Naamgeving busstations

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Naamgeving busstations

Bericht door Geert »

Houd het maar op Leiden als dat de plaats van het loket is. In het artikel kan worden vermeld dat het station op twee plaatsen ligt en daar kan ook de andere [[Categorie:Plaats...]] worden toegevoegd, zodat het artikel in beide categorieën voorkomt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Naamgeving busstations

Bericht door Suus »

Het is heel simpel in dat soort dingen. Als een huis op een gemeentegrens staat, dan is de gemeente waar de voordeur zich bevind de gemeente waar het adres is geregistreerd. Zo gaat het zelfs met landsgrenzen (Baarle-Nassau/Hertog)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Naamgeving busstations

Bericht door Wubbo »

Als ik me niet vergis speelt dit probleem ook bij Opheusden (of was het nou Hemmen-Dodewaard?), waarvan 1 perron in Kesteren ligt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Naamgeving busstations

Bericht door Suus »

Opheusen, Kesteren en Dodewaard liggen tegenwoordig allemaal in een gemeente, zo lossen problemen zich (gemakkelijk) op :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Naamgeving busstations

Bericht door Ardan »

Even een vraagje tussendoor.. ik vind het namelijk vrij slordig staan als er bij bijvoorbeeld een stadslijn bij elke halte de plaats ervoor staat, zeker als uit de context duidelijk blijkt in welke plaats die lijn rijdt. In de routestrip van de Deventer stadslijn 3 staat bijvoorbeeld:
Deventer, Station
Deventer, Nijverheidsstraat
Deventer, Rijsterborgherweg
Deventer, St Jurrienstraat
enz... tot
Deventer, Europaschool
Deventer, Platvoet
Is het niet een beetje overdone om bij elke halte 'Deventer, ' ervoor te zetten? Zeker omdat al blijkt dat de hele lijn in Deventer loopt? Of zijn dit soort dingen puur gedaan om dubbele verwijzingen enzo te voorkomen?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Naamgeving busstations

Bericht door Daniel »

Zie hier :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten