tsov schreef:Ziet er mooi uitMaar mag dit, gezien copyright op kaartmateriaal?
Het staat u vrij onze kaarten en gegevens te kopieren, te distribueren, weer te geven en aan te passen, zo lang als u OpenStreetMap en haar auteurs vermeldt. Als u onze kaarten of gegevens wijzigt of erop verder bouwt, mag u de resultaten onder dezelfde licentie distribueren. In de volledige juridische tekst worden uw rechten en verantwoordelijkheden uitgelegd. 

Daniel schreef:Moet je dus wel Openstreetmap vermelden, maar dat hoeft natuurlijk niet op de kaart zelf. Kan ook bij de opmerkingen over 't bestand of in de beschrijving onder de afbeelding.
Zou trouwens als ik jou was wel proberen wat te doen aan de kieren tussen de diverse lijnen.

Pijnackerbus schreef:Maar op smalle straatjes en drukke knooppunten is het wel een beetje passen en meten qua lijnen.

Chauf21 schreef:voor Nederlandse regio's waar digitale lijnnetkaarten van beschikbaar zijn. Je kan daar gewoon naar verwijzen.
Een afbeelding van de routes opnemen heeft pas zin als je daarmee iets duidelijk wil maken (de avondstadsdienst van Roosendaal bijvoorbeeld).
Chauf21 schreef:Statische afbeeldingen bieden m.i. weinig toegevoegde waarde, routes weergegeven in KMZ-bestanden lijken mij dan veel nuttigere uitbreidingen.
Van mij mag je je gang gaan, maar bespaar jezelf onnodige moeite om redelijk overbodige dingen in elkaar te knutselen.
Daniel schreef:Chauf21 schreef:Statische afbeeldingen bieden m.i. weinig toegevoegde waarde, routes weergegeven in KMZ-bestanden lijken mij dan veel nuttigere uitbreidingen.
Ben ik 't niet mee eens... een lijnennet is zowiezo over het algemeen gedurende enige tijd statisch en vraag me ten zeerste af wat een KMZ-bestand meer toevoegt dan een gedetailleerder kaart...
Daniel schreef:Tja, coördinaten veranderen kan wel makkelijk zijn maar je zal eerst moeten uitvinden wat ze moeten zijn
Een per 2011 wijzigende busroute (die niet bekend gemaakt is) in Almere staat er al op...Klaasje schreef:Die kaart is akelig actueel zegEen per 2011 wijzigende busroute (die niet bekend gemaakt is) in Almere staat er al op...
Keer terug naar OV in Nederland Wiki
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast