Nieuwe dienstregeling in zomerperiode

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Nieuwe dienstregeling in zomerperiode

Bericht door regenmaker »

Aangezien er in de toekomst een aantal grote wijzigingen/concessieovergangen aankomen die in zomerperiode plaatsvinden (denk aan NZ-lijn, Haarlem-IJmond, Haaglanden Streek), vroeg ik me af welk jaartal we moeten gebruiken voor de nieuwe dienstregelingspagina's.
  1. Is het dan handig om 2018 alvast te gebruiken?
    Dienstregeling concessie Haarlem-IJmond 2018
  2. Of is het handig om de wijzigingen nog op de oude pagina van 2017 te plaatsen?
    Dienstregeling concessie Haarlem-IJmond 2017
  3. Of is het handig om 2017/2018 te gebruiken?
    Dienstregeling concessie Haarlem-IJmond 2017/2018
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe dienstregeling in zomerperiode

Bericht door Meltrain »

De tweede optie zou ik alleen gebruiken bij relatief kleine wijzigingen, aangezien het me raadzaam lijkt om bij grootschalige wijzigingen wel een nieuwe pagina te maken.
Tussen de eerste en derde optie heb ik eigenlijk geen voorkeur.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregeling in zomerperiode

Bericht door Daniel »

Optie 3 is in het verleden gebruikt bij treindienstregelingen die halverwege het jaar begonnen, maar bij busconcessies volgens mij nooit toegepast.
Ik heb bij U-OV, met z'n grote wijzigingen in de zomer de afgelopen jaren, steeds een tweede hoofdstuk op de dienstregelingspagina van het bewuste jaar gemaakt. Echter is dat toch net weer anders omdat daar alleen sprake was van een dienstregelingswissel (en er in december ook wijzigingen waren).
Zelfde is trouwens in historische pagina's ook bij Dordrecht toegepast waar de dienstregelingen van juli t/m juni liepen, maar toen noemden we de pagina's nog "Wijzigingen ..." en dat is in dit soort gevallen toch weer net anders dan "Dienstregeling...". Immers vinden wijzigingen in een specifiek jaar plaats, maar een dienstregeling hoeft daar niet gelijk mee te lopen.

Lastige keuze in elk geval, concessiewissels in de loop van het jaar zijn tegenwoordig toch wel vrij zeldzaam immers. Ik zou toch voor versie 3 gaan bij Haarlem-IJmond gezien het redelijk waarschijnlijk is dat er pas ergens in december 2018 weer een nieuwe dienstregeling komt.
Met de Noord-Zuidlijn is het daarentegen weer logischer om het gewoon op de pagina van het betreffende jaar (daar 2018) te zetten, dat is immers geen concessiewissel maar een grote dienstregelingaanpassing en heeft dan weer meer raakvlakken met wat ik hierboven bij U-OV beschreven heb.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe dienstregeling in zomerperiode

Bericht door Meltrain »

Ik vind het zelf prima om de aanstaande (kleine) wijzigingen van de RET (per 21 augustus) op de pagina van 2017 te zetten, maar de RET heeft het zelf specifiek over de "Dienstregeling 2018". (Bron)
Dan is het toch enigszins vreemd om het op de Wiki niet te doen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Nieuwe dienstregeling in zomerperiode

Bericht door Frank »

Ik ben er in principe voor om zoveel mogelijk dezelfde dienstregelingsperiodes (in de naamgeving van de pagina) aan te houden als bij de treinen. Bij een concessiewissel in het midden van het jaar kan ik echter goed begrijpen als daar een uitzondering op gemaakt wordt.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregeling in zomerperiode

Bericht door regenmaker »

Ik bedacht me net: Is Dienstregeling concessie Haarlem-IJmond 2017/2018 niet verwarrend in combinatie met de al bestaande Dienstregeling concessie Haarlem-IJmond 2017? Is het dan niet beter om hem gewoon Dienstregeling concessie Haarlem-IJmond 2018 te noemen? Dan heb je gewoon dienstregeling 2018 lopend van 3 september 2017 t/m 8 december 2018. De dienstregeling tot december 2018 staat ook al op de site.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe dienstregeling in zomerperiode

Bericht door huibf »

Daniel schreef:Optie 3 is in het verleden gebruikt bij treindienstregelingen die halverwege het jaar begonnen, maar bij busconcessies volgens mij nooit toegepast.
In het verleden waren dienstregelingen in Juni wel vaker het geval dus hadden ze 2 jaartallen, dus 2017/2018 kan best.
zie http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Categ ... _Eindhoven
regenmaker schreef:Ik bedacht me net: Is Dienstregeling concessie Haarlem-IJmond 2017/2018 niet verwarrend in combinatie met de al bestaande Dienstregeling concessie Haarlem-IJmond 2017? Is het dan niet beter om hem gewoon Dienstregeling concessie Haarlem-IJmond 2018 te noemen? Dan heb je gewoon dienstregeling 2018 lopend van 3 september 2017 t/m 8 december 2018. De dienstregeling tot december 2018 staat ook al op de site.
Weten we wellicht of in December er weer een grote wijziging komt ?
Om een wijziging die in Augustus 2017 al ingaat te scharen onder dienstregeling 2018 is wel heel ver vooruit.
Dat de vervoerder dat doet wil niet zeggen dat we dat nu moeten volgen. Daarnaast over 1 jaar is die info ook verdwenen van de site vd vervoerder.

Wellicht zou je de huidige van 2017 samen kunnen voegen met die van 2017/2018. zodat er een tijdspanne van 1,5 jaar ontstaat.
Hernoem dan de pagina van 2017 in 2017/2018.

Veolia Limburg had er een handje van om het hele gebied in Maart of in Augustus of zelfs begin November aan te passen.
als voorbeeld:
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Diens ... mburg_2007
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregeling in zomerperiode

Bericht door regenmaker »

huibf schreef:In het verleden waren dienstregelingen in Juni wel vaker het geval dus hadden ze 2 jaartallen, dus 2017/2018 kan best.
zie http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Categ ... _Eindhoven
Die paginanamen zijn sowieso nog niet aangepast aan de huidige standaard zie ik. Bovendien begonnen de concessies pas omstreeks 2002.
huibf schreef:Wellicht zou je de huidige van 2017 samen kunnen voegen met die van 2017/2018. zodat er een tijdspanne van 1,5 jaar ontstaat.
Hernoem dan de pagina van 2017 in 2017/2018.
Dan ontstaat er dus een pagina voor 2 jaar van 11 december 2016 t/m 8 december 2018. De huidige Haarlem-IJmond 2017 omvat in ieder geval de periode van 11 december 2016 t/m 2 september 2017.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregeling in zomerperiode

Bericht door Daniel »

Aangezien we over het algemeen op de concessiepagina's ook linken naar de dienstregelingspagina's lijkt een pagina 2017 naast 2017/2018 me toch het meest logisch, maar je zou vanaf de concessiepagina ook nog naar een hoofdstuk op de pagina van 2017 kunnen linken (en dan in 2018 geen pagina aanmaken als er niks wijzigt)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregeling in zomerperiode

Bericht door Milco »

Normaal gesproken zou ik de wijzigingen, ongeacht hoeveel er verandert, onder het al lopende dienstregelingsjaar schuiven, maar bij een concessiewissel zou ik als uitzondering 2017/2018 gebruiken in de paginatitel. Op die pagina kun je wat mij betreft alle wijzigingen tot en met december 2018 kwijt, want feitelijk is dit gewoon één compleet nieuw dienstregelingsjaar dat 15 maanden duurt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Nieuwe dienstregeling in zomerperiode

Bericht door Chauf21 »

Ik zou kijken naar de redenen van het wijzigen. Als er sprake is van een geheel nieuwe dienstregeling die om bepaalde redenen eerder ingaat, dan is er sprake van een langere dienstregelingperiode. Dat pleit in ieder geval voor een aparte pagina (dus optie 1 of 3).
Ik heb dan een lichte voorkeur om twee jaartallen te gebruiken (dus optie 3), dat is voor het archief waarschijnlijk beter. Belangrijk is wel dat op zowel de 2017 als de 2018-pagina een toelichting is te vinden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregeling in zomerperiode

Bericht door regenmaker »

Als ik de reacties zo bekijk, kan ik concluderen dat op dit moment de meerderheid is voor:

Altijd de wijzigingen op de pagina van het huidige dienstregelingsjaar (lopend van december t/m december) plaatsen, tenzij er een concessiewisseling ergens midden in het jaar plaatsvindt. De exacte naam bij concessiewisselingen is nog enige discussie over, maar de meerderheid neigt naar twee jaartallen.

Je zou overigens ook nog Dienstregeling concessie Haarlem IJmond 2017-1 (11 december 2016 - 2 september 2017) en Dienstregeling concessie Haarlem IJmond 2017-2 (3 december 2017 - december 2017) of iets in die richting kunnen doen bij een concessieovergang. Zo hou je de wijzigingen van de concessies ook mooi gescheiden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe dienstregeling in zomerperiode

Bericht door Meltrain »

regenmaker schreef: Altijd de wijzigingen op de pagina van het huidige dienstregelingsjaar (lopend van december t/m december) plaatsen, mits er een concessiewisseling plaatsvindt ergens midden in het jaar.
Dit snap ik niet. :?
Je zegt nu juist dat de wijzigingen alleen maar op de pagina van het huidige dienstregelingsjaar komen, indien er een concessiewisseling is halverwege het jaar. Andersom is toch juist handiger? :?

Overigens vind ik dat Chauf21 ook wel een punt heeft, maar dat zou betekenen dat ik voor de RET toch gewoon 2018 in de titel moet zetten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregeling in zomerperiode

Bericht door regenmaker »

Ik gebruik het woord mits verkeerd, moet tenzij zijn. ;) Nederlands was nooit mijn sterkste punt. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregeling in zomerperiode

Bericht door regenmaker »

Al een aantal dagen is hier geen reactie meer geweest, lijkt me een mooi moment om de knoop door te hakken naar aanleiding van de bovenstaande discussie. Uit de discussie blijkt het volgende: het liefst ziet men dat er elk jaar een dienstregelingspagina wordt aangemaakt die loopt van december t/m december het jaar erop, zodat deze gelijk loopt aan de dienstregeling van de treinen. Uitzondering hierbij is een concessiewisseling midden in het jaar, dan ziet men het liefst dat er twee aparte pagina's komen; eentje voor de nieuwe concessie en eentje de oude concessie. Discussie ging toen over wat is beter: twee jaartallen of één jaartal in de titel, waarover sommige mensen geen uitgesproken mening hadden en waarover enkele mensen een duidelijke voorkeur hadden.

Ik heb over beide opties nagedacht. De optie waarbij beide jaartallen in de titel worden gebruikt is inderdaad duidelijker, want de dienstregeling omvat 1,5 jaar waarbij de dienstregeling meerdere jaren overbrugt. Aan de andere kant is het niet handig voor nieuwe automatisatie sjablonen om meerdere jaartallen te gebruiken. Ook zijn concessiewisselingen midden in het jaar zeldzaam en zijn er in de meeste gevallen geen grote wijzigingen bij de eerst volgende december in aantocht.

De nieuwe automatisatie sjablonen waar ik het over heb zijn:
  • [wiki]Sjabloon:DrglNavigatie[/wiki] (zie Dienstregeling concessie Veluwe 2016 als voorbeeld)
  • [wiki]Sjabloon:Drglperjaar[/wiki] (zie [wiki]Concessie Veluwe (2011-2020)[/wiki] onder kopje dienstregeling per jaar als voorbeeld)
Beide sjablonen zal ik hier even kort toelichten:
DrglNavigatie geeft een navigatie bovenaan de dienstregelingspagina, waarbij eenvoudig kan worden doorgeklikt naar de voorgaande en volgende dienstregeling. Ook worden de categorieën automatisch toegevoegd.
Drglperjaar zorgt voor een automatische lijst aan dienstregelingen op een concessiepagina. Deze lijst wordt nu nog handmatig vormgegeven.

Naar aanleiding van het bovenstaande is mijn voorstel dan ook om altijd een pagina aan te maken die loopt van december t/m december (dus de RET dienstregeling 2018 in augustus 2017 onder de pagina van de dienstregeling 2017 scharen, ook al noemt de RET het dienstregeling 2018) en altijd één jaartal in de paginanaam te hanteren. Bij een concessiewisseling midden in het jaar schuiven we de wijzigingen in vervolg onder het dienstregelingsjaar van het jaar erop. Dus het wordt dan Dienstregeling concessie Haarlem-IJmond 2018 die loopt van 3 september 2017 t/m december 2018. Het is niet geheel ''juist'' om dit te doen, maar het zorgt er wel voor dat we de concessies gescheiden en overzichtelijk houden en dat sjablonen eenvoudig kunnen worden toegepast (lettend op de toenemende automatisatie op de wiki). Overigens geldt dit voorstel dan alleen voor de indeling van de huidige concessies, dus bijvoorbeeld niet voor [wiki]Midnet Dienstregeling 1996/1997[/wiki]. Kan iedereen zich hier een beetje in vinden?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe dienstregeling in zomerperiode

Bericht door huibf »

regenmaker schreef:
huibf schreef:In het verleden waren dienstregelingen in Juni wel vaker het geval dus hadden ze 2 jaartallen, dus 2017/2018 kan best.
zie http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Categ ... _Eindhoven
Die paginanamen zijn sowieso nog niet aangepast aan de huidige standaard zie ik. Bovendien begonnen de concessies pas omstreeks 2002.

Waarom zou je ze wijzigen? Nutteloos lijkt me. Dasrnaast waren al concessies voor de 2002.
KAN en SRE waren al toezichthouder in het OV in min of meer dezelfde voorwaarden als de huidige concessie. Dat starte in juni 1997. Volgensmij noemde SRE het ook concessie.
Overigens in Heuvelland draaide in die periode ik dacht ook ook eenzelfde proef met concessies.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe dienstregeling in zomerperiode

Bericht door huibf »

regenmaker schreef:
De nieuwe automatisatie sjablonen waar ik het over heb zijn:
  • [wiki]Sjabloon:DrglNavigatie[/wiki] (zie Dienstregeling concessie Veluwe 2016 als voorbeeld)
  • [wiki]Sjabloon:Drglperjaar[/wiki] (zie [wiki]Concessie Veluwe (2011-2020)[/wiki] onder kopje dienstregeling per jaar als voorbeeld)
Dat navigatiesjabloon vindt ik gaaf. Mag ik m al gebruiken?

Over die tweede.
Fraai is het niet als jaren op rij (ik weet niet of dat nog ergens is) en dienstregeling loopt van Augustus tot Augustus om maar 1 jaartal te noemen.
Je zal om het overzicht automatisch te genereren een parameter in de vorm van een jaartal moeten invullen, ga ik vanuit? Is het erg als de titelpagina hewoon twee jaartallen bevat en je parameter maar 1.
Wat gebeurd er als je twee parameter gebruikt. Gaat dat of word de pagina 2x getoond?
Een half jaar voor de ingang al spreken over het jaar erop is wel wat ver vooruit. Waar leg je de grens. 2 zondag van Juli? 2de van Augustus ? 2de van september?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregeling in zomerperiode

Bericht door regenmaker »

huibf schreef:Dat navigatiesjabloon vindt ik gaaf. Mag ik m al gebruiken?
Ja, dat mag. Het sjabloon is klaar voor gebruik.
huibf schreef:Fraai is het niet als jaren op rij (ik weet niet of dat nog ergens is) en dienstregeling loopt van Augustus tot Augustus om maar 1 jaartal te noemen.
Nee, dat klopt. Daarom stel ik voor om de dienstregeling altijd te laten lopen van december t/m december ook al zijn de wijzigingen in augustus. Maar tegenwoordig zijn er bijna bij elke concessie wel grote wijzigingen rond december. Daarom geldt mijn voorstel niet voor oude pagina's zoals die van Midnet, toen was het veel gebruikelijker om ergens halverwege het jaar van dienstregeling te wisselen.
huibf schreef:Je zal om het overzicht automatisch te genereren een parameter in de vorm van een jaartal moeten invullen, ga ik vanuit?
De dienstregelingen worden automatisch berekent aan de hand van de paginatitel, je hoeft dus geen jaartal in te vullen.
huibf schreef:Een half jaar voor de ingang al spreken over het jaar erop is wel wat ver vooruit. Waar leg je de grens. 2 zondag van Juli? 2de van Augustus ? 2de van september?
In mijn voorstel doen we het alleen bij concessiewisselingen die zijn in de periode van juli t/m september. Normaal maak je altijd een pagina aan die loopt van december t/m december, ook als de grote wijzigingen ergens in augustus plaatsvinden (dit is toch vrij zeldzaam). Bij concessiewisselingen maak je dan gewoon een nieuwe pagina aan als er al een pagina van de vorige concessie bestaat uit het jaar dat de concessiewisseling ingaat. Dus stel dat er in december 2018 grote wijzigingen ingaan bij een concessie en er in een concessiewisseling in juli, dan maak je een dienstregeling 2019 aan voor de periode van juli 2018 t/m december 2019. Nogmaals dit zijn een aantal zeldzame gevallen. Tegenwoordig gaan bijna alle dienstregelingen in rond december.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregeling in zomerperiode

Bericht door regenmaker »

Ik zal het nieuwe dienstregeling navigatie sjabloon hier even uitleggen:

In de meeste gevallen heb je slechts vier input-parameters nodig, dat zijn:
De vervoerder van de concessie, dus bijvoorbeeld Syntus.
De naam van de concessie, inclusief jaartallen! (de jaartallen zijn erg belangrijk voor de categorieën en dus ook het andere sjabloon)
De startdatum van de dienstregeling, dus bijvoorbeeld 13 december 2015.
De einddatum van de dienstregeling, dus bijvoorbeeld 10 december 2016.
Dan krijg je het volgende:

Code: Selecteer alles

{{DrglNavigatie|vervoerder=Syntus|concessie=Veluwe (2011-2020)|startdat=13 december 2015|einddat=10 december 2016}}
Verder zijn er nog wat opties voor als concessies worden samengevoegd of worden hernoemd, maar dat zal ik te zijner tijd wel uitleggen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe dienstregeling in zomerperiode

Bericht door Meltrain »

Dit lijkt me een prima oplossing.
Maar dat betekent dus wel dat er altijd dienstregelingpagina's per december aangemaakt moeten worden, zelfs als er (in december) niks verandert?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregeling in zomerperiode

Bericht door regenmaker »

Correct. Dan is dat ook meteen duidelijk dat er niets wijzigt. Nu valt er gewoon een gat in de dienstregelingen, lijkt me ook niet duidelijk of de pagina gewoon vergeten/nog niet aangemaakt was of er geen wijzigingen waren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregeling in zomerperiode

Bericht door Suus »

Dit is een heel slecht idee. Soms veranderd er pas wat in januari en moet je geforceerd een pagina aanmaken voor december.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregeling in zomerperiode

Bericht door Daniel »

Als de pagina er nog niet is toont het sjabloon gewoon een rode link, veel meer gebeurt er niet. Maar je kunt een einddatum invullen, dus als je die bv. op 7 januari 2018 zet werkt het ook prima als de wijzigingen pas na de kerstvakantie plaatsvinden. Dat soort wijzigingsmomenten gaan sowieso bijna altijd nog mee in de checklist voor de nieuwe dienstregeling, dan weet je dus ook of de pagina niet vergeten is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Nieuwe dienstregeling in zomerperiode

Bericht door huibe »

Ik kijk nu voor het eerst naar het resultaat van de sjabloon en ik vind het eigenlijk maar niets.

Het voegt weinig toe aan de pagina en als ik dan ook lees dat het niet toepasbaar is voor oude dienstregelingen (voor de concessie tijdperk) ben ik van mening om het niet toe te passen.

Het is een leuk bedachte proefballon, maar probeer het eerst uit te werken voordat het live wordt gegooid.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregeling in zomerperiode

Bericht door regenmaker »

Huibe met deze opmerkingen kan ik eerlijk gezegd niet zoveel. Leg je kritiek iets beter uit als je wilt. Geef bijvoorbeeld suggesties hoe het beter kan, daar kan ik iets mee.

Over de oude dienstregelingen wil ik wel wat kwijt: deze zijn verre van compleet. Er zitten in verschillende regio's grote gaten in de dienstregelingen en dus is het sjabloon daarvoor sowieso niet handig.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten