Statistieken van de Wiki

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Statistieken van de Wiki

Bericht door Meltrain »

Ik zat zojuist even de statistieken-pagina te lezen en daar zag ik dat er een groep van 16 ap_users is, waartoe ikzelf ook behoor blijkbaar. Maar wat zijn ap_users dan?
En verder: ik zag dat alle beheerders ook bureaucraat zijn. Wat mag die laatste term inhouden en wat is het verschil tussen bureaucraat en beheerder? Cookie-o-Fiel staat er zelfs twee keer tussen zie ik (één keer als C-o-F en één keer als T-o-F). :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Statistieken van de Wiki

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Ik zat zojuist even de statistieken-pagina te lezen en daar zag ik dat er een groep van 16 ap_users is, waartoe ikzelf ook behoor blijkbaar. Maar wat zijn ap_users dan?
De groep ap_users bevat gebruikers die regelmatig bijdragen aan de wiki leveren en betrouwbaar gebleken zijn. Bewerkingen van deze gebruikersgroep worden automatisch als gecontroleerd weergegeven, dat scheelt het beheer weer werk (of scheelde, de wiki is ondertussen zo groot dat echt niet elke bewerking stuk voor stuk gecheckt wordt)
En verder: ik zag dat alle beheerders ook bureaucraat zijn. Wat mag die laatste term inhouden en wat is het verschil tussen bureaucraat en beheerder?
Leest u zelf maar
Cookie-o-Fiel staat er zelfs twee keer tussen zie ik (één keer als C-o-F en één keer als T-o-F). :lol:
Ik sta er ook dubbel in (ook nog als Reiziger Ddrs). Reden is doodsimpel: de wiki is qua login weliswaar aan het forum gekoppeld, maar heeft nog wel z'n eigen database met gebruikers. Als je op het forum je gebruikersnaam wijzigt wordt die niet automatisch in de wiki ook gewijzigd, maar wordt je daar met de nieuwe naam een nieuwe gebruiker.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Statistieken van de Wiki

Bericht door Daniel »

Maar even het stof van dit topic afblazen... Zat net in de statistieken te kijken en trof toch wel een stukje motivatie aan voor de groep bewerkers die elk jaar weer de nieuwe dienstregeling erin zet. Dat is overduidelijk de moeite waard aan de verdubbeling van de bezoekersaantallen bij ingang van een nieuwe dienstregeling en nu met de uitgedunde dienstregeling te zien. We voorzien kennelijk wel in een behoefte...

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Statistieken van de Wiki

Bericht door Meltrain »

Mooi. :D
Dan vraag ik me alleen af waarom één dag het aantal bezoekers ongeveer 0 was. Lag de Wiki er toen uit?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Statistieken van de Wiki

Bericht door Geert »

Nee, toen lagen de statistieken er uit.
Overigens zijn de statistieken die je hier ziet een conservatief aantal, want als je Do-Not-Track aan hebt staan in je browser wordt je niet meegeteld.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Statistieken van de Wiki

Bericht door fogeltje »

Als je "Lijn <nr>" in google intypt, komt vrij vaak een van onze wikipagina's bij de eerste zoekresultaten, zo niet het eerste :) Zeker als je ook nog eens een eindpunt of bestemming erbij doet.

(tenminste bij mij)
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten