Apart artikel voor oude naam

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Apart artikel voor oude naam

Bericht door reisthijs »

De categorie "voormalig station" is nu grotendeels gevuld met stations die nog gewoon bestaan maar alleen toevallig een keer een andere naam hebben gekregen, en dus helemaal geen voormalige stations zijn.

Een superkort artikeltje als Hilversum NOS met als enig info dat dit ooit van naam is veranderd lijkt me niet erg zinvol, dat zinnetje kan toch ook gewoon onder Hilversum Noord staan?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Apart artikel voor oude naam

Bericht door Daniel »

Die pagina's zijn ooit (in nogal wat gevallen door mij) gemaakt tijdens het opschonen van de lijst met niet bestaande pagina's waarnaar verwezen wordt. Het leek me, omdat het hier vooral om verwijzingen vanaf pagina's over oude dienstregelingen gaat, duidelijker er een korte pagina tussen te zetten. Maar als een meerderheid er voorstander van is kan ik er ook gewoon redirects van maken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Apart artikel voor oude naam

Bericht door Daan »

reisthijs schreef:Een superkort artikeltje als Hilversum NOS met als enig info dat dit ooit van naam is veranderd lijkt me niet erg zinvol, dat zinnetje kan toch ook gewoon onder Hilversum Noord staan?
Lijkt mij ook, info over de geschiedenis van stations kan ook gewoon op, in dit geval, Hilversum Noord staan.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Apart artikel voor oude naam

Bericht door Wubbo »

Ik heb ook al een aantal redirects gemaakt (Amsterdam CS -> Amsterdam Centraal enzo). Wat mij betreft geen probleem, en als iemand toch nog eens een pagina over het oude station wil typen om de een of andere reden kan de redirect altijd weer weg en er een mooie pagina gemaakt worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten