Lijnen zonder lijnnummer

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
flipje
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Lijnen zonder lijnnummer

Bericht door flipje »

Sinds vandaag (13-12) bestaan de 'stadsbussen' in Meppel en Hoogeveen niet meer. Daarvoor in de plaats zijn er een soort van buurtbus(jes)/stadsbusjes gekomen welke in opdracht van de gemeentes Meppel (Stadsbus Meppel) en Hoogeveen (De Bij Hoogeveen) hun ritjes rijden. De busjes worden 50/50 door CTS personeel en vrijwilligers gereden. Info over routes = Meppel (hier) en Hoogeveen (minimale info) (hier).

Aangezien het openbaar vervoer is lijkt het me handig deze in de wiki te zetten. Maar er zijn geen lijnnummers.. Dus hoe moet ik deze lijn precies benoemen in de Wiki?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

flipje schreef: en Hoogeveen (minimale info) (hier).

Aangezien het openbaar vervoer is lijkt het me handig deze in de wiki te zetten. Maar er zijn geen lijnnummers.. Dus hoe moet ik deze lijn precies benoemen in de Wiki?
Voor Hoogeveen is een speciale flyer te vinden op de site van Connexxion: http://www.connexxion.nl/data/upload/DR ... 151213.pdf
Zo te zien zijn er dus twee lijnen die simpelweg 1 en 2 heten. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door fogeltje »

flipje schreef:Sinds vandaag (13-12) bestaan de 'stadsbussen' in Meppel en Hoogeveen niet meer. Daarvoor in de plaats zijn er een soort van buurtbus(jes)/stadsbusjes gekomen welke in opdracht van de gemeentes Meppel (Stadsbus Meppel) en Hoogeveen (De Bij Hoogeveen) hun ritjes rijden. De busjes worden 50/50 door CTS personeel en vrijwilligers gereden. Info over routes = Meppel (hier) en Hoogeveen (minimale info) (hier).

Aangezien het openbaar vervoer is lijkt het me handig deze in de wiki te zetten. Maar er zijn geen lijnnummers.. Dus hoe moet ik deze lijn precies benoemen in de Wiki?
Als er definitief geen ander lijnnummer te vinden is dan zou ik zeggen "Lijn Meppel, beginhalte - eindhalte". Er zal weinig anders opzitten. De Hoogeveense lijnen lijken volgens die folder wel een lijnnummer te hebben, dus die kun je gewoon gebruiken.

Een alternatief is de naamgeving gebruiken die ik voor de stadsdienst Venlo uit de jaren 60/70 gebruikt heb, toen deze ook nog geen letters of lijnnummers had: Stadsdienst Venlo Vinkebosje Vinkestraat - Blerick Hubertusplein

Dus in dit geval zou wat mij betreft Stadsdienst Meppel Schubbekutteveenseweg - Timboektoelaan. Als iemand hier overigens betere suggesties voor heeft, dan hoor ik ze graag. Ik heb in het verleden ook veel geworsteld met lijnloze nummers. Wellicht goed om daar nu een standaard voor te kiezen.
"Een touringcar is geen bus"
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Milco »

Is lijnnummer 0 dan niet handiger? Beter iets dan niets.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door fogeltje »

Aan de ene kant ja, aan de andere kant heb ik liever geen lijnnummer dan een fout lijnnummer. Ik stel voor hier een nieuw topic over te openen. Ik wil graag wat reacties van meer mensen horen en dan hoort het niet meer bij de korte vragen.

Dit gaat dus over dit issue in het algemeen, niet specifiek de Meppelse lijnen. Lijnen die een letter ipv een nummer hebben laten we ook buiten beschouwing, die noemen we gewoon "Lijn A Huppeldepup"
"Een touringcar is geen bus"
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Lijnen zonder lijnnummer

Bericht door Aking »

Kun je geen code gebruiken? lijn GL ofzo? (Geen Lijnnummer)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Lijnen zonder lijnnummer

Bericht door Meltrain »

fogeltje schreef:
flipje schreef:Sinds vandaag (13-12) bestaan de 'stadsbussen' in Meppel en Hoogeveen niet meer. Daarvoor in de plaats zijn er een soort van buurtbus(jes)/stadsbusjes gekomen welke in opdracht van de gemeentes Meppel (Stadsbus Meppel) en Hoogeveen (De Bij Hoogeveen) hun ritjes rijden. De busjes worden 50/50 door CTS personeel en vrijwilligers gereden. Info over routes = Meppel (hier) en Hoogeveen (minimale info) (hier).

Aangezien het openbaar vervoer is lijkt het me handig deze in de wiki te zetten. Maar er zijn geen lijnnummers.. Dus hoe moet ik deze lijn precies benoemen in de Wiki?
Als er definitief geen ander lijnnummer te vinden is dan zou ik zeggen "Lijn Meppel, beginhalte - eindhalte". Er zal weinig anders opzitten. De Hoogeveense lijnen lijken volgens die folder wel een lijnnummer te hebben, dus die kun je gewoon gebruiken.

Een alternatief is de naamgeving gebruiken die ik voor de stadsdienst Venlo uit de jaren 60/70 gebruikt heb, toen deze ook nog geen letters of lijnnummers had: Stadsdienst Venlo Vinkebosje Vinkestraat - Blerick Hubertusplein

Dus in dit geval zou wat mij betreft Stadsdienst Meppel Schubbekutteveenseweg - Timboektoelaan. Als iemand hier overigens betere suggesties voor heeft, dan hoor ik ze graag. Ik heb in het verleden ook veel geworsteld met lijnloze nummers. Wellicht goed om daar nu een standaard voor te kiezen.
Ik wil een nieuwe pagina voor die Meppelse lijn maken, maar hoe moet ik hem noemen? Ik dacht zelf aan "Ringlijn Stadsdienst Meppel, Station - Ziekenhuis" (of iets dergelijks) en dan in de infobox het lijnnummer 0 zetten.
Wat vinden jullie hiervan?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Lijnen zonder lijnnummer

Bericht door BR628 »

Elke lijn heeft een lijnnummer, want anders vreet Hastus en het voertuigvolgsysteem het niet. Dat dit lijnnummer niet gecommuniceerd wordt is niet handig maarja dat is de keuze van Connexxion.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Lijnen zonder lijnnummer

Bericht door cassie127 »

Zit er dan een volgsysteem in die busjes? meeste buurtbussen hebben dat al niet
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Lijnen zonder lijnnummer

Bericht door Hendrik »

BR628 schreef:Elke lijn heeft een lijnnummer, want anders vreet Hastus en het voertuigvolgsysteem het niet. Dat dit lijnnummer niet gecommuniceerd wordt is niet handig maarja dat is de keuze van Connexxion.
Maar het interne lijnnummer is niet altijd gelijk aan het richting passagiers gecommuniceerde en getoonde lijnnummer. Lijn 436 uit HWGO heeft intern bij Connexxion twee lijnnummers: 436 en 437 (één lijnnummer voor de sneldiensten en één voor de overige ritten).
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Lijnen zonder lijnnummer

Bericht door Hainje »

Hendrik schreef:
BR628 schreef:Elke lijn heeft een lijnnummer, want anders vreet Hastus en het voertuigvolgsysteem het niet. Dat dit lijnnummer niet gecommuniceerd wordt is niet handig maarja dat is de keuze van Connexxion.
Maar het interne lijnnummer is niet altijd gelijk aan het richting passagiers gecommuniceerde en getoonde lijnnummer. Lijn 436 uit HWGO heeft intern bij Connexxion twee lijnnummers: 436 en 437 (één lijnnummer voor de sneldiensten en één voor de overige ritten).
Maar voor ritten in dorpen als Meppel en Hoogeveen maakt dat natuurlijk geen klap uit. :P
🍉
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Lijnen zonder lijnnummer

Bericht door Hendrik »

Ik wilde maar zeggen: een lijnnummer moet je wat mij betreft alleen vermelden als dat een niet-intern lijnnummer is. :P
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Lijnen zonder lijnnummer

Bericht door Zugführer »

Helemaal mee eens.
Ik erger me nog steeds aan de hernoemde IC bussen op de wiki die nu een lijnnummer hebben dat nergens gebruikt wordt.....
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Lijnen zonder lijnnummer

Bericht door huibf »

Geen lijnnummer gebruiken.

Als voorbeeld.
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Buurtbus_Casteren

http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... t_(D)_Wehr

In limburg zijn er ook wensbussen. Deze zijn nog niet in de wiki te vinden overigens.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten