Frequentietabel

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Frequentietabel

Bericht door Ederveen »

Goed inmiddels zijn er aardig wat verschillende frequentieperiodes verschenen, misschien dat er nog een tijd toevoeging kan zijn zoals 'frequentie_dal_tussen10en14 = rijdt niet' ofzoiets.

Maar eigenlijk heb ik een suggestie voor het volgende:
De mogelijkheid om delen van een busroute met een (sterk) verschillende frequentie afzonderlijk te benoemen. Liefst in dezelfde infobox, echter van elkaar gescheiden door een kopje wat het deel van de route waar de onderstaande frequenties voor gelden.

Ik noem als voorbeeld de nieuwe ZO-Brabant [[Lijn 320 Eindhoven Station - Helmond Station|lijn 320]], welke hoogfrequent tussen Eindhoven en Asten rijdt, en minder frequent en op minder dagdelen tussen Asten en Helmond.

De huidige methode van 3-8x per uur of 0-2x/uur maakt het er niet overzichtelijker op. Naar mijn mening althans.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Frequentietabel

Bericht door Daniel »

Ik heb voor een ander net zo complex geval ooit een tabelletje daarvoor opgezet. Zie hier
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Frequentietabel

Bericht door Chrysa »

Tja, dat is misschien vollediger, maar zeker niet duidelijker. Ook gebruik je in die tabel wijknamen die je verder nergens terugziet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Frequentietabel

Bericht door Daniel »

Die wijknamen staan daar in de eerste zin :wink: En qua duidelijkheid: die lijn was überhaupt niet duidelijk (kijk maar eens onder de routes) en is na een aantal jaar ook maar weer opgesplitst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Frequentietabel

Bericht door Chrysa »

Ik bedoel dat het nou niet duidelijk of bijvoorbeeld halte Slangenburg in Sterrenburg of Dordtse Kil ligt, en hetzelfde geld voor de halte Amethyst. Na wat puzzelen in de tekst kom je er wel uit, maar als je de titel aan zou passen is het in een oogopslag duidelijk.
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Frequentietabel

Bericht door Ederveen »

Daniel schreef:Ik heb voor een ander net zo complex geval ooit een tabelletje daarvoor opgezet. Zie hier
Een beetje zo'n idee ja.

Om voorbeeld 320 maar weer eens aan te halen dan zou het er onder frequenties (dus in de infobox) dan ongeveer er zo uit zien:

Frequenties
Eindhoven - Asten
*frequentie 1
*frequentie 2
*etc...

Asten - Helmond
*freq 1
*etc...
*etc...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Frequentietabel

Bericht door fogeltje »

Hmm, ik zou het even moeten zien op een testpagina. De infobox is al behoorlijk druk.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten