Pagina 4 van 10

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Geplaatst: ma 29 dec 2014, 16:15
door huibf
Ik snap ieder zijn voors en tegens maar eigenlijk is het hek van de Dam.
Om nu alle pagina's te verwijderen is ook niet echt nodig, maar ik ben wel voor een stop want toet hoever over de grens ga je dan eigenlijk, oveerigens dan wel als ze Nederland niet 'aanraken'.
Eigenlijk zegt het toch al genoeg: OVinNederland. Dus Nederlands OV op Nederlands Grondgebied.

Wat zien we eigenlijk als Nederland (A)
Bonaire is een gemeente van Nederland en Curacao hoort tot Koninkrijk de Nederlanden. :oops:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Geplaatst: ma 29 dec 2014, 16:20
door regenmaker
Oké, wat ik al eerder heb voorgesteld:
Gewoon een sjabloon voor Duitse en eventueel Belgische buslijnen waar je aan kan zien of de lijn actueel is of niet. Probleem opgelost?

Maar blijkbaar is dat niet duidelijk overgekomen.

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Geplaatst: ma 29 dec 2014, 17:16
door chemie
Deel van het probleem is denk ik dat mensen niet in de gaten hebben hoe het oostelijke gedeelte van Nederland op Duitsland (NRW) gericht zijn. NRW heeft net zoveel inwoners als Nederland. Wat zouden jullie ervan vinden om bijvoorbeeld tot enkele tientallen kilometers over de grens (zeg 50 km bijvoorbeeld) het OV in beeld te brengen en daarbuiten wat hoofdlijnen? Lijkt mij een mooie tussenweg. :X

Dit met een sjabloon zodanig dat het onderhoudsarm wordt.

Voor kamp Regenwater zit er in deze tussenweg:
- Een deel van NRW/Niedersachsen kan online komen, niet al het werk is voor niks gedaan.
- Voor de grensregio is het toch aardig om een deel online te hebben staan.

Voor het andere kamp "Bee":
- Onderhoudsarm
- Niet heel NRW/Niedersachsen staat online.

Dit is hoe ik het zou oplossen. :|

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Geplaatst: ma 29 dec 2014, 17:34
door regenmaker
Beste oplossing blijf ik vinden apart sjabloon voor de actualiteit. Heeft niemand iets te klagen als het niet wordt bijgehouden, want dan staat dat heel duidelijk op de pagina.

Maar ik ben niet van plan al die pagina's aan te maken en ze te laten verwaarlozen.

Voor mij kunnen NRW, Niedersachsen en België volledig op de wiki, ook al weet ik dat mensen hier anders over denken. Het OV houdt niet op bij de grens van Nederland.

Het is nu zo van: ow ik ga iets ten oosten van Nijmegen kijken; hey geen info vreemd (Dankzij mij heeft kleef ook info gekregen). Ik ga iets ten westen van Maastricht kijken; hey allemaal info over Belgische buslijnen.

Ik snap niet dat het boeit als NRW online staat, je hoeft de info niet eens te bekijken hoor.

Dus:
Gewoon dat actualiteit sjabloon voor buitenlandse lijnen en grens trekken bij België, Niedersachsen en NRW; mee eens?

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Geplaatst: ma 29 dec 2014, 17:38
door Suus
Ik vind 25 kilometer eerlijk gezegd al meer dan genoeg, dat heb ik ook al eerder voorgesteld.

En wie moet die sjablonen gaan bijhouden die aangeven of de pagina nog actueel is?

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Geplaatst: ma 29 dec 2014, 17:42
door Meltrain
regenmaker schreef:Meltrain wil ook best iets aan Aachen onderhouden.
Als er iets is dat ik niet wil, is het wel de buslijnen van Aachen onderhouden. :')
Tram- en Stadtbahnlijnen wil ik best aan meewerken, maar buitenlandse bussen boeien me nauwelijks (behalve in het Verenigd Koninkrijk :wink: ).

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Geplaatst: ma 29 dec 2014, 17:44
door regenmaker
Bee schreef:En wie moet die sjablonen gaan bijhouden die aangeven of de pagina nog actueel is?
Ik bijvoorbeeld, maar volgens mij zijn er ook andere mensen die dat wel willen doen.

Alleen moet een beetje handig worden met die sjabloons.
Bee schreef:Ik vind 25 kilometer eerlijk gezegd al meer dan genoeg, dat heb ik ook al eerder voorgesteld.
Ik zeg toch ook niet dat ik alles in één keer ga toevoegen voor NRW, ik wil eerst aankijken hoe het met de concessie VRR gaat.
Meltrain schreef:Als er iets is dat ik niet wil, is het wel de buslijnen van Aachen onderhouden. :')
Tram- en Stadtbahnlijnen wil ik best aan meewerken, maar buitenlandse bussen boeien me nauwelijks (behalve in het Verenigd Koninkrijk :wink: ).
Maar kijk als Meltrain af en toe kijkt naar de trams. Scheelt dat toch weer werk. :wink:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Geplaatst: ma 29 dec 2014, 18:19
door fogeltje
regenmaker schreef:Voor de buslijnen is het veel moeilijker om er iets voor te verzinnen, dus ik stel voor om een sjabloon of systeem te maken die ervoor zorgt dat er wordt weergegeven of de pagina actueel is of niet.
Dank voor deze nuttige suggestie. Ik heb zelf ook al deze richting op gedacht. We gaan kijken of we hierop iets kunnen verzinnen.

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Geplaatst: ma 29 dec 2014, 18:29
door chemie
Bee schreef:Ik vind 25 kilometer eerlijk gezegd al meer dan genoeg, dat heb ik ook al eerder voorgesteld.

En wie moet die sjablonen gaan bijhouden die aangeven of de pagina nog actueel is?
Het doet me deugt om te zien dat je in oplossing denkt! Ik ben ervan overtuigt dat als beide partijen water bij de wijn doen er een goede oplossing kan komen :)

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Geplaatst: ma 29 dec 2014, 18:36
door regenmaker
fogeltje schreef:Dank voor deze nuttige suggestie. Ik heb zelf ook al deze richting op gedacht. We gaan kijken of we hierop iets kunnen verzinnen.
Hehe, iemand die het met mij eens is. Dank.
chemie schreef:Het doet me deugt om te zien dat je in oplossing denkt! Ik ben ervan overtuigt dat als beide partijen water bij de wijn doen er een goede oplossing kan komen :)
Ik zie die oplossingen van het antibuitenland-kamp niet zitten. Düsseldorf is zeer belangrijk voor Nederland, directe RegionalExpress verbinding met Venlo, directe ICE verbinding met Arnhem, Utrecht en Amsterdam. Duisburg heeft een directe busverbinding met Venlo en tevens deze ICE verbinding.

Het antibuitenland-kamp wil alles effectief, maar ik ga voor kwaniteit en kwaliteit. Dat gaat best goed samen. :wink:

Wat hebben jullie tegen al die extra kwalitatieve info? En kom niet met het is veel werk om te onderhouden, die ken ik wel.

EDIT:
En 25 km van de grens noem ik echt geen tussen oplossing (dat is 99% niet en 1% wel), dan zou je de helft van NRW moeten nemen. :Y (Niet dat ik daar wel mee eens ben. )

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Geplaatst: ma 29 dec 2014, 19:48
door Wubbo
Het is een beetje (nouja, een beetje veel) een welles-nietes discussie geworden. Daar gaan we nooit uitkomen, dan krijgen we alleen maar verliezers. Ik snap de behoefte om informatie toe te voegen die niet voor iedereen interessant is, maar zoek nog steeds naar de manier waarop we kunnen checken of iets actueel is zonder dat het heel veel werk is. Mijn uitdaging staat nog steeds...

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Geplaatst: ma 29 dec 2014, 20:03
door Daniel
regenmaker schreef:Hier zijn alle wijzigingen zichtbaar. Helemaal onderin staat een lijstje met een stuk of 10 wijzigingen per jaar. Dat is nog geen dag werk.
Als ik hieruit goed begrijp dat je je pagina's wilt gaan bijhouden op basis van dat soort wijzigingslijstjes heb ik een tip voor je: doe het niet!
Bij de jaarlijkse updateronde is het echt een must dat je alle lijnen ook daadwerkelijk bekijkt en vergelijkt, want er zijn genoeg dingen die niet in die lijstjes staan en wel een significante wijziging kunnen betekenen. Dat zie ik althans elk jaar weer bij de binnenlandse concessies die ik bijhoudt

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Geplaatst: ma 29 dec 2014, 20:07
door regenmaker
Wubbo schreef:Hoewel ik deze discussie wel verwacht had, ben ik toch lichtelijk verbaasd ;-). De openingspost van dit topic stelt dat er een tijdelijke stop is, omdat we ons afvragen wat we met buitenlandse pagina's willen: willen we ze,
Er wordt hier toch duidelijk gevraagd; willen we buitenlandse pagina's? Ik zeg ja, anderen zeggen nee.
Wubbo schreef:en zo ja: hoe houden we ze de komende 100 jaar bij of hoe zorgen we ervoor dat ze met zo min mogelijk moeite bijgehouden kunnen worden.
Ik heb geen duidelijkheid of het een ja is. :wink:

Maar we hebben Bee's sjablonen voor de spoorwegen die we kunnen gebruiken. Nu nog iets voor de buitenlandse buslijnen.
Daniel schreef:Als ik hieruit goed begrijp dat je je pagina's wilt gaan bijhouden op basis van dat soort wijzigingslijstjes heb ik een tip voor je: doe het niet!
Bij de jaarlijkse updateronde is het echt een must dat je alle lijnen ook daadwerkelijk bekijkt en vergelijkt, want er zijn genoeg dingen die niet in die lijstjes staan en wel een significante wijziging kunnen betekenen. Dat zie ik althans elk jaar weer bij de binnenlandse concessies die ik bijhoudt
Daarom heb ik ook deze achter de hand. :wink:

Staat overigens ook op mijn gebruikerspagina op de wiki. :D

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Geplaatst: ma 29 dec 2014, 21:00
door Suus
Nee, ik vind tientallen buslijnen met een haltelijstje en een infoboxje geen kwaliteit. Dat is de standaard. Ik stel overigens wel vast dat je bij het invoeren van de regionale treindiensten in NRW op veel pagina's alle verwijzingen naar de internationale treinen én historische informatie hebt weggehaald. :X

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Geplaatst: ma 29 dec 2014, 21:06
door Hainje
Oei! :o

BAN! :evil:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Geplaatst: ma 29 dec 2014, 21:07
door deadlock
Bee schreef:Ik stel overigens wel vast dat je bij het invoeren van de regionale treindiensten in NRW op veel pagina's alle verwijzingen naar de internationale treinen én historische informatie hebt weggehaald. :X
Wat, waarom?

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Geplaatst: ma 29 dec 2014, 21:07
door regenmaker
Bee schreef:Nee, ik vind tientallen buslijnen met een haltelijstje en een infoboxje geen kwaliteit.
Ik ben toch ook nog niet klaar, er moet ergens een basis gelegd worden. Ongeduldig persoon. Neem een voorbeeld aan Krefeld Hbf, dat was ook eerst een kwaliteitloos station.
Bee schreef:Ik stel overigens wel vast dat je bij het invoeren van de regionale treindiensten in NRW op veel pagina's alle verwijzingen naar de internationale treinen én historische informatie hebt weggehaald. :X
Zal een enkel station zijn, voorbeelden Aub.

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Geplaatst: ma 29 dec 2014, 21:20
door regenmaker
Ow je bedoelt die vertrektijden, ja das mijn fout, maar die historische bediening staat er nog altijd hoor.

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Geplaatst: ma 29 dec 2014, 21:21
door Daniel
regenmaker schreef:Ik ben toch ook nog niet klaar, er moet ergens een basis gelegd worden. Ongeduldig persoon. Neem een voorbeeld aan Krefeld Hbf, dat was ook eerst een kwaliteitloos station.
Dat is het nu nogsteeds, 'tis slechts een opsomming van infoboxjes en links.
regenmaker schreef:Daarom heb ik ook deze achter de hand. :wink:
Je draait om de vraag heen. Die link is de dienstregeling van 2015 dus dat betreft alleen het toevoegen van de nieuwe lijnen en zegt niks over hoe je ze denkt bij te houden waar de vraag over ging :wink:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Geplaatst: ma 29 dec 2014, 21:23
door Suus
Bad Bentheim (heb ik nu zelf hersteld), [wiki]Düsseldorf Hbf[/wiki] bijvoorbeeld.

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Geplaatst: ma 29 dec 2014, 21:32
door regenmaker
Bee schreef:Bad Bentheim (heb ik nu zelf hersteld), [wiki]Düsseldorf Hbf[/wiki] bijvoorbeeld.
In mijn ogen wordt het niet overal bij elk station in het buitenland doorgetrokken. Bijvoorbeeld Bad Bentheimwel en Stendal niet?
Daniel schreef:Dat is het nu nog steeds, 'tis slechts een opsomming van infoboxjes en links.
Dat is Amsterdam Centraal toch ook afgezien van de foto's?
Daniel schreef:Als ik hieruit goed begrijp dat je je pagina's wilt gaan bijhouden op basis van dat soort wijzigingslijstjes heb ik een tip voor je: doe het niet!
Bij de jaarlijkse updateronde is het echt een must dat je alle lijnen ook daadwerkelijk bekijkt en vergelijkt, want er zijn genoeg dingen die niet in die lijstjes staan en wel een significante wijziging kunnen betekenen. Dat zie ik althans elk jaar weer bij de binnenlandse concessies die ik bijhoudt.
Daniel schreef:Je draait om de vraag heen. Die link is de dienstregeling van 2015 dus dat betreft alleen het toevoegen van de nieuwe lijnen en zegt niks over hoe je ze denkt bij te houden waar de vraag over ging :wink:
Ik zie nergens een vraagteken hoor. :wink:

Maar ik gebruik die lijst die ik daar neer heb gezet.

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Geplaatst: ma 29 dec 2014, 21:39
door Thom91
Zolang niet al het Duitse fernverkehr op de Wiki staat lijkt me bussen al helemaal onbegonnen werk. Bussen zijn namelijk ver ondergeschikt aan treinen.

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Geplaatst: ma 29 dec 2014, 21:41
door regenmaker
Thom91 schreef:Zolang niet al het Duitse fernverkehr op de Wiki staat lijkt me bussen al helemaal onbegonnen werk. Bussen zijn namelijk ver ondergeschikt aan treinen.
Wat is dat nou weer voor een argument, echt subjectief weer hoor.

Overigens klopt die info van bad bentheim niet eens meer.

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Geplaatst: ma 29 dec 2014, 21:43
door Thom91
regenmaker schreef:
Thom91 schreef:Zolang niet al het Duitse fernverkehr op de Wiki staat lijkt me bussen al helemaal onbegonnen werk. Bussen zijn namelijk ver ondergeschikt aan treinen.
Wat is dat nou weer voor een argument, echt subjectief weer hoor.
Net zo subjectief als de onzin die jij uitkraamt. Het Fernverkehr is voor net zo weinig mensen interessant als al die bussen. Maak je eigen wikipedia. Maak al de pagina's die jij wilt op nl.wikipedia.org. Maar ga ons alsjeblieft niet zo tegen je in je huid werken want je maakt goede regen. Tranenregens.

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Geplaatst: ma 29 dec 2014, 21:43
door Etienne
regenmaker schreef: Wat is dat nou weer voor een argument, echt subjectief weer hoor.

Overigens klopt die info van bad bentheim niet eens meer.
Je probeert echt elke reactie van wie dan ook in je eigen voordeel te draaien, begin ik te merken. Dit is mijn enige reactie die ik in dit topic plaats. En ik ben het zeker wel eens met een tijdelijke stop, dus wen daar maar aan. :pos: