Overgang naar nieuwe dienstregeling

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:en ook niet in SRE komt.
Als het SRE tegen die tijd niets meer te zeggen heeft (SRE wil bepaalde taken houden, waaronder vervoerstaken, maar of ze ook OV wilden behouden weet ik niet. Maar de provincie heeft al aangegeven daar niks van te willen weten, dus het zal wel afbraak-OV worden na 2016) zal dat wellicht de vervoerder uit Oost-Brabant worden en de huidige SRE concessie bij de nieuwe oostelijke concessie van Brabant komen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Bericht door Meltrain »

Dat kan niet zomaar. Die concessie moet hoe dan ook opnieuw aanbesteed worden, of de provincie of het SRE de opdrachtgever wordt.
Het is wel mogelijk dat de naam wijzigt in "Eindhoven e.o." of "Zuidoost-Brabant" ofzo.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Bericht door Geert »

Lijkt me meest aannemelijk dat de provincie de concessie overneemt (als opdrachtgever) en bij afloop een nieuwe concessie uitschrijft. Concessie openbreken zal wel duur zijn.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Bericht door fogeltje »

Meltrain schreef:Dat kan niet zomaar. Die concessie moet hoe dan ook opnieuw aanbesteed worden, of de provincie of het SRE de opdrachtgever wordt.
Het is wel mogelijk dat de naam wijzigt in "Eindhoven e.o." of "Zuidoost-Brabant" ofzo.
Er is de laatste tijd nog vaker gegund zonder aanbestedingen. Volgens mij is het verre van verplicht maar moest Nederland in dat wezen weer eens het braafste jongetje van de klas zijn. Die Braboconcessies duren toch tien jaar? Dan zitten ze straks acht jaar met een concessie die ze graag willen samenvoegen met andere concessies. Lijkt me dat er wel iets te verzinnen zou zijn om dat bij een lopende concessie te voegen als men echt zou willen.

Met wat geluk maak ik de afbraak de in ZO-NL niet meer mee.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Bericht door Meltrain »

Gunnen zonder aanbesteden kan in Nederland alleen in de drie grootste steden mits de concessieverlener zeggenschap ver de uitvoerder heeft.
De concessies die jij bedoelt zijn de Haagse tram, Rail Rotterdam en Amsterdam.
Bus Rotterdam en Stadsbus Den Haag zijn wel openbaar aanbesteed.
Laatst gewijzigd door Meltrain op za 14 dec 2013, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Bericht door huibf »

fogeltje schreef: Met wat geluk maak ik de afbraak de in ZO-NL niet meer mee.
e bent een die-hard gebruiker en als je je rijbewijs hebt, zal je nog de bus zo af en toe pakken, net als mij.
Of bedoel je dat je de afbraak niet ziet gebeuren de komende 60 jaar :)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
fogeltje schreef: Met wat geluk maak ik de afbraak de in ZO-NL niet meer mee.
e bent een die-hard gebruiker en als je je rijbewijs hebt, zal je nog de bus zo af en toe pakken, net als mij.
Of bedoel je dat je de afbraak niet ziet gebeuren de komende 60 jaar :)
De vraag is meer of ik dan nog hier in de regio woon ;) Ik zal zeker de bus blijven pakken waar het kan. Daar twijfel ik niet aan. Of ze moeten het wel erg gaan afbreken en duurder maken. Ik ben er principieel op tegen om in mijn eentje in een auto te zitten (gaan we met een groep, dan al minder) als ik met OV een goed alternatief heb.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:
huibf schreef:
fogeltje schreef: Met wat geluk maak ik de afbraak de in ZO-NL niet meer mee.
e bent een die-hard gebruiker en als je je rijbewijs hebt, zal je nog de bus zo af en toe pakken, net als mij.
Of bedoel je dat je de afbraak niet ziet gebeuren de komende 60 jaar :)
De vraag is meer of ik dan nog hier in de regio woon ;) Ik zal zeker de bus blijven pakken waar het kan. Daar twijfel ik niet aan. Of ze moeten het wel erg gaan afbreken en duurder maken. Ik ben er principieel op tegen om in mijn eentje in een auto te zitten (gaan we met een groep, dan al minder) als ik met OV een goed alternatief heb.
ah ja dat kan natuurlijk ook. :D
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Bericht door Meltrain »

Vandaag mag Wikibotje wel aan het werk. :Y
Op een aantal pagina's moet {{Nieuwedrgl2}} verwijderd worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Bericht door Milco »

Als ik nu op de wiki 'Serie xxx' intyp, dan kom ik automatisch op de pagina van die serie van 2013 uit. Kan dit in één keer aangepast worden naar 2014 of moet dit weer handmatig gebeuren één voor één? :?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Bericht door Edwin »

Alle stad/streekconcessies, op een paar kleine dingetjes na, voor 8-12 en 15-12 af *bus* *O*
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Bericht door Geert »

Meltrain schreef:Vandaag mag Wikibotje wel aan het werk. :Y
Op een aantal pagina's moet {{Nieuwedrgl2}} verwijderd worden.
Wikibotje is bezig :)
Milco schreef:Als ik nu op de wiki 'Serie xxx' intyp, dan kom ik automatisch op de pagina van die serie van 2013 uit. Kan dit in één keer aangepast worden naar 2014 of moet dit weer handmatig gebeuren één voor één? :?
Moet ik even uitzoeken. Zal sowieso wel wat handwerk in zitten met nieuwe series of series die juist nu niet meer bestaan.
Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 21:59

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Bericht door Tom »

Zelfde soort vraag als die van Milco: als je een serie intypt, word je op dit moment mooi naar de meest recente serie doorverwezen. De pagina's uit 2013 moeten echter nog naar "voormalig" worden veranderd, zodat ook de bedieningsgeschiedenis wordt aangevuld. Kan dit automatisch of moet dit handmatig?
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Bericht door Roelof88 »

Tom schreef:De pagina's uit 2013 moeten echter nog naar "voormalig" worden veranderd, zodat ook de bedieningsgeschiedenis wordt aangevuld. Kan dit automatisch of moet dit handmatig?
Dit zou misschien automatisch kunnen worden gedaan, alleen staat de tekst dan nog wel in de tegenwoordige tijd (is, rijdt, wordt).
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Bericht door Roelof88 »

Inmiddels heb ik alle treinseries van 2013 naar de verleden tijd gezet.
Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 21:59

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Bericht door Tom »

Wow, super! Zal veel werk in gezeten hebben.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Bericht door Milco »

Even over Veluwe (aangezien PB en overlegpagina niet lijken te helpen): Xanland, wanneer ga jij nou concessie Veluwe aanpassen aan 2014? Voor de haltes kun je beste 9292 gebruiken en voor de frequenties kun je de tabellen gebruiken op de website van Syntus. Het is nu al drie weken later en het blijft maar onaangepast.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Bericht door Xanland »

Ik zou zeggen: ga je gang. :wink:

Word een beetje moe van Syntus en dit kost mij te veel werk en dus te veel tijd (jaja, klaag maar dat ik anderen hier de dupe van laat worden - hoewel de OVinNL-wiki een leuk extraatje is). Deze tijd heb ik al weken niet meer. :x Daarnaast vertrouw ik 9292 gewoon simpelweg NIET, veel te veel fouten al mee gehad waardoor ik met de nieuwe stadsdienstregeling in Apeldoorn alles OPNIEUW door kon gaan lopen.

Helaas. Misschien als ik KV1 (statische dienstregelingdata) ooit eens uit heb kunnen lezen, dat ik het doorloop nadat het al door iemand anders aangepast is.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Bericht door Roelof88 »

Het is niet erg als iets niet lukt of als je er niet (meer) de tijd voor hebt, maar het minste wat je in het vervolg kunt doen is dat even op tijd aangeven. Je hebt op de intekenlijst op 8 december wel aangegeven dat het iets langer ging duren, maar volgens mij wist je eigenlijk al dat het niet ging lukken. Als je de inschrijving laat staan, dan gaat iedereen ervan uit dat jij het gaat aanpassen. Had je die inschrijving begin december gewoon ingetrokken (naam doorstrepen of weghalen en een opmerking erbij plaatsen van hoe en wat.), dan had je geen commentaar gehad :idea:.
Laatst gewijzigd door Roelof88 op wo 08 jan 2014, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Bericht door Meltrain »

Inderdaad. Het stadsvervoer in Den Haag ging mij gewoon niet lukken (o.a. door de nieuwe site van de HTM en de grote hoeveelheid omleidingen), maar met één berichtje naar Edwin, was het opgelost en deed hij het voor mij. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Bericht door Roelof88 »

Milco schreef:Als ik nu op de wiki 'Serie xxx' intyp, dan kom ik automatisch op de pagina van die serie van 2013 uit. Kan dit in één keer aangepast worden naar 2014 of moet dit weer handmatig gebeuren één voor één? :?
Om hier even op terug te komen. De 'serie xxx' doorverwijspagina's naar Nederlandse treinseries werden eerder op de wiki veelvuldig gebruikt. Eind december heb ik een aanpassing gedaan aan het sjabloon PatRij1. Door de toevoeging van het [wiki]Sjabloon:Drgljaar[/wiki] worden de links in de patroontijdentabellen op stationspagina's bij het ingaan van de nieuwe dienstregeling automatisch aangepast.

De doorverwijzingen werden na deze aanpassing nog maar op relatief weinig wikipagina's gebruikt. Vaak waren dat 'verkeerde' verwijzingen (bijvoorbeeld hier werd gelinkt naar de recentste treinserie). Ik heb inmiddels alles nagelopen. Een stuk of 5 van die "serie" doorverwijzingen worden nog gebruikt in artikelen/overlegpagina's. Van andere series zijn alle verwijzingen/koppelingen aangepast.

Het forum gebruikt de doorverwijzingen nog wel. Ik weet niet hoe dat in elkaar steekt, maar kan dit ook veranderd worden? Als je bijvoorbeeld "s3800" intikt in een bericht op het forum, dat dan direct wordt verwezen naar "Treinserie 3800 ({{drgljaar}})" (dus net als in PatRij1 gebruikmaken van het [wiki]Sjabloon:Drgljaar[/wiki])? Als dat kan dan is het voortaan onderhoudsvrij en kunnen de "serie" doorverwijspagina's die nergens meer aan gekoppeld zijn worden verwijderd :idea:.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Bericht door Daniel »

Ongetwijfeld kan het forum aangepast worden, maar het lijkt me wat dubbelop om op twee plekken te gaan vaststellen wat het huidige dienstregelingjaar is. Ook om fouten te voorkomen ben ik voorstander om dat op de wiki te houden, met als bijkomend voordeel dat het makkelijker bijgewerkt kan worden mocht dat nodig zijn.

Als je de serie-pagina's van het sjabloon {{drgljaar}} voorziet om naar de meest recente versie te verwijzen heb je ook een voor 99% onderhoudsvrije situatie. Nieuwe series toevoegen zal immers altijd nog moeten, maar die moeten voor een link in het forum ook handmatig in de database toegevoegd worden.
Bijkomend voordeel van de serie-pagina's vindt ik zelf trouwens ook dat je via de zoekfunctie van de wiki (die op zichzelf wat beroerd werkt) snel iets op kunt zoeken door "Serie 1700" in te vullen, wat immers net wat vlotter gaat dan "Treinserie 1700 (2014)" in te moeten vullen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Bericht door Roelof88 »

Daniel schreef:Als je de serie-pagina's van het sjabloon {{drgljaar}} voorziet om naar de meest recente versie te verwijzen heb je ook een voor 99% onderhoudsvrije situatie.
#REDIRECT [[Treinserie xxxx ({{drgljaar}})]] werkt helaas niet op de wiki (ik denk een beperking in de mediawiki software)

Het lukt wel op deze manier.

Reactie aangepast omdat ik zie dat de pagina dan ook in de gekoppelde categorieën verschijnt.
Laatst gewijzigd door Roelof88 op vr 10 jan 2014, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Bericht door Edwin »

Meltrain schreef:Inderdaad. Het stadsvervoer in Den Haag ging mij gewoon niet lukken (o.a. door de nieuwe site van de HTM en de grote hoeveelheid omleidingen), maar met één berichtje naar Edwin, was het opgelost en deed hij het voor mij. :D
Viel uiteindelijk nog wel mee ook, mede doordta ik de omleidingen goed bijhield.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Overgang naar nieuwe dienstregeling

Bericht door Etienne »

Kan het wikibotje even het sjabloon {{Nieuwedrgl2}} verwijderen voor HWGO? :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten