Nachtbus

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Nachtbus

Bericht door Wubbo »

Ik zit eens naar de nachtbussen te kijken, en zie de meest mooie constructies voorbijkomen om maar aan te geven dat het een nachtbus is, met de frequenties ergens tussen dal, avond en de zaterdag of zondag. Is het een idee om het sjabloon te voorzien van frequentie_nacht om dit zo beter weer te geven? En zo ja, is alleen een frequentie_nacht genoeg of moet dit voor de diverse nachten apart?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nachtbus

Bericht door Vinny »

Ik zou zelf kiezen voor: Weekendnacht en Weeknacht, zodat je in één oogopslag kan zien of de nachtbus ook door de week rijdt, en met welke standaardfrequentie dan.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nachtbus

Bericht door Daniel »

Tja, maar je hebt ook weer nachtbussen die alleen zaterdagnacht rijden. Wellicht is een apart sjabloon voor nachtbussen beter, het spreekt immers voor zich dat die niet in de spits rijden bijvoorbeeld. Die onderdelen hoef je voor zo'n lijn dus ook niet te vermelden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nachtbus

Bericht door Geert »

Dat lijkt me inderdaad een beter idee. Sjabloon:NLijn zou ik het noemen dan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nachtbus

Bericht door Suus »

In zo'n geval zou ik in ieder geval een aparte frequentie voor donderdag, vrijdag en zaterdag doen. De rest van de week is vaak hetzelfde.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nachtbus

Bericht door Suus »

Ik heb een sjabloon [wiki]Sjabloon:NLijnInfo[/wiki] aangemaakt zodat gelijk aan de lijnbenaming van de normale lijnen loopt. Ik heb voor elke dag van de week een regel aangemaakt (frequentie_maandag tot frequentie_zondag), en het sjabloon in een passend sfeertje gebracht.

Een voorbeeld is te zien op mijn vaste nachtlijn Lijn 357 Amsterdam, Bijlmermeer - Centraal Station.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Nachtbus

Bericht door Stefan »

Ziet er goed uit zo! :pos:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Nachtbus

Bericht door Mark »

Ik heb de enige Twentse nachtbus (lijn 19) ook aangepast. Ziet er volgens mij wel goed uit. :wink:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten