Korte Wiki vragen

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Korte Wiki vragen

Bericht door Thom91 »

Ik miste gewoon zo'n topic. Korte vraag maar te weinig inhoud voor een topic? Plemp het hier!

Vraag: Kan ik tekst binnen een tabelcel ook laten uitlijnen?
Komt wel goed schatje.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Roelof88 »

Tekst van een tabelcel uitlijnen:

Code: Selecteer alles

|-
|align="center"| tekst cel1
| tekst cel2
Tekst van een hele tabelrij uitlijnen:

Code: Selecteer alles

|-align="center"
| tekst cel1
| tekst cel2
Alle tabeltekst uitlijnen:

Code: Selecteer alles

{|class="wikitable ovnl" style="text-align:center;"
center kun je ook vervangen door left of right.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Ow ik heb ook nog een vraag. Kan iemand mij helpen met de uitlijning op Hulst Busstation. Als ik die code clear all weghaal komt die op een of andere manier niet naast de infobox te staan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Is het zo beter?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Bee schreef:Is het zo beter?
Bedoelde Hulst Busstation, sorry. :@
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Het plaatje is het probleem (haal je dat weg dan is het probleem direct verdwenen), maar ik kan zo snel niet op de opmaakcode achterhalen waarom de tabel op het plaatje gaat focussen :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Is het zo beter?
Zou je het hier willen uitleggen zodat iedereen het toe kan passen?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Het ging over de verkeerde pagina, er was daar niets aan de hand. Ik had de post gelezen voordat deze was gecorrigeerd maar pas gereageerd nadat deze wel was aangepast.

Wat ik aan die pagina heb aangepast kan je hier zien: http://wiki.ovinnederland.nl/w/index.ph ... did=231298
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Roelof88 »

Opgelost door de linkermarge in het sjabloon:busstationinfo te verruimen van 10 naar 18 pixels.

Overigens in drie verschillende browsers gebeurde er telkens iets anders: In Firefox ging het goed. In Chrome kwam de tabel ter hoogte van de bovenkant van de afbeelding te staan en in Internet Explorer onder de afbeelding :lol:
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Zou er trouwens in die DPL ook een optie kunnen komen dat niet alle lijnen worden weergegeven. Dat is vooral handig voor Duitsland, die is soms helemaal niet compleet. Of moet ik het er gewoon in tekst bij zetten?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Thom91 »

Waarom als ik op een treinserie zoek in de wiki krijg ik eerst eentje uit het Paleogeen en daarna eentje uit het Jura. http://wiki.ovinnederland.nl/w/index.ph ... 7000&go=OK

Waarom staat 2015 niet gewoon bovenaan of word ik daar direct naar toe gelinkt? De historie van een treinserie staat nota bene op de huidige geldige pagina..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

Omdat MediaWiki niet zo'n denderende zoekfunctie heeft. Als je op "serie 7000" gezocht had was je trouwens direct naar de huidige pagina doorverwezen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

Ik heb werkelijk geen idee iun welk topic deze vraag het best tot zijn recht komt, dus stel ik hem maar hier.

Als je het sjabloon {{BStatHuidigBediening|station=xxx}} invult op een pagina komt uiteraard de tabel te zijn, maar daarboven staat ook gelijk de tekst
Trein

In de dienstregeling 2015 stoppen de volgende treinen op station xxx:
Dit leidt echter in sommige gevallen tot een nogal lelijk resultaat, als diezelfde tekst in combinatie met extra toegevoegde tekst er eerder ook al staat, zoals bij Mortsel-Deurnesteenweg.
Wat vinden jullie hiervan?

Mochten de beheerders vinden dat deze vraag beter in een ander topic thuishoort, staat hete hen vrij om deze post te verplaatsen. Gelieve mij daarvan wel op de hoogte te stellen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Ik heb het kopje en de tekst in het sjabloon gezet om tot een uniforme layout te komen. Eventuele extra toevoegingen die tot voor de automatisering onder het kopje stonden kunnen wat mij betreft het beste verplaatst worden naar de inleiding van het artikel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

Bij bijvoorbeeld Bleret heb ik de opmerking over het niet bedienen in het weekend als losse regel onder de tabel gezet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Ik vraag mij af of het daar nog wel nodig is. Het staat al in de inleiding dat het station sinds 1994 niet meer in het weekend wordt bediend en bij de extra informatie over de bediening staat het ook nog in de opmerkingen dat er in het weekend niet wordt gestopt in Bleret. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door fogeltje »

Ik ben het eens met Bee, het wordt nu drie keer genoemd. Het zou volstaan dit alleen bij bijzonderheden te melden in de tabel, maar gezien het ooit wel weekendbediening heeft gehad, heeft de vermelding in de inleiding in mijn ogen toegevoegde waarde. De derde regel is wat veel van het goede.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

Ik heb het er nog eens extra bijgezet zodat duidelijk(er) is dat er écht geen trein stopt. Ik geef wel toe dat die regel nu ook weer niet heel opvallend is.
Die regel in de inleiding over de geschiedenis heeft wat mij betreft ook zeker toegevoegde waarde, maar bij alle andere stations is zo'n regel niet aanwezig.
Bij Mortsel-Deurnesteenweg heeft Bee nu in de inleiding nog een regel toegevoegd dat het station alleen in het weekend wordt bediend. Dat is wat mij betreft ook een optie (maar evengoed niet heel opvallend).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Niet elk station is even rijkelijk voorzien van informatie inderdaad. Er zijn nogal veel stations, ook voormalige, in België en niet van elk station is evenveel informatie beschikbaar helaas. Maar informatie over het gebrek aan weekendbediening is altijd wel ergens op de pagina aanwezig, zij het in de inleiding dan wel in de opmerkingenbox bij de bediening (vb. Beervelde).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Voor de Belgische stations die in het weekend niet bediend worden heb ik nu een eenvoudig sjabloon. Van stations waarvan bekend is dat ze sinds 1994 niet meer in het weekend worden bediend kan {{BWeekend1994}} gebruikt worden. Voor de vorige stations die in het weekend niet bediend worden kan {{BWeekend}} gebruikt worden. Het sjabloon plaats je in de inleiding, de rest gaat vanzelf. De stations met dit sjabloon komen in de [wiki]Categorie:Belgisch_station_zonder_weekendbediening[/wiki] terecht
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Korot
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 20 mei 2013, 21:45

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Korot »

Wat is het nut van die scheiding van voor en na 1994 :?:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

De meeste stations verloren hun weekendbediening in september 1994. Een aantal stations heeft later te maken gekregen met het fenomeen, bijvoorbeeld omdat ze na die tijd zijn geopend. Ruisbroek-Sauvegard werd bijvoorbeeld pas in 1998 heropend na 18 jaar durende werkzaamheden aan de spoorlijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Korot
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 20 mei 2013, 21:45

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Korot »

Ah, bedankt! :pos:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Hainje »

Sowhee, 18 jaar? Hebben ze het hele dorp er omheen ook maar gelijk even verbouwd?
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Het heeft vermoedelijk iets te maken met het kanaal daar in de buurt dat in 1997 werd geopend, maar de enige informatie die ik kan vinden is een nogal snel gesproken Franstalig youtube-filmpje :oops:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten