Naamgeving van buslijnen

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Naamgeving van buslijnen

Bericht door Daniel »

Voor Utrecht is die aanleiding er dan wel, daar staat nu immers alles op haltenaam als bestemming.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Naamgeving van buslijnen

Bericht door lint41 »

Nee hoor, bijvoorbeeld de lijnen 242, 283 en 287 rijden 's ochtends met 'Utrecht-Uithof' als bestemming, i.p.v. 'De Uithof WKZ' ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Naamgeving van buslijnen

Bericht door Daniel »

We hadden het hier over stadslijnen he :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Naamgeving van buslijnen

Bericht door lint41 »

Dan had ik het verkeerd om begrepen, ik dacht dat je zei dat op de bussen zelf alles met haltenaam staat ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Naamgeving van buslijnen

Bericht door Meltrain »

Kan iemand even helpen?
Ik wil deze pagina: [wiki]Lijn 101s Amersfoort Busstation/NS - Harderwijk Busstation/NSsstation/NS[/wiki] graag hernoemen in 'Lijn 101s Amersfoort Busstation/NS - Harderwijk Busstation/NS', maar dat mag niet omdat hij die naam ooit al gehad heeft.
Dit heeft alles te maken met het feit dat Xanland beweert dat deze lijn per december 2011 ingekort is tot het traject Harderwijk - Nijkerk, terwijl veel anderen, waaronder ik, daar vraagtekens bijzetten. Daarom wilde ik de naam weer terugdraaien tot 'Lijn 101s Amersfoort Busstation/NS - Harderwijk Busstation/NS', maar dat mag niet.
(Ja, Xanland heeft de naam ooit aangepast naar 'Lijn 101s Nijkerk Station NS - Harderwijk Busstation/NS' en dat die lijn nu 'Lijn 101s Amersfoort Busstation/NS - Harderwijk Busstation/NSsstation/NS' heet is een blunder van mij, die ik helaas niet kan herstellen. :oops: )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Naamgeving van buslijnen

Bericht door Xanland »

Ik ga hooguit af op de dienstregelingtabellen van Syntus Gelderland zelf, voor zover mogelijk. Meestal kijk ik een doordeweekse dag en het weekend even door. Aan de hand hiervan heb ik hem toentertijd aangepast in de zin van routestrip en naamgeving. De naam zal ik even voor je hernoemen, de oude is namelijk nog een redirect.

Tevens kan je ook eventueel Syntus zelf bellen of 9292ov.nl bellen of raadplegen. Ben zeer benieuwd wat zij zeggen, of zij moeten fout zitten (wat me ook niet altijd verbaasd :roll:)!

Edit: Kan dus uiteraard niet, duh! Als iemand dus die 101s-pagina's die REDIRECTEN kan opschonen zou dat dus zeer gewenst zijn. ;)
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Naamgeving van buslijnen

Bericht door Daniel »

Xanland schreef:Ik ga hooguit af op de dienstregelingtabellen van Syntus Gelderland zelf, voor zover mogelijk. Meestal kijk ik een doordeweekse dag en het weekend even door. Aan de hand hiervan heb ik hem toentertijd aangepast in de zin van routestrip en naamgeving.
Die dienstregelingtabellen van Syntus Gelderland zelf heb ik gisteren nog bekeken (toen stonden de oude tijden er nog op) en die gaven keurig spitsritten tussen Amersfoort en Nijkerk aan :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Naamgeving van buslijnen

Bericht door Wubbo »

De pagina is hernoemd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Naamgeving van buslijnen

Bericht door Meltrain »

Bedankt. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten