Overstaphaltes

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Overstaphaltes

Bericht door Daniel »

Heb er nu gewoon "(ri. Utrecht)" en "(ri. xxx)" bij gezet, komt eigenlijk op hetzelfde neer als de pijltjes en werkt op zich ook prima.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Overstaphaltes

Bericht door tsov »

Willen we ook nog de overstaps op andere lijnen aangeven in de routestrips of vinden 'we' dat overbodig? En zo ja, hoe dan, gewoon in de tekst achter de haltenaam of ontwikkelen we daar iets voor?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Overstaphaltes

Bericht door Daniel »

Lijkt me vooral onbegonnen werk. Je moet het immers ook allemaal weer gaan aanpassen bij dienstregelingswijzigingen.

En wat is de definitie van een overstaphalte voor bus/bus-overstaps: tussen lijn 74 en 77 in 't BRU kan je bijvoorbeeld vanaf de tweede halte in Utrecht tot de tweede in Nieuwegein overstappen, welke halte noem je dan wel en welke niet een overstaphalte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Overstaphaltes

Bericht door tsov »

Op de streek is het inderdaad wel onbegonnen werk ja, maar als ik naar het Amsterdamse tramnet kijk zijn er overstaps die letterlijk al meer dan 100 jaar bestaan ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Overstaphaltes

Bericht door Chauf21 »

Op zich is het niet verboden om het toe te voegen. Sterker nog, het kan een waardevolle toevoeging zijn. Maar zoals Reiziger Ddrs ook al aangeeft, is het een vrij intensieve klus om alles goed bij te houden. De huidige Wiki-pagina's zijn daar -naar mijn mening- ongeschikt voor. Maar als je zoiets graag wil maken en bijhouden, staat het je vrij ;)
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Overstaphaltes

Bericht door tsov »

Ik denk nu dat het wellicht handig kan zijn voor bepaalde belangrijke haltes een soort busstationspagina te fabriceren. Want is nu eigenlijk het onderscheid tussen Busstation Marnixstraat en het Leidseplein, behalve dat de eerste busstation heet?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Overstaphaltes

Bericht door Karl »

tsov schreef:Ik denk nu dat het wellicht handig kan zijn voor bepaalde belangrijke haltes een soort busstationspagina te fabriceren. Want is nu eigenlijk het onderscheid tussen Busstation Marnixstraat en het Leidseplein, behalve dat de eerste busstation heet?
Dat lijkt mij ook beter, want makkelijker aan te passen (maar één pagina, in plaats van tien lijnen) en (reactie op Chauff), je kunt het wel toevoegen, maar je moet het ook bijhouden (garantie?) omdat je anders onbetrouwbaar wordt.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Overstaphaltes

Bericht door Geert »

Het lijkt mij dan ook handiger om een aparte pagina voor een overstappunt te maken, zoals er ook al pagina's over stations verschenen zijn.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Overstaphaltes

Bericht door Meltrain »

Reiziger Ddrs schreef:Lijkt me vooral onbegonnen werk. Je moet het immers ook allemaal weer gaan aanpassen bij dienstregelingswijzigingen.

En wat is de definitie van een overstaphalte voor bus/bus-overstaps: tussen lijn 74 en 77 in 't BRU kan je bijvoorbeeld vanaf de tweede halte in Utrecht tot de tweede in Nieuwegein overstappen, welke halte noem je dan wel en welke niet een overstaphalte.
In dit geval zou ik dan alleen aan beide zijden de eerste halte waar ze elkaar tegenkomen echt als overstaphaltes voor elkaar aangeven.
Zoeist gebeurt bijvoorbeeld ook bij de Londense metro.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Overstaphaltes

Bericht door Suus »

Bij de Amsterdamse metro bij de eerste en laatste overstapmogelijkheid, tenzij een van beide een eindpunt is.

Maar het blijft zeker bij buslijnen onbegonnen werk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten