Bestanden categoriseren op de wiki

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Bestanden categoriseren op de wiki

Bericht door Lijn 45 »

Heeft iemand er problemen mee dat ik de bestanden op de wiki volgens dit syteem ga categoriseren?
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op do 17 aug 2017, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Zugführer »

Een van de terugkerende problemen op de wiki is volgens mij dat iedereen maar systemen toepast die hij zelf bedacht heeft, dus het lijkt me sowieso slim om eerst tot een besluit te komen waar iedereen zich in kan vinden voor van alles aan te gaan passen (dus een :pos: voor je bovenstaande bericht) ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Een te grote taxonomie is in onderhoud erg lastig en schiet zijn doel voorbij, namelijk om een collectie in stukken te kunnen serveren. Omdat full-text zoeken gewoon kan, is het bovendien alleen een hulpmiddel en niet de enige manier om foto's toegankelijk te maken. Daarom is dit voorstel te complex.

Volgens mij moet je aan een foto maximaal drie kenmerken als categorie toevoegen, waarbij je niet te gedetailleerd moet zijn:
- Vervoerder (bijvoorbeeld Connexxion)
- Concessiegebied op het moment van fotograferen (bijvoorbeeld Gooi- en Vechtstreek)
- Materieelsoort (bijvoorbeeld VDL Citea)

In de omschrijving op de fotopagina kan je dan alle andere relevante informatie over de foto plaatsen, zoals het wagenparknummer. Dat is eigenlijk belangrijker dan de categorieën, want die informatie wordt gebruikt voor de Multimedia-zoeker op de wiki: http://wiki.ovinnederland.nl/w/index.ph ... ile=images
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Bestanden categoriseren op de wiki

Bericht door Zugführer »

Heb het maar even afgesplitst, komt beter tot z'n recht in een eigen topic.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Bestanden categoriseren op de wiki

Bericht door Wubbo »

Volgens mij worden foto's nu meestal op lijnpagina's geplaatst. Is het dan niet zinvol om ook lijnnummer in de categorieën te hebben?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten