Het Flexnet

Voor discussie over de wiki, bijvoorbeeld over de lay-out van een bepaald onderdeel. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden
WALUIGI96

Re: Het Flexnet

Berichtdoor WALUIGI96 » Vr 13 Apr 2018, 19:03

Ziet er ook goed uit. Ik vraag me ook af hoe vaak de haltes veranderen. Als het maximaal een paar keer per jaar is maakt handmatig ook niet veel uit

huibf

Berichtdoor huibf » Za 14 Apr 2018, 10:35

WALUIGI96 schreef:Ziet er ook goed uit. Ik vraag me ook af hoe vaak de haltes veranderen. Als het maximaal een paar keer per jaar is maakt handmatig ook niet veel uit

BravoFlex is in december gestart. De geplande update was in Februari, Ik dacht dat er binnenkort nog 2 halten komen.
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Bravo_flex

Als je trouwens de Androiddversie gebruikt van OVFlex komen de nieuwe halten er niet op te staan.
De oplossing. Deinstalleer de App en installeer deze opnieuw ! *O*

Ik zie overigens ook dat BravoFlex niet in de stationslijsten van bussen worden vermeld. Kan dat worden hesteld.
Dat gebeurde eerste wel omdat het een lijnpagina was

regenmaker
OVNL-beheerder

Berichtdoor regenmaker » Za 14 Apr 2018, 10:43

Ze staan nu in de infobox van het (bus)station.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Bravo (Zuidoost-Brabant).

Belangrijke wijzigingen VRR (update 10 juni 2018)
Wijzigingen Recklinghausen, Bottrop en Mönchengladbach, juli 2018.
Dienstregelingswijzigingen Düsseldorf, 29 augustus 2018.

huibf

Berichtdoor huibf » Za 14 Apr 2018, 12:19

regenmaker schreef:Ze staan nu in de infobox van het (bus)station.

kunnen ze ook in de lijst. Dat valt toch een stukje meer op ?

WALUIGI96

Berichtdoor WALUIGI96 » Wo 18 Apr 2018, 23:34

De eerste Google MyMaps pagina is af. (https://drive.google.com/open?id=1BhP5g ... sp=sharing)
Er zijn precies 46 flexhaltes en 46 haltes die ook gewoon busvervoer hebben (voor de geïnteresseerden).
Voor welk format kiezen we? Via GIS of via Google Maps.
Van mijn kaart kan ook een KML gemaakt worden en volgens mij kan dat makkelijk in GIS geïmporteerd worden, mocht dat nodig zijn...

Zugführer
OVNL-beheerder

Berichtdoor Zugführer » Do 19 Apr 2018, 12:16

Dit zijn de flexhaltes in Helmond die Connexxion zelf doorgeeft via KV1: https://qgiscloud.com/mvdp/flexbus
Toch vreemd dat er zo veel mist. De meeste haltes die ook door regulier OV bediend worden staan er niet in, maar de haltes op lijn 51 staan er wel in. De haltes in Dierdonk kan ik al helemaal nergens terug vinden. Sowieso raar dat de haltes verder nergens te vinden zijn maar alleen in een aparte app staan.
OV-kilometers 2015: 21.564 km | 2016: 17.865 km | 2017:15.751 km
2018 (1-6): Trein 7888 km - Bus 1177 km - Tram 133 km - Veer 43 km - Metro 36 km

WALUIGI96

Berichtdoor WALUIGI96 » Do 19 Apr 2018, 13:43

Idd vreemd. Dan ben ik ook benieuwd of dat alleen bij Helmond is of ook in de andere flexgebieden...
Overigens ben ik ongeveer 3 uur bezig geweest hiermee. Ging allemaal best snel en makkelijk, kwam ook omdat ik Helmond nog redelijk ken.
En updaten met enkele haltes zal een minuutje of 10 duren, op zich ook geen probleem. Zeker als de ndov data onjuist is.

huibf

Berichtdoor huibf » Di 15 Mei 2018, 20:43

Ik blijf het een gemis vinden dat de Flexlijnen niet duidelijk worden opgenomen in het lijnenoverzicht.
Kan hier toch eens naar gekeken worden.
Edit: Ik heb catagorie:Buslijnen toegevoegd. Dan komt ie wel in het overzicht.

Verder heb ik ooit een 'Anruffsammeltaxi' van het Gebied 'Straelen' aangemaakt omdat deze ook Venlo aandoet.
Die pagina is weg, maar ik wil deze toch opnieuw aanmaken. Maak gebruik ik dan het sjabloon van Flexnet of bijvoorbeeld die van een belbus ?

Wat dat betreft zou je de Belgische Belbussen (die niet volgens een vaste lijn rijden) ook in het Flexnet moeten stoppen.
Ik wil hier best eens wat aan doen, maar dan moeten ze wil in het lijnenoverzicht worden meegenomen.
Er is ook zoiets als dat je een sjabloon kan 'hidden' maar of dat nu gewenst is.

Etienne

Berichtdoor Etienne » Wo 16 Mei 2018, 08:33

De belbussen in België staan wel in de lijnoverzichten. Dat zijn namelijk gewoon lijnpagina's en voor de stations/busstations onderweg heb ik handmatig de categorieën toegevoegd.
Elke dag van Pijnacker Centrum naar Spijkenisse Centrum en terug.

Kijk ook eens op mijn wandelwebsite voor wandelverslagen en bijbehorende foto's.

Daantje
Oud-beheerder OVNL

Berichtdoor Daantje » Wo 16 Mei 2018, 09:26

Ik lees vooral 'ik wil...', 'ik wil...', wat vindt de rest?

Terug naar “OV in Nederland Wiki”