Lijn 20 Veerdienst Dordrecht - Biesbosch

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Lijn 20 Veerdienst Dordrecht - Biesbosch

Bericht door Edwin »

Deze pagina http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... ntse_Oever heeft een concessienaam. Maar aangezien die pagina niet is aangemaakt staat die niet op de pagina Categorie:Concessie. Bestaat deze concessie nog of is de veerdienst meer partuclier? Iemand met meer info die dit kan aanpassen?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Lijn 20 Veerdienst Dordrecht - Biesbosch

Bericht door Daniel »

Deze veerdienst is ergens begin 2007 aanbesteed door de Provincie Zuid-Holland, formele concessiehouder is Ottevanger OV Exploitatie. Dat is echter zo´n beetje alles wat ik van die concessie af weet, ondanks dat ik nog redelijk dicht op het vuur zit... ben zelf nog de beheerder van de website van die veerdienst.

Kan weleens informeren, maar ´tis destijds allemaal een beetje vaag verlopen. De veerdienst werd tot 2007 formeel uitgevoerd door AquaDordt BV, wat een dochterbedrijf van SVD was, maar viel toen nog gewoon onder de concessie van de stadsdienst en was in deze eigenlijk een erfenis vanuit de historie (in 1957 werden GABD en GVBD één bedrijf, het GVBD wat via Stadsvervoer Dordrecht uiteindelijk SVD werd). Hij is echter niet meegegaan naar de DAV-concessie, waarmee er dus een dochter van een opgeheven bedrijf bleef bestaan. De naam AquaDordt BV wordt echter nogsteeds gehanteerd door de huidige eigenlijke exploitant.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten