Halve berichten

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Halve berichten

Bericht door Daniel »

Na de verhuizing van gisteravond blijken sommige berichten op een of andere manier voor de helft verdwenen te zijn. In de loop van vandaag zal ik deze opzoeken in de oude database zodat ze weer volledig te lezen zullen zijn.

Je kunt daarbij ook helpen: mocht je een half bericht tegenkomen (ergens anders dan in de reisverslagen, van dat onderdeel is 't probleem al bekend), meldt dat dan zodat ik het sneller kan terugvinden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Halve berichten

Bericht door Fles »

Oh okee:

http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=10&t=577

http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=10&t=606

waarschijnlijk ook http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=11&t=624 :?:

en het topic wat je zelf op 15-5-2008 om 23:14 opende in OV in de Media. Dat heeft geen titel meer, en dus geen link ;)

Wel typisch dat het alleen bij Openingsberichten gebeurt, maar dat had je zelf ook al geconstateerd neem ik aan ;)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Halve berichten

Bericht door Fles »

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Halve berichten

Bericht door Daniel »

Dank voor de meldingen, deze zijn nu allemaal hersteld. Zou je eventuele toekomstige meldingen via de knop "meld dit bericht" (driehoekig met de punt naar beneden en een uitroepteken erin) willen doen? Da's voor mij namelijk wat makkelijker te verwerken.
Fles schreef:En bij deze: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.p ... =25#p10859 lijkt er wel een stuk tekst midden tussenuit gevallen te zijn :?:
Daar staat gewoon een enter voor het bericht... 'tis er in ieder geval eentje van na de verhuizing :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Halve berichten

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef:Dank voor de meldingen, deze zijn nu allemaal hersteld. Zou je eventuele toekomstige meldingen via de knop "meld dit bericht" (driehoekig met de punt naar beneden en een uitroepteken erin) willen doen? Da's voor mij namelijk wat makkelijker te verwerken.
Ow, okee :P
Fles schreef:En bij deze: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.p ... =25#p10859 lijkt er wel een stuk tekst midden tussenuit gevallen te zijn :?:
Daar staat gewoon een enter voor het bericht... 'tis er in ieder geval eentje van na de verhuizing :wink:
Dan zat Wubbo te slapen, dat moet ook gebeuren schijnbaar :P :mrgreen:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Halve berichten

Bericht door Meltrain »

Hier ook. (bericht van Karl)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Halve berichten

Bericht door Wubbo »

Reiziger Ddrs schreef:Zou je eventuele toekomstige meldingen via de knop "meld dit bericht" (driehoekig met de punt naar beneden en een uitroepteken erin) willen doen? Da's voor mij namelijk wat makkelijker te verwerken.
Zou je, als je meer van dit soort berichten vindt, het zo willen melden? Dat heb ik nu al voor je gedaan ;-)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Halve berichten

Bericht door Fles »

Volgende keer zal ik dat kno


:mrgreen:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Halve berichten

Bericht door Meltrain »

Moet ik het melden? :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Halve berichten

Bericht door Mark »

Ik heb ook een halve pb zie ik nu :idea:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Halve berichten

Bericht door Daniel »

Hmm, zeer apart... de tabel met normale berichten heb ik in stukjes moeten verhuizen omdat'ie anders te groot zou zijn om te importeren in de database, maar de privéberichten zijn gewoon in één keer geïmporteerd dus had ik daar geen fouten verwacht.

Maargoed, aangezien je PB's niet kunt melden bij deze het verzoek om in geval van een halve PB even het nummer door te geven dat in de link naar het bericht achter p= staat. Dan zou ik ze terug moeten kunnen vinden in de database, zodat ze hersteld kunnen worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Halve berichten

Bericht door Dubbele P »

Daan heeft een dezer dagen alle openstaande, gemelde halve berichten aangepakt en weer in orde gebracht. Het is echter nog steeds mogelijk dat er hier en daar een half bericht staat. Ook al is het een oud topic, mocht je een half bericht tegenkomen, meld het dan a.u.b. alsnog gewoon even, zodat we het kunnen herstellen. Bedankt voor jullie medewerking! :)
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: Halve berichten

Bericht door math1985 »

Een kleine steekproef onder de oude berichten leert mij dat er nog enkele honderden en wellicht tegen de duizend kapotte berichten in de database staan.
Met handmatig berichten laten melden blijf je daar altijd last van hebben denk ik.
Ik zou het beheer dringend willen aanraden de conversie uit het oude forum overnieuw te doen, of in elk geval geautomatiseerd te laten zoeken naar welke berichten kapot zijn (namelijk alle berichten met accenten erin).
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Halve berichten

Bericht door Ruben »

math1985 schreef:Een kleine steekproef onder de oude berichten leert mij dat er nog enkele honderden en wellicht tegen de duizend kapotte berichten in de database staan.
Met handmatig berichten laten melden blijf je daar altijd last van hebben denk ik.
Ik zou het beheer dringend willen aanraden de conversie uit het oude forum overnieuw te doen, of in elk geval geautomatiseerd te laten zoeken naar welke berichten kapot zijn (namelijk alle berichten met accenten erin).
We kunnen melden dat in ieder geval het OVer Treinen forum en het gehele OV in Nederland subforum nu - handmatig - ontdaan zijn van álle halve berichten (oh god dit wordt er ook weer één als het weer overgezet moet worden :P). Voor de rest hopen we dat een geautomatiseerd zoek- en repareersysteem mogelijk gaat zijn (wij zijn hier met onze experts naar aan het kijken ;)) en anders gaan we op dezelfde manier alle andere fora af.
Blijf vooralsnog halve berichten melden, dit gaat voor ons toch net wat sneller. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Halve berichten

Bericht door Wubbo »

We hebben nu, met dank aan Geert, in ieder geval iets dat er voor zorgt dat het een fluitje van een cent is om een half bericht te herstellen. Alleen het zoeken naar die berichten gaat (nog?) niet automatisch. Blijf dus vooral melden, dan herstellen wij zo snel mogelijk! Alle tot nu toe gemelde halve berichten (plus nog wat andere) zijn nu hersteld.
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: Halve berichten

Bericht door math1985 »

Ik zou in elk geval even alle berichten die eindigen op een spatie checken: die zijn redelijk makkelijk uit de database op te vragen, zullen er niet veel zijn, en zijn waarschijnlijk voor een groot deel afgebroken. Berichten waarbij de eerste letter van een zin een speciaal karakter is zijn handmatig namelijk niet zo snel terug te vinden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten