Geen wijzigingen in nieuwe dienstregeling.

Voor discussie over de wiki, bijvoorbeeld over de lay-out van een bepaald onderdeel. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Geen wijzigingen in nieuwe dienstregeling.

Berichtdoor Edwin » Di 26 Nov 2013, 13:44

N.a.v. dit topic en mijn zoektocht naar de wijzigingen in IJsselmond DRGL 2012, die er helemaal niet waren heb ik dit vermeld op de concessiepagina d.m.v:
In de dienstregeling 2012 waren er geen grote wijzigingen qua lijnen, alleen enkele frequentiewijzigingen.
Zie ook: Concessie IJsselmond#Nieuwe dienstregelingen.

Misschien een idee om dit bij elke concessie met geen noemenswaardige wijzigingen te doen. Nu lijkt het soms alsof er bij een nieuwe dienstregeling niks gedaan is, zie bijvoorbeeld: Concessie Hoekse Waard - Goeree-Overflakkee#Dienstregelingwijzigingen waar 2011 en 2013 missen, mogelijk door geen wijzigingen.
Laatst gewijzigd door Edwin op Di 26 Nov 2013, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Remember to check-out with your ov-chipcard.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25073
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Geen wijzigingen in nieuwe dienstregeling.

Berichtdoor Daniel » Di 26 Nov 2013, 14:57

Geen wijzigingen kan ook gevaarlijk zijn om te zeggen: we missen nog weleens wat. Ik vond bij de aanpassingen aan het DAV-gebied ook al dingen die op wiki nog niet gewijzigd waren maar op de Arriva-site gewoon gelijk aan het afgelopen jaar waren.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5687
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Geen wijzigingen in nieuwe dienstregeling.

Berichtdoor fogeltje » Di 26 Nov 2013, 15:00

Arriva geeft aan op hun site dat er voor HWGO en Lelystad dit jaar geen wijzigingen zijn. Als je de opbouw van bijvoorbeeld Concessie Arnhem - Nijmegen 2014 volgt, dan maakt dat niets uit omdat je voor elk jaar toch een nieuwe pagina maakt met lijnoverzicht. Mogelijk volgen er in de loop van 2014 toch nog wat kleine wijzigingen, die kun je dan alsnog daar kwijt.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Geen wijzigingen in nieuwe dienstregeling.

Berichtdoor Edwin » Di 26 Nov 2013, 15:39

Het is nu wel lastig om terug in de tijd te gaan en te kunnen zeggen dat er geen wijzigingen zijn, maar wie dat nog weet of op de Wiki of op het forum kan terugvinden kunnen we doorvoeren. En voor de toekomst natuurlijk.

fogeltje schreef:Arriva geeft aan op hun site dat er voor HWGO en Lelystad dit jaar geen wijzigingen zijn. Als je de opbouw van bijvoorbeeld Concessie Arnhem - Nijmegen 2014 volgt, dan maakt dat niets uit omdat je voor elk jaar toch een nieuwe pagina maakt met lijnoverzicht. Mogelijk volgen er in de loop van 2014 toch nog wat kleine wijzigingen, die kun je dan alsnog daar kwijt.

Het maken van die pagina terwijl er geen wijzigingen zijn zorgt wel voor veel extra werk.
Remember to check-out with your ov-chipcard.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25073
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Geen wijzigingen in nieuwe dienstregeling.

Berichtdoor Daniel » Di 26 Nov 2013, 19:06

Tja, eigenlijk zou het gewoon goed zijn om alle actuele concessies even door te lopen zo rond het dienstregelings-wijzigingsmoment. Zo vindt je toch altijd nog wel wat wijzigingen die de vervoerder niet belangrijk genoeg vond om op hun website te zetten of zaken die al eerder in het jaar gewijzigd waren maar nooit de wiki gehaald hebben.

Voorbeeldje erbij. Dit is wat U-OV schrijft over lijn 65 in Utrecht:
Lijn 65 Utrecht Centraal – Vianen (frequentie)
Lijn 65 gaat ook in de daluren 2x per uur naar bedrijventerrein Het Klooster rijden.


En dit is wat ik zoal in de dienstregeling vond:
Lijn 65 gaat voortaan ook stoppen bij de halte Kanaleneiland Zuid, halte "De Bongenaar" heet voortaan "Marconi (laag)". De frequentie in de spits wordt een regelmatige 10-minutendienst waarvan twee ritten naar Het Klooster rijden en vier naar Vianen. In de daluren wordt de frequentie verdubbeld tot 4x/uur tussen Utrecht en de Nijverheidsweg in Nieuwegein, deze toegevoegde ritten rijden daarna door naar Het Klooster wat hierdoor de hele dag bediend wordt.

In de avondspits wordt voortaan een half uur eerder elke 10 minuten gereden. Verder rijdt de laatste rit 45 minuten later naar Utrecht en 15 minuten later naar Vianen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto


Terug naar “OV in Nederland Wiki”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot] en 1 gast