Een speciaal forum voor concessies

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door iljitsch »

Reiziger Ddrs schreef:En dan maakt iemand een multimodale reis met vooral tram en metro en mis je die berichten nogsteeds doordat je dat onderdeel overslaat, geen verschil dus met de situatie zoals we 'm nu in gedachten hebben
Ik schreef juist dat ik multimodaal wel zou lezen. Het enige wat ik niet wil lezen zijn de bus-only verhalen, omdat dat er zo veel zijn.
Reiziger Ddrs schreef:Met een regiogebaseerde indeling is het gewoon veel logischer alle OV-vormen gezamelijk te behandelen, anders zit je straks nog met aparte discussie over bus en trein in dezelfde concessie om maar wat te noemen.
Ik denk dat deze inschatting tegen zal vallen. Mensen willen ofwel het hele land volgen (binnen een bepaald onderwerp) ofwel zeer specifieke gebieden, die dan veel kleiner zijn dan een kwart van het land.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Chauf21 »

Het onderscheid tussen Trein, Bus en Tram is nog wel te maken, maar waar valt RandstadRail dan onder?
En de Parkshuttle? Of de Waterbus? :)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Ruben »

De oplossing alles in 1 topic te behandelen, is onder andere vanwege het omzeilen van het bovenstaande vraagstuk. Het idee erachter is om het OV als geheel te behandelen, waar het OV in de praktijk ook als 1 systeem gebruikt wordt.
De behandeling in 1 topic heeft voor veel gebruikers het voordeel dat ze hun reiservaring op een centrale plek kunnen aanleveren, maar voor anderen dus het nadeel dat zij moeten gaan filteren om de voor hen relevante info op te sporen.

We horen nu 1 stem, waarvoor dank, want jullie moeten met de indeling gaan werken. We zijn zeer benieuwd of er nog andere ideeën hierover zijn, dan kunnen we dat toch nog meepakken voor aanstaande vrijdag.

Zelf zijn we overigens nu aan het sleutelen aan de Posticonen, zodat er met elke reiservaring per post voor een icoontje ernaast kan worden gekozen. Dit icoontje geeft dan aan wat voor een soort reiservaring het is: bus, tram, metro, trein of multimodaal. We hopen dat mocht het toch aankomen op 1 topic voor alles, dat dit helpt om de relevante info te filteren.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Suus »

Raar idee misschien, maar speciale BB-codes, zodat je in de post onderscheid kan maken tussen de diverse modaliteiten?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Daniel »

Dat bedoelen we eigenlijk 'n beetje met die posticoontjes. Dan krijg je bv. een busje, treintje of trammetje naast de titel van het bericht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Geert »

@Bee: hoe bedoel je dat precies? Dat je de juiste tags om het juiste deel van je bericht zet?

Over die icoontjes:
Topics waarvan het eerste bericht is voorzien van zo'n icoontje worden trouwens ook in de lijst met topics van zo'n icoontje voorzien. Voor verzameltopics is dat niet zo nuttig, maar wel voor reisverslagen waarschijnlijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Suus »

Geert schreef:@Bee: hoe bedoel je dat precies? Dat je de juiste tags om het juiste deel van je bericht zet?
Zoiets ja. Maar het is niet echt gebruikersvriendelijk denk ik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Karl »

Het goederengedeelte is zo te zien al behoorlijk leeg.

Is er een prognose vanaf hoelaat het forum 'op zwart' gaat en hoelang dit duurt?
Het is een spectrum.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Ruben »

Het goederengedeelte bevatte zoals gemeld oude topics en is dus ook al meegenomen met de mediaberichten naar de nieuwe indeling. :wink:
Planning is dat het forum omstreeks 18:00/19:00 korte tijd offline is. We zitten nu juist zoveel mogelijk oude berichten te verplaatsen om de downtime zo klein mogelijk te houden. Deze tijd is vooral nodig om de laatste maanden aan mediaberichten uit te zoeken en de subfora om te wisselen. Ze staan al op de achtergrond geparkeerd.
Al met al is de zoekfunctie in oude berichten momenteel dus even beperkt, maar discussie over recente zaken blijft mogelijk; zo voorkomen we uren werk op de vrijdagavond.
Nieuwsitems zijn overigens nog wel via de portal te zoeken.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Meltrain »

iljitsch schreef:Even terug naar het begin:

- er wordt veel gesproken over bussen in de BTM thread (90% ofzo schat ik)
- ik vind bussen niet interessant genoeg om dat allemaal te volgen
- als ik de BTM thread niet volg mis ik echter tram en metro die ik wel interessant vind
Je bent natuurlijk niet verplicht om alles te lezen. :wink:
Je kuntt ook gewoon eerst het bericht een beetje snel 'doorbladeren' en vervolgens kijken of je het interessant genoeg vind om te lezen. ' Orienterend lezen' heet dat volgens mij. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Meltrain »

Bij de omzetting is ergens toch iets niet helemaal goed gegaan. :wink:
Bij (o.a.) 'Noord-Nederland', 'Oost-Nederland', 'Zuid-Nederland' en 'Buurlanden' staat dat de laatste post op 12 maart 2008 door Geert is geplaatst. :lol:
Laatst gewijzigd door Meltrain op vr 19 feb 2010, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Suus »

Och, kwestie van synchroniseren :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Geert »

Hmm, dat is zo te zien een bug in phpBB. Gauw reacties daar posten, dan is het probleem opgelost ;)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Wubbo »

We zijn nu ruim een dag onderweg, en ik ben benieuwd naar wat jullie van de veranderingen vinden. Het is ongetwijfeld even wennen en zoeken naar topics, en het ongelezen markeren van een boel topics is hoogst irritant, maar wat vinden jullie van de huidige indeling nu je ermee kan werken? Voldoet het aan de verwachtingen? Kunnen er dingen nu al beter of is het beter geworden dan jullie verwacht hadden? Laat het weten!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door STF »

Het maakt mij niets uit, want ik gebruik toch alleen maar de knop "Toon nieuwe berichten" dan zie je niets van de forumindeling.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Ardan »

Ik vind het wel prima. Het is even wennen, maar ik denk dat ik de oude indeling met een tijdje zo vergeten ben. Ook het regiogebonden gedeelte vind ik wel leuk: je ziet zo of er iets in jouw leefomgeving/interesse-omgeving gaande is, voor mij persoonlijk vooral Oost en West. Noord en Zuid kan ik zo even het overzichtje doorscannen, interesseert het me niet, 'mark as read'
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik vind het absoluut een vooruitgang. Het is zo makkelijker om topics die mijn interesse niet zo wekken (meestal uit Friesland & Groningen en zo) er uit te filteren. En de topics die ik juist interessant vind (West-Nederland) staan nu allemaal netjes bij elkaar. Ja, prima gedaan zo :pos:.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Meltrain »

Het enige irritante vind ik dat alle 'Nieuws' dingen nu niet meer bij elkaar staan. Verder is het daarom wel eens lastig in te schatten of iets 'landelijk' is, of meer bij (1 à 2) regio's hoort.
Dat wordt echter gecompenseerd door het feit dat het in het verleden soms ook al door elkaar stond en regionale dingen nu meer bij elkaar staan.
Al met al vind ik het een vooruitgang (al is het nog wel even wennen). :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Ruben »

Het nieuws staat nog wel bij elkaar op de portal. :idea:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
aswnl
Berichten: 98
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:46
Contacteer:

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door aswnl »

^^
Portal vind ik niet handig want je moet veel scrollen. Het voordeel van OV in de Media was de lijst met onderwerpen, waaruit je in één blik er snel een paar van je gading uitpikte en doorlas. Zo bleef ik een beetje bij in OV-land. Enfin, het forum is voor mij nu weinig interessant meer dus ik zal wel wat vaker naar de portal gaan - ondanks de overdaad aan berichtteksten.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Geert »

De portal heeft ook nog een RSS-feed en er is een Twitter (OVnieuws) als je vooral het nieuws wilt lezen :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door Daniel »

En voor een lijst met recente nieuwsberichten heb je ook nog http://m.ovinnederland.nl oftewel de mobiele site, die geeft gewoon de laatste 10 linkjes :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
aswnl
Berichten: 98
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:46
Contacteer:

Re: Een speciaal forum voor concessies

Bericht door aswnl »

Geert schreef:en er is een Twitter (OVnieuws) als je vooral het nieuws wilt lezen :)
OK, ik ben vanaf nu een follower. Thnx :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten