Kleine bewerking

Voor discussie over de wiki, bijvoorbeeld over de lay-out van een bepaald onderdeel. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden
Meltrain

Kleine bewerking

Berichtdoor Meltrain » Do 10 Jan 2013, 22:19

Ik zie de laatste tijd steeds vaker dat sommige gebruikers een gigantische wijziging doorvoeren, maar dan toch het vakje "Dit is een kleine bewerking" aanvinken. :?
Volgens mij is dat alleen bedoelt als je een spelfout hebt verbeterd of de tekst qua opbouw (dus niet qua inhoud) hebt aangepast, maar niet om hele stukken tekst toe te voegen of te verwijderen.
Als laatstgenoemde gevallen ook als 'kleine bewerking' worden gezien, verliest de uitdrukking 'kleine bewerking' wel een deel van zijn betekenis. :?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Vinny

Re: Kleine bewerking

Berichtdoor Vinny » Do 10 Jan 2013, 22:28

Bij de NS wordt soms ook wel omgeroepen dat er een "korte stop" is. Nou meestal wordt dat dan omgeroepen op plaatsen waar voor Nederlandse begrippen zeldzaam lang gehalteerd wordt... :lol:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

fogeltje
OVNL-beheerder

Berichtdoor fogeltje » Ma 14 Jan 2013, 10:04

Meltrain schreef:Ik zie de laatste tijd steeds vaker dat sommige gebruikers een gigantische wijziging doorvoeren, maar dan toch het vakje "Dit is een kleine bewerking" aanvinken. :?
Volgens mij is dat alleen bedoelt als je een spelfout hebt verbeterd of de tekst qua opbouw (dus niet qua inhoud) hebt aangepast, maar niet om hele stukken tekst toe te voegen of te verwijderen.
Als laatstgenoemde gevallen ook als 'kleine bewerking' worden gezien, verliest de uitdrukking 'kleine bewerking' wel een deel van zijn betekenis. :?

Ik ben het helemaal met je eens. Op Wikipedia zie je hetzelfde. "Kleine bewerkingen" zijn in mijn ogen inderdaad spelfouten, linkfixes en dat soort dingen, maar als je inhoudelijke aanpassingen gaat voornemen, ook al is het maar één zin toevoegen of een routevariant toevoegen (hoewel je daar natuurlijk over kunt twisten, maar ik zelf trek de grens bij spel- en schrijffouten en dat soort dingen (dubbele woorden of juist een woord vergeten)).
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Milco

Berichtdoor Milco » Zo 24 Nov 2013, 16:31

Dit valt mij ook erg vaak op: een pagina volledig renoveren of een nieuwe pagina aangemaakt en dat dan kenmerken als 'kleine wijziging'. Ik zie dit steeds vaker op de wiki.
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Ardan

Berichtdoor Ardan » Zo 24 Nov 2013, 16:43

Mij overkomt juist vaak het tegenovergestelde.. heb ik een halve zin of alleen een foto toegevoegd, vergeet ik het k-tje aan te klikken..
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Milco

Berichtdoor Milco » Zo 24 Nov 2013, 16:44

Haha, herkenbaar! :')
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Meltrain

Berichtdoor Meltrain » Zo 24 Nov 2013, 20:46

Ardan schreef:Mij overkomt juist vaak het tegenovergestelde.. heb ik een halve zin of alleen een foto toegevoegd, vergeet ik het k-tje aan te klikken..

Dat is juist helemaal niet erg.
Beter te weinig dan te veel k-tjes.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Terug naar “OV in Nederland Wiki”