Buitenlandse treinseries

Voor discussie over de wiki, bijvoorbeeld over de lay-out van een bepaald onderdeel. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3663
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Buitenlandse treinseries

Berichtdoor regenmaker » Di 26 Aug 2014, 12:51

baladid schreef:Ik zou het wel een goed idee vinden. Bij lijnen die ook buiten NRW rijden zou ik wel het nummer nemen dat voor het grootste deel van het traject gebruikt wordt. De RE99 zou ik dus onder RE40 (Hessen) afhandelen ipv RE99 (NRW). Van RE99 (NRW) mag wel een doorverwijzing komen.


Ja, dat is inderdaad wel het handigste om dat te doen (zo blijft het overzichtelijk).

Maar als ik bijvoorbeeld naar internationale lijnnummers kijk, bijvoorbeeld RB20. Op de wiki weergegeven als Treinserie_11900_(2014), dan mis ik het stuk Eschweiler-St.Jöris - Herzogenrath. Is het dan handig om een nieuwe pagina aan te maken voor RB20 of de Nederlandse aan te passen?
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

huibe
Berichten: 1089
Lid geworden op: Di 29 Sep 2009, 15:54

Re: Buitenlandse treinseries

Berichtdoor huibe » Di 26 Aug 2014, 12:52

regenmaker schreef:EDIT: Even ter zijde: het zou ook handig zijn als er in plaats van IC-station ook een symbool voor ''FernVerkehr''-stations komt. Dus FV i.p.v. IC.

Ik kies er voor om in S-Bahn lijstjes alleen te kiezen voor het s-bahn logo en het trein symbool. Overstappen op overige modaliteiten (fernverkehr) hoort thuis op de stationspagina.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3663
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Buitenlandse treinseries

Berichtdoor regenmaker » Di 26 Aug 2014, 12:56

Huibe schreef:Ik kies er voor om in S-Bahn lijstjes alleen te kiezen voor het s-bahn logo en het trein symbool. Overstappen op overige modaliteiten (fernverkehr) hoort thuis op de stationspagina.


Maar ik bedoelde het ook meer voor RegionalBahn/RegionalExpress dan voor de S-bahn.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

huibe
Berichten: 1089
Lid geworden op: Di 29 Sep 2009, 15:54

Re: Buitenlandse treinseries

Berichtdoor huibe » Di 26 Aug 2014, 13:15

Eigenlijk hetzelfde. Hou het als je dat graag wilt op de IC en S symbolen (of gebruik ze helemaal niet) en overige zaken horen thuis op de stationspagina's.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3663
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Buitenlandse treinseries

Berichtdoor regenmaker » Di 26 Aug 2014, 13:27

Oké, IC en S symbolen voldoen ook, maar ik ga even de pagina's hernoemen naar lijnnummers i.v.p. treinserienummers.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31440
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Buitenlandse treinseries

Berichtdoor Suus » Di 26 Aug 2014, 14:36

En om het originele probleem van dit topic op te lossen heb ik voor de infobox een versie gemaakt voor Duitsland, je kan de infobox omzetten door ipv SerieInfo nu DSerieInfo te gebruiken. Alle velden zijn verder gelijk. Er kunnen altijd nog aanpassingen gemaakt worden, bijvoorbeeld om de deelstaat in de infobox op te nemen.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31440
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Buitenlandse treinseries

Berichtdoor Suus » Di 26 Aug 2014, 14:53

Oh, en ik stel voor het jaartal uit de titel te halen zodat een pagina in de meeste gevallen langer dan een jaar meekan, dat zorgt voor minder onderhoud. :)
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3663
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Buitenlandse treinseries

Berichtdoor regenmaker » Di 26 Aug 2014, 15:00

Bee schreef:Oh, en ik stel voor het jaartal uit de titel te halen zodat een pagina in de meeste gevallen langer dan een jaar meekan, dat zorgt voor minder onderhoud. :)


Moet ik ze nu allemaal weer hernoemen? haha
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
baladid
Berichten: 1361
Lid geworden op: Ma 30 Dec 2013, 13:00
Locatie: Gießen

Re: Buitenlandse treinseries

Berichtdoor baladid » Di 26 Aug 2014, 15:05

Ik zou zelfs het traject uit de titel halen. In de Nederlandse artikels is dat ook niet. Aangezien de nummers meerdere malen bestaan lijkt me iets als RE1 (NRW) of RE1 (Nordrhein-Westfalen) het beste.
«Das Beste an Gießen ist sein Bahnhof» ‍‍— Justus von Liebig, beroemdste Gießenaar

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3663
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Buitenlandse treinseries

Berichtdoor regenmaker » Di 26 Aug 2014, 15:30

baladid schreef:Ik zou zelfs het traject uit de titel halen. In de Nederlandse artikels is dat ook niet. Aangezien de nummers meerdere malen bestaan lijkt me iets als RE1 (NRW) of RE1 (Nordrhein-Westfalen) het beste.

Dus zal ik dan alles maar hernoemen naar RE*** (Nordrhein-Westfalen)?
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
baladid
Berichten: 1361
Lid geworden op: Ma 30 Dec 2013, 13:00
Locatie: Gießen

Re: Buitenlandse treinseries

Berichtdoor baladid » Di 26 Aug 2014, 15:37

Lijkt me het handigst.
«Das Beste an Gießen ist sein Bahnhof» ‍‍— Justus von Liebig, beroemdste Gießenaar

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3663
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Buitenlandse treinseries

Berichtdoor regenmaker » Di 26 Aug 2014, 16:09

Kan ik ook ergens die doorverwijspagina's die ontstaan bij het hernoemen verwijderen?
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
baladid
Berichten: 1361
Lid geworden op: Ma 30 Dec 2013, 13:00
Locatie: Gießen

Re: Buitenlandse treinseries

Berichtdoor baladid » Di 26 Aug 2014, 16:12

Zelf niet. Je kunt wel

Code: Selecteer alles

[[Categorie:Verwijderen]]
toevoegen, dan weet men dat die wegkunnen.
«Das Beste an Gießen ist sein Bahnhof» ‍‍— Justus von Liebig, beroemdste Gießenaar

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3663
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Buitenlandse treinseries

Berichtdoor regenmaker » Di 26 Aug 2014, 17:06

Ik zag dat Bee overigens een mooi overzicht heeft gemaakt (aan het maken is) van de treindiensten in NRW. Treindiensten in Nordrhein-Westfalen
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
baladid
Berichten: 1361
Lid geworden op: Ma 30 Dec 2013, 13:00
Locatie: Gießen

Re: Buitenlandse treinseries

Berichtdoor baladid » Di 26 Aug 2014, 17:12

Ik heb helaas op het moment weinig tijd. Als ik weer tijd heb zal ik zeker helpen de artikels uittebreiden.

Nog een hint: Materieel vind je hier: https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der ... -Westfalen
«Das Beste an Gießen ist sein Bahnhof» ‍‍— Justus von Liebig, beroemdste Gießenaar

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3663
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Buitenlandse treinseries

Berichtdoor regenmaker » Di 26 Aug 2014, 17:39

baladid schreef:Ik heb helaas op het moment weinig tijd. Als ik weer tijd heb zal ik zeker helpen de artikels uittebreiden.

Nog een hint: Materieel vind je hier: https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der ... -Westfalen


Dankje voor de hint! Echt een super handige pagina. Maar het materiaal heb ik allemaal standaard op onbekend gezet en de frequentie op 1x/uur, dat moet inderdaad allemaal aangepast worden.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

huibe
Berichten: 1089
Lid geworden op: Di 29 Sep 2009, 15:54

Re: Buitenlandse treinseries

Berichtdoor huibe » Di 26 Aug 2014, 18:21

Vul de frequenties graag meteen goed in. Kwaliteit boven kwantiteit graag.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln

Frank
OVNL-beheerder
Berichten: 1266
Lid geworden op: Za 31 Mei 2008, 12:44

Re: Buitenlandse treinseries

Berichtdoor Frank » Di 26 Aug 2014, 19:36

baladid schreef:Zelf niet. Je kunt wel

Code: Selecteer alles

[[Categorie:Verwijderen]]
toevoegen, dan weet men dat die wegkunnen.
Graag niet te snel doen :D . We gooien niet snel iets weg. De reden hiervoor is dat er al links van buitenaf naar de pagina gemaakt kunnen zijn; die links worden dan loos.

Frequenties meteen invullen is inderdaad zeer wenselijk. En anders: vul liever in frequentie: onbekend dan een verkeerde frequentie.

Gebruikersavatar
baladid
Berichten: 1361
Lid geworden op: Ma 30 Dec 2013, 13:00
Locatie: Gießen

Re: Buitenlandse treinseries

Berichtdoor baladid » Di 26 Aug 2014, 19:49

Deze pagina's bestonden amper een uur, die kunnen dus volgens mij echt wel weg...
«Das Beste an Gießen ist sein Bahnhof» ‍‍— Justus von Liebig, beroemdste Gießenaar

Frank
OVNL-beheerder
Berichten: 1266
Lid geworden op: Za 31 Mei 2008, 12:44

Re: Buitenlandse treinseries

Berichtdoor Frank » Di 26 Aug 2014, 20:01

Ik zal ze zo verwijderen :) , maar het is meer ook iets voor de toekomst dat niet alles zomaar in Categorie:Verwijderen wordt gezet.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3663
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Buitenlandse treinseries

Berichtdoor regenmaker » Di 26 Aug 2014, 20:28

regenmaker schreef:Maar als ik bijvoorbeeld naar internationale lijnnummers kijk, bijvoorbeeld RB20. Op de wiki weergegeven als Treinserie_11900_(2014), dan mis ik het stuk Eschweiler-St.Jöris - Herzogenrath. Is het dan handig om een nieuwe pagina aan te maken voor RB20 of de Nederlandse aan te passen?


Ik zit alleen met deze vraag. Hetzelfde geldt overigens voor de RE13 Venlo - Hamm. Nieuwe pagina RE13 (Nordrhein-Westfalen) of gewoon verwijzen naar de Nederlandse treinserie en die aanpassen?
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
baladid
Berichten: 1361
Lid geworden op: Ma 30 Dec 2013, 13:00
Locatie: Gießen

Re: Buitenlandse treinseries

Berichtdoor baladid » Di 26 Aug 2014, 20:31

Traject is voor het grootse deel in Duitsland en loopt onder Duitse concessie.
Ik zou de artikels hernoemen - dus een artikel onder het Duitse lijnnummer. Zelfde geldt voor Enschede-Münster/Dortmund.
Bij lijnen onder NL-concessie (zoals Groningen-Leer) onder het Nederlandse nummer.
«Das Beste an Gießen ist sein Bahnhof» ‍‍— Justus von Liebig, beroemdste Gießenaar

Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2092
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Buitenlandse treinseries

Berichtdoor Zugführer » Di 26 Aug 2014, 20:48

Ben ik het mee eens ja, alle Duitse treinseries dan op dezelfde manier op de wiki. Is een stuk beter zo, wat mij betreft *O*
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3663
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Buitenlandse treinseries

Berichtdoor regenmaker » Di 26 Aug 2014, 21:17

baladid schreef:Traject is voor het grootse deel in Duitsland en loopt onder Duitse concessie.
Ik zou de artikels hernoemen - dus een artikel onder het Duitse lijnnummer. Zelfde geldt voor Enschede-Münster/Dortmund.
Bij lijnen onder NL-concessie (zoals Groningen-Leer) onder het Nederlandse nummer.


Dan hernoem ik ze wel, maar bij deze internationale Duitstreinseries in Nederland wordt er super veel naar die pagina verwezen. Dus dan lijkt me een doorverwijspagina van de treinserie (2014) naar de nieuwe pagina's voor RE13, RB20, RB51 en RB64 het handigste?
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
baladid
Berichten: 1361
Lid geworden op: Ma 30 Dec 2013, 13:00
Locatie: Gießen

Re: Buitenlandse treinseries

Berichtdoor baladid » Di 26 Aug 2014, 21:21

Die krijg je bij een hernoeming vanzelf.
«Das Beste an Gießen ist sein Bahnhof» ‍‍— Justus von Liebig, beroemdste Gießenaar


Terug naar “OV in Nederland Wiki”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast