Nordrhein-Westfalen 2015

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nordrhein-Westfalen 2015

Bericht door Suus »

De VRR heeft ongeveer 850 buslijnen. Dat is nog geen derde van het oppervlakte van NRW. Consequentieanalyse...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Nordrhein-Westfalen 2015

Bericht door regenmaker »

VRR heeft wel de drukste steden; Düsseldorf, Essen, Duisburg, Dortmund etc.

Alle lijnen van AVV staan al online op de concessie pagina, alleen ze moeten nog aangemaakt worden ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Nordrhein-Westfalen 2015

Bericht door regenmaker »

Weet iemand trouwens of ze in NRW een dagkaart voor de bus hebben ofzo? Dan kan ik wat beeldmateriaal verzamelen in de vakantie. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Nordrhein-Westfalen 2015

Bericht door Srananbloke »

Dan is het Schönertagticket je beste vriend. Gewoon verkrijgbaar in de DB-automaat, en als ik me niet vergis ook in de nodige automaten van plaatselijke vervoerders :pos:
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Nordrhein-Westfalen 2015

Bericht door Ronald »

Vrijwel alle "Verkehrsverbünden" hebben ook dagkaarten die voor één of meerdere zones geldig zijn, afhankelijk van de reisafstand kunnen die ook een optie zijn.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Nordrhein-Westfalen 2015

Bericht door regenmaker »

Kan iemand misschien op die VRR site fatsoenlijke overzicht van de buslijnen vinden, met tijden etc (fahrplanbuch)? Kan niets beters vinden en ik vind die digitale planner maar niets, moet ik telkens doorklikken enzo. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Nordrhein-Westfalen 2015

Bericht door Ronald »

Digitale busboekjes zijn er bij mijn weten niet. Je zal het met de lijnenkaarten en haltetabellen moeten doen.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Nordrhein-Westfalen 2015

Bericht door huibe »

Of naar Duitsland gaan en een hard copy kopen.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nordrhein-Westfalen 2015

Bericht door Suus »

De dienstregelingen staan meestal op de sites van de individuele vervoerders, niet op de sites van verkeersverbonden. Daar zitten wel verschillen tussen. Zo kan je voor bijvoorbeeld Düsseldorf online een boekje laten samenstellen van alle 113 buslijnen van de Rheinbahn terwijl in de buurstad Duisburg alleen nieuwe folders online worden gezet als er een wijziging is aan de dienstregeling. Boekjes uit 2012 of ouder zijn heel normaal...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Nordrhein-Westfalen 2015

Bericht door Ronald »

Mijn ervaring is juist dat, behalve VRR, de Verkehrsverbünden ze juist wel publiceren. Zoeken op vervoerder lijkt me onbegonnen werk aangezien de lijnen per vervoerder buiten de steden vaak behoorlijk versnipperd zijn.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Nordrhein-Westfalen 2015

Bericht door regenmaker »

NIAG geeft ook niet veel info prijs, degene waar ik nu mee bezig ben.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Nordrhein-Westfalen 2015

Bericht door Frank »

Wat betreft het toevoegen van Duitse buslijnen: in principe ligt de focus van de wiki op het toevoegen bij de Nederlandse bus- en spoorlijnen. Hoewel ik er niet zo'n zin in heb mensen tegen te houden buitenlandse buslijnen in te voeren (maar daar is wat discussie over) denk ik dat het niet heel verstandig gaat zijn om ook veel over buitenlands openbaar vervoer toe te voegen dat ook nog eens jaarlijks (of vaker!) bijgewerkt moet worden. Ik (en volgens mij zijn er meer mensen in het beheer) zie bij wijze van spreke liever één artikel over een spitsbuslijn tussen Dordrecht en Abcoude uit 1953 dan tien recente artikelen over Duitse buslijnen. Als je denkt dat het toevoegen van buitenlandse buslijnen ervoor gaat zorgen dat je volgend jaar minder kunt bijwerken aan de Nederlandse buslijnen, lijkt het me niet verstandig om hier mee aan de slag te gaan.

Voor België geldt wat mij betreft ongeveer dezelfde richtlijn als voor Duitsland behalve dat in België het meeste aan openbaar vervoer al is toegevoegd. De grote vraag is hoe we dit nu en in de toekomst actueel kunnen houden. En als we het niet actueel kunnen houden: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de lezer van een artikel in de toekomst doorheeft dat de pagina die hij/zij leest een momentopname uit het verleden is? Ideeën daarover zijn wat mij betreft welkom.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Nordrhein-Westfalen 2015

Bericht door regenmaker »

Maar ik leg prioriteit nog steeds bij Nederlandse lijnen; concessies Veluwe, Midden Overijssel en Zeeland blijft ik volgen en de nieuwe dienstregeling bijwerken.

En als ik even niets te doen heb, kan ik werken aan NRW actueel houden en uitbreiden.

Moet alleen even kijken hoe ik dat met de treindiensten van Niedersachsen ga doen, die staan er nu wel op maar onaf (stations enzo moeten nog toegevoegd worden) en niet bijgewerkt voor 2015.
Laatst gewijzigd door regenmaker op di 23 dec 2014, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Nordrhein-Westfalen 2015

Bericht door Etienne »

Momenteel ben ik (weer) bezig met oude dienstregelingen, waarvan ik er nog veel heb en kan toevoegen. Daarvoor was ik bezig met het actualiseren van alle buslijnen in België, en de wijzigingen daarvan blijf ik ook in de gaten houden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Nordrhein-Westfalen 2015

Bericht door Frank »

De discussie in het beheer is trouwens nog niet helemaal afgerond, maar Fogeltje en ik zien elkaar vlak na de kerst weer dus hopelijk is dan meer duidelijk. Uiteraard zijn tot die tijd ideeën welkom over hoe alles handig aangepakt kan worden.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Nordrhein-Westfalen 2015

Bericht door Thom91 »

regenmaker schreef:Maar ik leg prioriteit nog steeds bij Nederlandse lijnen; concessies Veluwe, Midden Overijssel en Zeeland blijft ik volgen en de nieuwe dienstregeling bijwerken.

En als ik even niets te doen heb, kan ik werken aan NRW actueel houden en uitbreiden.

Moet alleen even kijken hoe ik dat met de treindiensten van Niedersachsen ga doen, die staan er nu wel op maar onaf (stations enzo moeten nog toegevoegd worden) en niet bijgewerkt voor 2015.
Je geeft het zelf al aan, als je niets te doen hebt. Wat als je niet niets te doen hebt? De pagina's verouderen en zijn nauwelijks relevant in de staat. Het lijkt mij daarom handig eerst alle ontbrekende of onvolledige Nederlandse pagina's te maken of bij te werken en je mogelijk daarna te storten op zo'n mega project.
Komt wel goed schatje.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Nordrhein-Westfalen 2015

Bericht door Frank »

Er is inderdaad wat betreft Nederlands openbaar vervoer nog genoeg te doen ook als je het toevoegen van buslijnen en treinseries leuk vindt. Ik heb hier nog zodanig veel oude bus- en spoorboekjes liggen dat ik er de komende tien jaar toch niet aan toe kom om alles in te voeren en een pm (om wat af te spreken om te lenen) is zo gestuurd :wink: .
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Nordrhein-Westfalen 2015

Bericht door regenmaker »

Ik ga eerst wel even Niedersachsen afwerken deze week, alles komt goed! :D

EDIT: Wordt nu dus alle linkjes weghalen. :wink:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nordrhein-Westfalen 2015

Bericht door Meltrain »

Als je al buitenlandse Stadtbahn-, tram- en buslijnen wilt toevoegen, is het misschien nuttiger om je vooral te focussen op de grotere steden (Köln, Bonn, Düsseldorf, Duisburg, Mühlheim, Essen, Bochum/Gelschenkirchen en Bielefeld (ja, het bestaat echt :mrgreen: )).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten