Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Hier worden eventuele richtlijnen en aankondigingen kenbaar gemaakt en eventueel besproken. De geldende richtlijnen zijn op de wiki zelf te vinden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Bee schreef:Ik stop ermee, dit wordt een discussie zonder einde omdat je het niet wil snappen of omdat jij denkt dat wij het niet snappen. :X
Nee, omdat ik een subjectieve discussie vind! (A)

Het sjabloon ziet er wel goed uit :pos: , maar S-Bahn pagina's hoeven toch niet per se?

Maar ik blijf het er nog steeds mee oneens als alle station onder de derde categorie verwijderd worden! :N
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Suus »

Waarom zou je de S-Bahn niet automatisch door het sjabloon willen laten verwerken? Het onderscheid tussen een RB is vaak minimaal. Minder onderhoud is meer tijd voor andere zaken.

Over het standpunt wat betreft het opruimen van de Duitse stations blijf ik staan, er blijven er nog meer dan genoeg over die om verschillende redenen wel kunnen blijven staan, waartussen soms ook heel wat onverwachte stations zitten, zoals Usseln, omdat dat station in het verleden vanuit Nederland bereikbaar is geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Bee schreef:Waarom zou je de S-Bahn niet automatisch door het sjabloon willen laten verwerken? Het onderscheid tussen een RB is vaak minimaal.
Kan op zich wel, maar dan zie ik wel liever een apart sjabloon en niet dat ze in de treindienstregeling worden geschoven. Maar dat is mijn mening.
Bee schreef:Minder onderhoud is meer tijd voor andere zaken.
Inderdaad, zoals concessie VRR *O*
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door deadlock »

Maar S-Bahn netten zijn vaak volledig in de treindienst geïntegreerd?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

deadlock schreef:Maar S-Bahn netten zijn vaak volledig in de treindienst geïntegreerd?
Maar anders betekend het dat al die S-Bahn pagina's aangepast moeten worden naar treindienstpagina's. En ik vind dat er toch een verschil is.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door deadlock »

Dan heb dat voor wat betreft het Ruhrgebiet toch wel echt fout... Daar wil ook nog wel eens een RB een S worden bij de overgang van de dienstregeling en zelfs andersom is wel eens gebeurd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

deadlock schreef:Dan heb dat voor wat betreft het Ruhrgebiet toch wel echt fout... Daar wil ook nog wel eens een RB een S worden bij de overgang van de dienstregeling en zelfs andersom is wel eens gebeurd.
Dat klopt, maar S-Bahn en RegionalBahn hebben toch wel verschillen. S-Bahn heeft bijvoorbeeld over het algemeen meer haltes.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Suus »

De RB20 heeft op sommige trajecten frequentere stops dan de S8. Het embleem S-Bahn is in Nordrhein-Westfalen vooral marketing en een reden voor DB om geen toilet in de trein te hoeven bouwen en zelfs die duiken tegenwoordig al op in de S-Bahn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Bee schreef:De RB20 heeft op sommige trajecten frequentere stops dan de S8. Het embleem S-Bahn is in Nordrhein-Westfalen vooral marketing en een reden voor DB om geen toilet in de trein te hoeven bouwen en zelfs die duiken tegenwoordig al op in de S-Bahn.
Ja, je doelt op het traject Stolberg - Stolberg Altstadt van de RB20 zeker. Dat weet ik, maar ik zeg toch over het algemeen. De 'echte' Wikipedia maakt onderscheid dus dan gaan we hier alles op een hoop gooien? Onderscheid maakt het overzichtelijker.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door deadlock »

Ik vraag me toch echt af waarom je je de hele tijd zo in bochten blijft wringen. Maar goed, ik ben met Bee en ik kap met deze discussie. De groet'n.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Uhm, wie begon de discussie dan krijg je er ook één! :twisted:

Nee, het kan wel alleen ik hoop dat er ook S-Bahn icoontjes komen in de routestrip dat maakt het mooier. Die van Ardan zijn opzich goed, maar zo onhandig:

Code: Selecteer alles

[[Afbeelding:Route_Sstat.png|35px]]
naar zoiets:

Code: Selecteer alles

{{Rimg|rsSBr}}
EDIT: Laat maar kom net achter iets wat werkt en wat ik niet wist.

Code: Selecteer alles

{{Rimg|Sstat|png}}
Maar als al die stations automatisch gegenereerd gaan worden, waarom moeten ze dan weg?
Dat is het enige punt waar ik het volledig mee oneens ben.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Suus »

Dealtje sluiten? Er komt geen enkele binnenlandse buslijn uit Duitsland meer bij en in ruil daarvoor blijven alle bestaande stationspagina's staan en worden de pagina's voor de S-baan ook aangepast. ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Daar ga ik niet in mee. No way. :wink:

Mijn voorstel: Ik maak concessies van NRW (dus VRR etc.) af en eventueel nieuwe stations erbij als ze in NRW worden gebouwd of worden aangedaan door een treinserie uit NRW. Dan mag jij doen met de S-Bahn wat je wilt. Deal? :D
Laatst gewijzigd door regenmaker op ma 29 dec 2014, 15:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Suus »

Nee, want dan is in de praktijk het onderhoudsprobleem niet opgelost en daar gaat het om.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Bee schreef:Nee, want dan is in de praktijk het onderhoudsprobleem niet opgelost en daar gaat het om.
Er is geen probleem, jullie maken een probleem dat is het probleem. :Y

Alle pagina's in NRW zijn actueel en blijven actueel. :wink:

EDIT:
En trouwens die stations zijn onderhoudsvrij na invoering van jouw sjabloon. :!:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door deadlock »

regenmaker schreef:Daar ga ik niet in mee. No way. :wink:
Als dat de uitkomst van de discussie is en het beheer staat daarachter dan heb je je daar maar naar te voegen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

deadlock schreef:Als dat de uitkomst van de discussie is en het beheer staat daarachter dan heb je je daar maar naar te voegen.
Dat klopt, maar ik snap niet waarom je tegen extra actuele informatie bent die goed bijgehouden wordt. Ik zie het probleem niet. En je loopt alleen maar te dreigen, omdat je niets anders zinnigs hebt te zeggen. Je wilt mijn punt niet begrijpen, prima.

En trouwens het is niet eens meer een discussie. Het is een welles nietes spelletje geworden. Er is gewoon weinig waardering en plek voor ambitieuze wiki verbeteraars zoals ik, prima... Maar zeg dat dan van te voren. :wink:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Jef400 »

deadlock schreef:
regenmaker schreef:Daar ga ik niet in mee. No way. :wink:
Als dat de uitkomst van de discussie is en het beheer staat daarachter dan heb je je daar maar naar te voegen.
Hoe bedoel je recht voor ze raap, ik ben het wel eens met je hoor. Discussie verloren, klaar jammer. Maar verder leven met de handel.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door deadlock »

regenmaker schreef:En je loopt alleen maar te dreigen, omdat je niets anders zinnigs hebt te zeggen.
Waar dreig ik precies mee?
Je wilt mijn punt niet begrijpen, prima.
Euh, ik begrijp je punt en het zal mij eerlijk gezegd aan mijn reet roesten of er tien miljoen rooie links staan, ik doe alleen mee met de discussie en pak daar argumenten uit die nergens op slaan, jij beweert dat het makkelijk bij te houden is, ik zeg dat dat onzin is en je weet zelf ook dat dat onzin is. En ik heb ook beargumenteerd waarom waarbij ik ook nog de consequenties heb aangehaald als jij zou wegvallen. Het is niet zo simpel als; 'ach als 't niet klopt dan werk ik het toch bij!'. Er komt veel meer bij kijken maar dat begrijp jij schijnbaar niet. Geen ervaring mee nog denk ik.
Laatst gewijzigd door deadlock op ma 29 dec 2014, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Suus »

Er is best plek voor ambitie, maar er is ook zoiets als teveel ambitie. Zeker als het een eenmanstaak wordt. Als jij wegvalt zit de rest met jouw werk opgescheept. Dan zie ik liever kwaliteit met uitgebreide informatie op een selectere groep pagina's dan kwantiteit met summiere informatie verspreid over heel veel pagina's.

Het sjabloon maakt stationspagina's overigens vooral onderhoudsarm, niet onderhoudsvrij. Nadat je eerst duizend pagina's hebt aangepast blijf je zitten met de pagina's over treinseries die bijgehouden moeten worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door deadlock »

JeffreyMeijer schreef:Hoe bedoel je recht voor ze raap, ik ben het wel eens met je hoor. Discussie verloren, klaar jammer. Maar verder leven met de handel.
Ik zeg niet dat de discussie verloren is door kant A of B, ik zeg ook niet dat deze nutteloos is, integendeel. En kom op, het is niet alsof ik je zo even vertel dat je nog maar een week te leven hebt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Jef400 »

Nee, ik waardeer het in deze. Maar zoals het er nu voorstaat hebben we bediscussieerd dat we een tijdelijke stop op buitenlandse pagina's hebben. En dat houdt voor kamp Regenmaker in dat hij op achterstand staat in deze discussie.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Bee schreef:Het sjabloon maakt stationspagina's overigens vooral onderhoudsarm, niet onderhoudsvrij. Nadat je eerst duizend pagina's hebt aangepast blijf je zitten met de pagina's over treinseries die bijgehouden moeten worden.
Maar waarom dan verminderen van die pagina's terwijl je onderhoud hetzelfde blijft. Die treinseries.
deadlock schreef:En kom op, het is niet alsof ik je zo even vertel dat je nog maar een week te leven hebt.
Bee schreef:Wellicht dat regenmaker daarover staat te juichen, maar als hij morgen onder de streekbus komt (niet te hopen natuurlijk) dan hebben andere vrijwilligers er wellicht niet zo'n behoefte al die pagina's bij te werken.
:roll:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door deadlock »

Wat is daar rolleyes aan precies en waarom geef je geen antwoord op mijn eerdere vraag waarmee ik aan het dreigen ben?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door deadlock »

JeffreyMeijer schreef:Nee, ik waardeer het in deze. Maar zoals het er nu voorstaat hebben we bediscussieerd dat we een tijdelijke stop op buitenlandse pagina's hebben. En dat houdt voor kamp Regenmaker in dat hij op achterstand staat in deze discussie.
:pos: Helemaal prima :)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten