Voormalige stationspagina's

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Gesloten

Welke indeling heb jij het liefst bij een voormalige stationspagina?

Indeling van situatie 1: eerst geschiedenis over het station/treinen daaronder huidige OV-lijnen
17
71%
Indeling van situatie 2: eerst huidige OV-lijnen, dan geschiedenis over het station/treinen
7
29%
 
Totaal aantal stemmen: 24

Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

Regenmaker heeft zojuist de pagina van het voormalige station Medemblik hernoemd in "Medemblik Busstation" en de info over het voormalige station lager geplaatst dan de info over het huidige busstation (waat die naam eigenlijk niet eens verdient).
Ik ben het heel erg oneens met hem, maar in een democratie geldt de wens van de meerderheid, dus ik ben benieuwd naar de mening van anderen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Ik wilde net hetzelfde vragen op het forum. De twee situaties:

[wiki]Gebruiker:Regenmaker/Busstation[/wiki]

Wat mij betreft komt de geschiedenis onderaan (situatie 2) en de huidige OV-lijnen bovenaan (hogere prioriteit). Een station dat niet eens meer fysiek bestaat of uitsluitend wordt gebruikt voor museumvervoer kan onder de noemer geschiedenis, aangezien het niet belangrijk is voor eventuele overstappen/actuele reisinformatie etc.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

Zie ik een andere pagina dan jou dan? Bij mij staat het voormalige station qua infobox nog altijd bovenaan. Maar ik denk inderdaad wel dat de pagina dan de naam van het station zou moeten blijven dragen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door dennistd »

Zeker als het stationsgebouw nog aanwezig is zou ik een pagina nog gewoon naar het station noemen. Zijn nou echt alle sporen van het voormalige station uitgewist dan kun je overwegen om de pagina anders te noemen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Voormalige stationspagina's

Bericht door regenmaker »

Nog beter we maken gewoon een poll aan. Lekker simpel. ;)

De situaties staan dus hier uitgewerkt: [wiki]Gebruiker:Regenmaker/Busstation[/wiki]

Laten we zeggen dat iedereen tot woensdag 26-07 21:00 uur de tijd krijgt om te stemmen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Voormalige stationspagina's

Bericht door regenmaker »

Heeft iemand nog een gefundeerde mening waarom we voor optie 1 of 2 kiezen? Dat vraag ik me even oprecht af, want het lijkt me ook wel handig om te weten waarom iemand op iets stemt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Voormalige stationspagina's

Bericht door huibe »

Heel simpel. Je houd de volgorde aan van alle overige pagina's. Dus gewoon trein, metro, tram en dan bus. Dit wordt over de hele wiki gehanteerd, dus waarom zou je het wijzigen? (De gebruiker verwacht het ook niet om eerst bus info en dan pas trein info te lezen)

De pagina hernoemen lijkt me helemaal uit den boze omdat dit volgens mij ook vele automatische pagina's kan verstoren.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Voormalige stationspagina's

Bericht door regenmaker »

Mwah, pagina's kunnen gerust hernoemd worden. Het gaat om een voormalig station, daarvan is geen automatische lijst. En zo'n lijst lijkt me ook vrij zinloos, omdat de meeste voormalige stations toch niet veel meer info hebben dan: Ik ben dit station en ik was een station aan deze spoorlijn.

In mijn visie is het handiger om eerst actuele informatie te bieden en dan pas de geschiedenis. Zo weet iemand meteen waar je naartoe kan reizen vanaf dat punt in plaats van eerst nog door de geschiedenis heen te moeten spitten.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Voormalige stationspagina's

Bericht door Meltrain »

regenmaker schreef:En zo'n lijst lijkt me ook vrij zinloos, omdat de meeste voormalige stations toch niet veel meer info hebben dan: Ik ben dit station en ik was een station aan deze spoorlijn.
Dat is ook de inhoud van het gemiddelde pagina over een Duitse (bus)station. :wink:
In mijn visie is het handiger om eerst actuele informatie te bieden en dan pas de geschiedenis. Zo weet iemand meteen waar je naartoe kan reizen vanaf dat punt in plaats van eerst nog door de geschiedenis heen te moeten spitten.
Van spitten is geen sprake, want het staat er meteen onder.
Verder ben ik het eens met Huibe.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Voormalige stationspagina's

Bericht door huibe »

regenmaker schreef:Mwah, pagina's kunnen gerust hernoemd worden. Het gaat om een voormalig station, daarvan is geen automatische lijst. En zo'n lijst lijkt me ook vrij zinloos, omdat de meeste voormalige stations toch niet veel meer info hebben dan: Ik ben dit station en ik was een station aan deze spoorlijn.
Dat is misschien met dit station, maar er zijn ook voormalige stations die in voormalige treinserie pagina's staan en dan ga je volgens mij wel de bietenbrug op.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Voormalige stationspagina's

Bericht door regenmaker »

Het enige wat wijzigt is als ik bijvoorbeeld Geerdijk hernoem in Geerdijk Busstation, dan wordt de historische bedieningspagina: Geerdijk Busstation/Bediening i.p.v. Geerdijk/Bediening. Voor de rest zijn de categorieën onafhankelijk van de titelnaam, maar worden bepaald door de sjablonen. Ook blijft er natuurlijk gewoon een doorverwijzingspagina bestaan vanaf Geerdijk.

Natuurlijk geldt voor de historische bedieningspagina ook het omgekeerde, als je een busstation bij een voormalig station hebt wil je het liefst Medemblik Busstation/Bediening (bus) i.p.v. Medemblik/Bediening (bus).
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Voormalige stationspagina's

Bericht door Daniel »

De bedieningspagina hoeft nieteens van naam te veranderen, je geeft daarin immers toch handmatig de naam van het station aan. En zolang er een infobox (voormalig) station op de pagina staat komt de pagina in "Categorie: Station Geerdijk" wat het enige vereiste is voor automatische bedieningsoverzichten.

Overigens liggen er bij de voormalige stations die ik zogauw vond in combinatie met een treinserie geen busstations. (Betreft o.a. de lijn naar IJmuiden). Het enige waarvoor je wel moet zorgen is dat er een doorverwijspagina bestaat voor stations die in een treinseriepagina staan en een andere paginanaam hebben dan de naam van het station.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Voormalige stationspagina's

Bericht door regenmaker »

Nee dat bedoel ik ook Daniel. De bedieningspagina verandert alleen van naam op de stationspagina zelf en dus niet de naam van de bedieningspagina zelf. Dit kan eenvoudig worden opgelost door een doorverwijzing of een kleine aanpassing van het sjabloon.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Voormalige stationspagina's

Bericht door Suus »

Het is op bestaande treinstations geen probleem om naar beneden te scrollen voor de busdiensten, waarom is dat bij voormalige treinstations opeens wel een probleem dan.

Er wordt hier gezocht naar een oplossing voor een probleem dat niet bestaat. In de tijd dat deze discussie duurt had je ook onderhoud kunnen plegen dat naar mij is gedelegeerd :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Voormalige stationspagina's

Bericht door Meltrain »

Dan had je dus, zelfs na de naamswijziging van de pagina, niet per se alle buslijnen hoeven langs te lopen om op die lijnpagina's de naam aan te passen. Simpelweg een iets andere tekst plaatsen op de pagina "Medemblik Busstation/Bediening (bus)" had ook volstaan.

Maar mijn volgende punt is:
regenmaker schreef: Natuurlijk geldt voor de historische bedieningspagina ook het omgekeerde, als je een busstation bij een voormalig station hebt wil je het liefst Medemblik Busstation/Bediening (bus) i.p.v. Medemblik/Bediening (bus).
Waarom zou je dat eigenlijk willen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Voormalige stationspagina's

Bericht door regenmaker »

Dat is netter.
Suus schreef:Er wordt hier gezocht naar een oplossing voor een probleem dat niet bestaat. In de tijd dat deze discussie duurt had je ook onderhoud kunnen plegen dat naar mij is gedelegeerd :roll:
Maar laten we inderdaad maar ophouden met deze discussie en het gewoon zo laten, zoals het er nu staat. De meerheid heeft gesproken. *Kijkt naar de peiling* ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten