Dienstregeling 2016 (checklist)

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2016 (checklist)

Bericht door Etienne »

ik hou de wijzigingen bij de TEC en De Lijn redelijk in de gaten, maar de wijzigingen beperken ze zich daar voornamelijk tot eind december/begin januari, begin zomervakantie of begin september.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Dienstregeling 2016 (checklist)

Bericht door Suus »

Ik heb geloof ik begin december nog wat wijzigingen bij TEC Luik ingaande 1 december ingevoerd. Die geven een lijst met de datum van de laatste aanpassing van de dienstregeling en dan mag je de verschillen zelf maar uitzoeken. Sommige lijnen hebben sinds 1994 geen nieuwe dienstregeling meer gehad.

http://www.infotec.be/Portals/0/TEC%20L ... _12_01.pdf
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2016 (checklist)

Bericht door Daniel »

Maargoed, die lijnen die je hebt aangepast hebben dan neem ik aan al gelijk het nieuwe jaartal gekregen in de infoboxparameter daarvoor? Niet wijzigen kan immers altijd, het ging meer om een vorm van afdwingen van een check voor de buitenlandse lijnen.

Even nalopen kan immers sowieso geen kwaad. Ik kom bij de binnenlandse lijnen ook vaak zat nog dingetjes tegen die in de loop van het jaar stilletjes gewijzigd zijn of die niet in de wijzigingsinformatie van de vervoerder stonden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Dienstregeling 2016 (checklist)

Bericht door Frank »

Het sjabloon is zo gemaakt dat je de lijnen al een tijdje van tevoren kunt wijzigen. Verder laat ik iedereen vrij om het sjabloon aan te passen, bijvoorbeeld zodat niet 13 december de datum is waarop de buslijnen gewijzigd moeten worden, maar bijvoorbeeld 1 januari. Andere ideeën zijn welkom. Maar een extra vorm van controle voor buitenlandse buslijnen is wat ons betreft nodig - we kunnen immers niet de hele wiki in de gaten houden. Betreffende discussie is geloof ik een jaar geleden gevoerd en halverwege dit jaar heb ik het sjabloon gemaakt, dus er was op zich genoeg tijd om dit aan te zien komen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2016 (checklist)

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:Blijkbaar zijn met ingang van vandaag ook alle buitenlandse lijnen verouderd verklaard. Dat was toch nog niet de bedoeling?
Dat kaartte ik bijna een maand geleden dus ook al aan.
Daniel schreef:
Etienne schreef:Het gevolg is wel dat van alle (ALLE !!) buitenlandse lijnen het drgljaar opgehoogd moet worden naar 2016.
Dat was toch ook precies de bedoeling van het nieuwe sjabloon? Dat ze geen van allen gecheckt waren blijkbaar laat alleen maar zien waarom we dat sjabloon überhaupt nodig hebben :wink:
In theorie heb je gelijk, maar als je veel lijnen moet aanpassen en de eerste vijf hebben geen wijzigingen, dan ga je er automatisch van uit dat nummer 6 dan ook wel zal kloppen en verander je alleen het jaartal zonder ook daadwerkelijk die lijn echt goed te checken.
Dat is niet juist, maar het gebeurt wel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Dienstregeling 2016 (checklist)

Bericht door Roelof88 »

Meltrain schreef:
Bee schreef:Blijkbaar zijn met ingang van vandaag ook alle buitenlandse lijnen verouderd verklaard. Dat was toch nog niet de bedoeling?
Dat kaartte ik bijna een maand geleden dus ook al aan.
Ik heb hem nu ingesteld op 1 januari.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2016 (checklist)

Bericht door Milco »

Als ik op de wiki op een willekeurige stationspagina op een treinserie klik, dan word ik steeds doorverwezen naar de treinseries van 2015. :? Kan dit aangepast worden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Dienstregeling 2016 (checklist)

Bericht door Frank »

Er gaat iets mis in het drgljaarsjabloon. Weet niet of ik het nu even snel kan verhelpen, anders morgen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2016 (checklist)

Bericht door Daniel »

Gaat dat niet mis door de aanpassing om de buitenlandse lijnen pas per 1 januari als verouderd te markeren?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Dienstregeling 2016 (checklist)

Bericht door Roelof88 »

Daniel schreef:Gaat dat niet mis door de aanpassing om de buitenlandse lijnen pas per 1 januari als verouderd te markeren?
Nee, want aan het sjabloon drgljaar had ik niets gewijzigd.

Het zat hem in het stukje code waarin per jaar wordt aangegeven wanneer de dienstregeling moet switchen. Hij pakt de eerste dag wel (in dit geval 13-12, maar de tweede dag 14-12 niet). Morgen zou hij het dan wel weer doen, omdat er voor 15 t/m 31 december geen specifiek jaar is opgegeven. Klinkt allemaal erg ingewikkeld waarschijnlijk, maar het is in ieder geval opgelost door het e.e.a. te veranderen :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2016 (checklist)

Bericht door Daniel »

Alle plattegronden die op m'n lijstje stonden (en nog eentje extra) zijn nu aangepast. De vraag is vooral nog of er iemand al eens bij 's-Gravendeel Weegje geweest is en de halteplaats van lijn 185 kan bevestigen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2016 (checklist)

Bericht door regenmaker »

Ik zag alleen dat de plattegrond van Apeldoorn is gewijzigd. Die zal ik dit weekend even aanpassen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten