Forumonderdeel voor reisverslagen en foto's

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Plaats reactie
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Forumonderdeel voor reisverslagen en foto's

Bericht door Ronald »

Sinds de nieuwe forum-indeling vindt ik de reisverslagen en fotoreportages nogal verstopt zitten. Tevens hebben deze twee onderwerpen veel raakvlakken (wanneer is het een reisverslag en wanneer is het een foto-reportage met een stukje tekst). Zou het niet handiger zijn om de reisverslagen en foto's in één forum-onderdeel te zetten (bijvoorbeeld "OV reisverslagen en fotoreportages"). Eigenlijk net zoals het voorheen was, maar dan de reisverslagen en fotoreportages in één onderdeel.
Als gevolg hiervan is het "OV als Hobby"-onderdeel eigenlijk overbodig, omdat er bijna alleen maar fotoreportages in staan. De rest uit dit onderdeel kan bijvoorbeeld ook in het "OV Ontmoetingspunt" worden geplaatst.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Forumonderdeel voor reisverslagen en foto's

Bericht door Daantje »

Destijds hebben we bewust besloten omdat forumdeel te laten vervallen en op te nemen in de reiservaringen. Onze beweegredenen daarvoor kan ik me even niet meer voor de geest halen. Persoonlijk vind ik het fijner (en lees ik ze sneller) als ze niet apart staan maar gewoon tussen de overige reiservaringtopics.

Een andere optie om ze herkenbaarder te maken zou zijn om hiervoor ook een berichticoontje in te voeren, zou je je daar ook in kunnen vinden?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Forumonderdeel voor reisverslagen en foto's

Bericht door Ronald »

Ok, voor allebei is wel wat te zeggen, ik zal er verder geen groot drama van maken :wink: .
Een apart posticoontje hoeft van mij niet zo nodig, dan krijg je denk ik weer verwarring met de al bestaande icoontjes voor de vervoerssoorten.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Forumonderdeel voor reisverslagen en foto's

Bericht door Ruben »

Het idee achter OVer je Reiservaringen is dat elke ervaring die je met/op (je) reizen hebt, geplaatst kan worden. Uit de grotere ervaringen groeien aparte reisverslagen of reportages, de kleinere ervaringen kunnen in het vangnet dat het verzameltopic vormt. Deze laatste wordt (momenteel nog in de proeffase) gescheiden van de pure afwijkingen in materieelinzet/reisinformatie. De scheiding daarin was de wens van een meerderheid van de leden na een poll. Hoewel er zelden een reisverslag of reportage zonder opduikt, hoeft een reiservaringtopic ook niet per se vergezeld te gaan van foto's.

Het OV als Hobby gedeelte benadert veel meer het Hobby gerelateerde fotograferen. Het onderscheid zou je er met name in kunnen zien dat daar spotfoto's komen zonder dat er een ervaring met/op (je) reis achter zit. De topics die daar ontstaan bevatten een reeks foto's met maximaal een korte toelichting, zonder dat er sprake is van een lopend verhaal.


Voor beide keuzes is inderdaad wat te zeggen. Uit oogpunt van overzichtelijkheid zou ik het niet veranderen; OV als Hobby kent 5 topics die actief waren in april. OVer je Reiservaringen kent naast de reisverslagen en reportages enkel de 3 vaste maandtopics. De reisverslagen zijn en zouden in beide opzetten het prominente deel van het subforum innemen. Voor wat betreft de scheiding tussen reisverslag en pure fotoreportage hoop ik in ieder geval dat deze nu al wat duidelijker is.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten