Oude buslijnen

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Oude buslijnen

Bericht door gkw1969 »

Op dit moment zijn een aantal mensen druk bezig met het op Wiki zetten van alle bestaande buslijnen.
Nu is de vraag of er behoefte is aan informatie over en geschiedenis van oude buslijnen.
When you're tired of London, you're tired of life
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Oude buslijnen

Bericht door Wubbo »

Het heeft wat mij betreft niet echt prioriteit, maar als je er wat over wil schrijven: ga je gang. Als ik het me goed herinner staan er al een paar vervallen buslijnen tussen, en er is geen reden om andere vervallen buslijnen niet te noemen. Wellicht is het handig om de infobox even aan te passen in een vervallen-buslijn-infobox, zodat het ook voor de niet-geoefende kijker direct duidelijk is dat de buslijn niet meer bestaat.

Analoog kan dat trouwens ook met treinseries.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Oude buslijnen

Bericht door Vinny »

Wat doe je eigenlijk met lijnen die zijn vervallen en later zijn teruggekomen onder een ander nummer, of nummers die later zijn hergebruikt voor andere routes?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Oude buslijnen

Bericht door Chauf21 »

Indien later teruggekomen onder een ander nummer: doorverwijzen of informatie op dezelfde pagina integreren;
Indien later hergebruikt voor andere routes: dat levert geen problemen op doordat ook de haltebenaming wordt meegenomen in de naamgeving.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Oude buslijnen

Bericht door Suus »

Als ik historische informatie over een lijn ergens vind of ik weet het zelf nog, plaats ik het vaak onder een kopje historie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten