Stadslijnen

Voor discussie over de wiki, bijvoorbeeld over de lay-out van een bepaald onderdeel. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden
Meltrain

Re: Stadslijnen

Berichtdoor Meltrain » Wo 28 Dec 2016, 19:21

Chrysa schreef:Wat dat betreft mag er in Waterland nog wel het een en ander gebeuren. Er zijn meerdere lijnen die Amsterdam - Ilpendam - Purmerend als route hebben, maar ze rijden volgens mij allemaal een andere route in Purmerend, en zo is er nog wel meer.

Als ik hier kijk, hebben alle lijnen naar Purmerend wel een beschrijving van de route binnen Purmerend. Die heb ik enkele maanden geleden toegevoegd, aangezien ik ook vond dat 7x "Amsterdam - Ilpendam - Purmerend" te weinig info gaf.
Het zou wel kunnen dat ik de lijnen 125, 302 en 309 vergeten ben, aangezien die niet op CS komen.

Daniel schreef:17 staat zelfs in de lijnfolder stadsdienst Amersfoort, dat lijkt me duidelijk (die bedient ook een stukje Randenbroek, middels halte Haydnstraat, waar de stadsbussen geen halte in de buurt hebben) :P Bij 80/82 kan de Blekerssingel eigenlijk sowieso uit de routeparameter en ik vraag me af of je in Amersfoort het centrum persé moet noemen gezien er slechts 3 reguliere lijnen zijn die niet langs het centrum rijden. Zelfs bij de stadslijnen hebben alleen 5 en 6 'm erin staan, dat zal een restant van het over de Varkensmarkt rijden zijn dus.

Ik had inderdaad om wat meer info gevraagd over de route in Leusden bij de lijnen 17, X80/280 en 80/82, maar zelfs ik was verbaasd dat je ook nog info over de route binnen Amersfoort toevoegde. Wat mij betreft kan dat bij 17 blijven staan, maar is dat bij de andere lijnen minder belangrijk.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Daniel
OVNL-beheerder

Re: Stadslijnen

Berichtdoor Daniel » Wo 28 Dec 2016, 19:34

Oeps, was helemaal vergeten dat ik 'm zelf zo toegevoegd had. Maar is wel een vorm van de verschillen benoemen zoals ik eerder ook aangaf, zodat je de lijnen uit elkaar kunt houden want hoewel X80 nogal anders rijdt komt die bv. ook in het centrum.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Terug naar “OV in Nederland Wiki”