Categorie: Verouderde buitenlandse lijnen

Hier worden eventuele richtlijnen en aankondigingen kenbaar gemaakt en eventueel besproken. De geldende richtlijnen zijn op de wiki zelf te vinden.
Plaats reactie
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Categorie: Verouderde buitenlandse lijnen

Bericht door Frank »

Sinds ruim een jaar bestaat de categorie: verouderde buitenlandse lijnen. Hierin komen buitenlandse buslijnen te staan die al een tijd niet meer bijgewerkt zijn. Deze categorie is bedoeld dat gebruikers van de wiki in één oogopslag kunnen zien of betreffende pagina niet al te verouderd is.

Hoewel dit voor een poosje een prima systeem is, is het niet de bedoeling dat de verouderde pagina's in de huidige vorm voor eeuwig op de wiki blijven staan. Momenteel staan er 1193 pagina's in de categorie, dus het gaat ook niet om een enkele buslijn o.i.d. Daarom willen we verzoeken:
(1) de lange-afstandsbussen, mochten die in de lijst staan, binnen ongeveer 3 maanden bijgewerkt te hebben
(2) de buitenlandse buslijnen binnen ongeveer 6 maanden bijgewerkt te hebben
(de lange-afstandsbussen veranderen gemiddeld genomen iets vaker van dienstregeling, vandaar de wat kortere periode).

Het bijwerken van de pagina kun je doen door te controleren of de pagina nog helemaal klopt met de huidige dienstregeling en zodra dit (weer) het geval is de dienstregelingsparameter om te zetten naar 2017.

Als het niet lukt om de pagina's bij te werken is dat op zich niet erg (Nederland heeft altijd prioriteit), maar dan zegt dat misschien wel iets over de scope van de wiki. Wil je bepaalde pagina's wel bijwerken maar heb je een goede reden waarom dat niet op tijd lukt, laat het dan even weten aan het wikibeheer. Daarmee kun je ook contact opnemen als je nog vragen of opmerkingen hebt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Categorie: Verouderde buitenlandse buslijnen

Bericht door Meltrain »

Om even misverstanden te voorkomen: de categorie heet [wiki]Categorie:Verouderde buitenlandse lijnen[/wiki]
Dat is ook een logischere naam, aangezien het niet alleen buslijnen betreft. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Categorie: Verouderde buitenlandse lijnen

Bericht door Globetrotter »

Ik kan er wel iets over zeggen:

- Eurolines: de zomerdienstregeling zou 1 April 2017 ingaan, maar ik ben tot op heden nog geen nieuwe dienstregelingen tegengekomen.
- TEC Entiteit Liege- Verviers: Ik heb een bestand gevonden met het actuele overzicht van onderaannemers op ritniveau per lijn. Dit betekent dat we, op het materieel na, de entiteit Liege- Verviers actueel kunnen maken. Omdat deze entiteit uit ongeveer 200 ( :!: ) bestaat, doe ik bij deze een oproep om deze entiteit samen met iemand actueel te gaan maken (ik bijvoorbeeld lijn 1 t/m 100, de ander 101 t/m 200). Ik hoor graag of er mensen zijn die hieraan mee willen werken.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Categorie: Verouderde buitenlandse lijnen

Bericht door Etienne »

Voor de entiteit Liège-Verviers was ik al redelijk op weg en alles van 127 t/m 948 is al up-to-date voor de dienstregeling 2017.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Categorie: Verouderde buitenlandse lijnen

Bericht door Globetrotter »

Ok, dan zal ik die in ieder geval even nalopen op onderaannemers per lijn, want ik zie dat die nog niet helemaal actueel zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Categorie: Verouderde buitenlandse lijnen

Bericht door Suus »

Is er nog iemand van plan de treindiensten in Berlin-Brandenburg te controleren of mogen die binnenkort ook op de verwijderlijst?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Categorie: Verouderde buitenlandse lijnen

Bericht door Frank »

Verder zijn een hoop lange-afstandsbussen bijgewerkt, maar ik kom nog steeds wat verouderde tegen, zoals http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/D%C3%BCsseldorf_Hbf . Zou iemand daar nog naar willen kijken?
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Categorie: Verouderde buitenlandse lijnen

Bericht door Etienne »

Suus schreef:Is er nog iemand van plan de treindiensten in Berlin-Brandenburg te controleren of mogen die binnenkort ook op de verwijderlijst?
Daar heb ik me wel enigzins mee bezig gehouden. Maar voor mijn part worden die verwijderd. :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Categorie: Verouderde buitenlandse lijnen

Bericht door regenmaker »

Suus schreef:Is er nog iemand van plan de treindiensten in Berlin-Brandenburg te controleren of mogen die binnenkort ook op de verwijderlijst?
Ik heb ze ook ooit deels aangemaakt en Ardan zou ze ooit gaan bijhouden dacht ik. Maar voor mij kunnen ze weg of Ardan moet nog serieuze plannen hebben.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Categorie: Verouderde buitenlandse lijnen

Bericht door Meltrain »

Heeft de DB ook dienstregeling PDFjes (en dan liefst per treindienst)?
Ik weet dat private vervoerders zoals NEB en ODEG ze hebben, maar van de DB heb ik ze nog niet gevonden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Categorie: Verouderde buitenlandse lijnen

Bericht door regenmaker »

Ligt eraan voor welke verkeersverbond, streek?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Categorie: Verouderde buitenlandse lijnen

Bericht door Globetrotter »

Frank schreef:Verder zijn een hoop lange-afstandsbussen bijgewerkt, maar ik kom nog steeds wat verouderde tegen, zoals http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/D%C3%BCsseldorf_Hbf . Zou iemand daar nog naar willen kijken?
Wat bedoel je in dit geval met lange-afstandsbussen? Zijn dat de bussen vanuit Nederland naar Duitsland (Flixbussen/ Eurolines e.d)? Van Flixbus kan ik zeggen dat ik vermoed dat deze redelijk (zo niet volledig) actueel is. Van Eurolines is de nieuwe zomerdienstregeling nog niet in PDF's te vinden (enkel in de reisplanner zonder begin- eind en tussenstations). Ik zal Eurolines wel even contacteren hierover.

Hoor het graag van je.
Laatst gewijzigd door Globetrotter op za 06 mei 2017, 21:11, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Categorie: Verouderde buitenlandse lijnen

Bericht door Daniel »

Ze staan keurig in het lijstje op de gelinkte pagina hoor: 422, 433 en eentje van Amsterdam naar Praag zonder nummer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Categorie: Verouderde buitenlandse lijnen

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:Heeft de DB ook dienstregeling PDFjes (en dan liefst per treindienst)?
Ik weet dat private vervoerders zoals NEB en ODEG ze hebben, maar van de DB heb ik ze nog niet gevonden.
Voor sommige regio's staan ze op speciale sites, in NRW staan ze allemaal in het spoorboekje per treindienst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Categorie: Verouderde buitenlandse lijnen

Bericht door Zugführer »

Daniel schreef:Ze staan keurig in het lijstje op de gelinkte pagina hoor: 422, 433 en eentje van Amsterdam naar Praag zonder nummer.
Die lijnen 422 en 423 hebben ook helemaal geen nummer, alleen op onze wiki worden ze zo genoemd, vreemd genoeg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Categorie: Verouderde buitenlandse lijnen

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:
Meltrain schreef:Heeft de DB ook dienstregeling PDFjes (en dan liefst per treindienst)?
Ik weet dat private vervoerders zoals NEB en ODEG ze hebben, maar van de DB heb ik ze nog niet gevonden.
Voor sommige regio's staan ze op speciale sites, in NRW staan ze allemaal in het spoorboekje per treindienst.
regenmaker schreef:Ligt eraan voor welke verkeersverbond, streek?
Ik zoek ze voor Berlin-Brandenburg, zodat de treindiensten bijgewerkt kunnen worden. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Categorie: Verouderde buitenlandse lijnen

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Categorie: Verouderde buitenlandse lijnen

Bericht door regenmaker »

Vaak kan je regionale treindiensten per verkeersbond vinden, waar Suus ook naar verwijst.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Categorie: Verouderde buitenlandse lijnen

Bericht door Suus »

Ik heb met Meltrain overleg gehad. Tenzij iemand anders daadwerkelijk actie gaat ondernemen, stel ik voor eind deze maand de treindiensten in Brandenburg van de wiki te verwijderen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Categorie: Verouderde buitenlandse lijnen

Bericht door regenmaker »

Ik wil alleen de treindiensten in de grens deelstaten bijhouden dus NRW en Niedersachsen. We verwijderen dan ook de overbodige stations in Brandenburg als niemand er toch naar omkijkt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Categorie: Verouderde buitenlandse lijnen

Bericht door regenmaker »

De langeafstandsbussen zijn in ieder geval binnen de 3 maanden bijgewerkt. :pos:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Categorie: Verouderde buitenlandse lijnen

Bericht door Suus »

Brandenburg is nu volledig genomineerd voor verwijdering of al verwijderd. In overleg met Ardan heb ik de S-Bahn-lijnen laten staan.

Er is ook een pagina met treindiensten in Berlijn en Brandenburg die ik heb laten staan, die moet nog wel gecontroleerd worden of deze klopt met de actuele lijnvoering.

Aantal pagina's over Duitse stations zit nu rond de 725, toen ik begon met opruimen in Duitsland waren het er meer dan 2000. Sorry wikibeheerders voor de overlast :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Categorie: Verouderde buitenlandse lijnen

Bericht door regenmaker »

Nouja ik heb zelf ooit een groot gedeelte van die stations aangemaakt. :') Dus zo erg is het niet. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten