij het probleem: wat te doen bij een multimodale reis? Dat probleem bestaat nu al tussen T en BTM. Dus het is niet nieuw. Oplossing: maak daar een aparte thread voor.

Aangezien die enorme aantallen bus-only verhalen niet in multimodaal zullen komen zal ik multimodaal wel lezen.

Ok, ik mag hopen dat mijn standpunt duidelijk is, ik zal er verder niet over doorzeuren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Daniel »

iljitsch schreef:- er wordt veel gesproken over bussen in de BTM thread (90% ofzo schat ik)
Niet zo gek aangezien van het niet-treinvervoer in Nederland 90% uit bussen bestaat :wink:
Dan kom je bij het probleem: wat te doen bij een multimodale reis? Dat probleem bestaat nu al tussen T en BTM. Dus het is niet nieuw. Oplossing: maak daar een aparte thread voor.
En dan maakt iemand een multimodale reis met vooral tram en metro en mis je die berichten nogsteeds doordat je dat onderdeel overslaat, geen verschil dus met de situatie zoals we 'm nu in gedachten hebben zoals NS-Reiziger al schreef.

Met een regiogebaseerde indeling is het gewoon veel logischer alle OV-vormen gezamelijk te behandelen, anders zit je straks nog met aparte discussie over bus en trein in dezelfde concessie om maar wat te noemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten