Stadslijnen Apeldoorn

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Stadslijnen Apeldoorn

Bericht door Xanland »

Dag mede-OVinNLers,

Ik zit een beetje te dubben met de stadslijnen van Apeldoorn. Dit komt omdat bijna alle lijnen van richting veranderen op het station, zoals lijn 8 anklaar -> riv.kwart. en bijv lijn 9 comp.kwart. -> anklaar.

Deze beide lijnen staan wel netjes op de wiki en ook de route. Maar het probleem is eigenlijk dat daar niet de complete route op staat. Beter zou je dan doen dat je dat dan scheidt en alles van busstation naar noord "Anklaar" (ok, klopt niet compleet) noemt en de andere kant dan riv.kwart. of comp.kwart.

Zoals het er nu staat is het niet 100% duidelijk.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Stadslijnen Apeldoorn

Bericht door Daniel »

Huh, ik kan je verhaal nou niet bepaald volgen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Stadslijnen Apeldoorn

Bericht door Xanland »

De routestrips bij de Apeldoornse lijnen (8 en 9, eigenlijk alle) zijn onduidelijk. Zo lijkt het bijv dat lijn 8 bij de Salomonszegel begint.

Maar eigenlijk moet je dus de routestip vanaf het busstation naar boven via rechts en weer naar onder via links lezen.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Stadslijnen Apeldoorn

Bericht door Daniel »

Ik zie er niks onduidelijks aan. Juist opknippen zoals jouw idee is maakt de boel onduidelijk aangezien de bus zelf wel doorrijdt.
De stadslijnen van Apeldoorn behoorden tot de eerste buslijnpagina's op de wiki en staan er daarmee al iets van 2,5 jaar zo in. In al die tijd heeft niemand ze ooit onduidelijk gevonden...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Stadslijnen Apeldoorn

Bericht door fogeltje »

Beste Xanland, ik heb zojuist even de pagina van lijn 8 bekeken omdat je die als voorbeeld aanhaalt.
Xanland schreef:Zo lijkt het bijv dat lijn 8 bij de Salomonszegel begint.
Wat bedoel je me "zo lijkt?". Zover ik uit de site van Syntus kan opmaken, begint deze ook op de Salomonszegel. Het station is slechts "een halte", geen begin/of eindpunt. Het volgende gaat dus niet op:
Xanland schreef:Maar eigenlijk moet je dus de routestip vanaf het busstation naar boven via rechts en weer naar onder via links lezen.
Nee dus, je begint gewoon bij het beginpunt en dat is de halte Salomonszegel. Op de terugweg begin je bij dat andere punt. Ik denk dat jij het station als het begin/eindpunt ziet. Maar dat is het dus niet. Op de OViN wiki hanteren we de begin en eindpunten die de vervoerders ook hanteren. De "richting" kies ik meestal aan hand van het busboekje. De richting in tabel A neem ik als "heenrichting". Als ik geen busboekje heb en het bijvoorbeeld een Connexxion lijn is, dan geef ik het lijnnummer in en kies de heenrichting die Connexxion mij als eerste geeft.
"Een touringcar is geen bus"
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Stadslijnen Apeldoorn

Bericht door microshit »

Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar bij een groot aantal stadsdiensten (waaronder Utrecht, een aantal lijnen in Den Bosch, aantal in Arnhem, aantal in Den haag etc) is het centraal station niet het begin- of eindpunt. Kijk naar de bussen in Utrecht, waar lijnen van de noordkant naar het zuiden lopen - deze komen 'gewoon' langs CS. Het is hooguit dat bij streekbussen het gebruikelijk is te beginnen/eindigen bij een groot station.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten