Categorie:Busstation

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Categorie:Busstation

Bericht door Edwin »

De pagina [wiki]Categorie:Busstation[/wiki] is op dit moment, in mijn ogen, een wirwar. Dit komt omdat de eerste letter van de naam van het busstation gebruikt wordt om het onder welke letter of teken ('t Oor) te categoriseren. Maar wanneer je een busstation in bijvoorbeeld Amsterdam zoekt moet je dus alle letters langs. Zou het niet beter/mooier zijn als we deze categorie op basis van de eerste letter van de plaats van het busstation indelen? Dan heb je bij A alle busstations van Amsterdam, Almere, Amersfoort, Apeldoorn etc. netjes onder elkaar en zie je ze in één oogopslag.

Alleen heb ik de Wiki-kennis niet om de sjablonen, of wat er ook moet worden aangepast, aan te passen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Categorie:Busstation

Bericht door Suus »

Je moet bij de categorisatietag op de pagina voor de afsluitende ]] dan nog even |X plaatsen, waar X staat voor hoe je het wil sorteren. Zo kan je bijvoorbeeld

[[Categorie:Busstation|Almere]] gebruiken, en de sortering in de categorie gebeurt dan als Almere.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Categorie:Busstation

Bericht door Roelof88 »

De categorie busstation staat niet op de pagina zelf, maar wordt gegenereerd uit het [wiki]Sjabloon:BusstationInfo[/wiki]. In dat sjabloon staat: [[Categorie:Busstation|{{{naam}}}]]. Hierdoor komt Zwolle bijvoorbeeld onder de O te staan, omdat bij de parameter "naam" van één van de busstations Oostzijde staat ingevuld. Almere Centrum staat bij de S ingedeeld, omdat bij de naam Station Almere Centrum is ingevuld :?

Edit: Oplossing: [[Categorie:Busstation|{{{naam}}}]] vervangen door [[Categorie:Busstation|{{{plaats}}}]]. Dan pakt ie in plaats van de letters van de parameter 'naam' de letters van de parameter 'plaats'. Ik heb dit nu aangepast, maar het kan even duren voordat alles op de goede plek staat.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Categorie:Busstation

Bericht door Edwin »

Bee schreef:Je moet bij de categorisatietag op de pagina voor de afsluitende ]] dan nog even |X plaatsen, waar X staat voor hoe je het wil sorteren. Zo kan je bijvoorbeeld

[[Categorie:Busstation|Almere]] gebruiken, en de sortering in de categorie gebeurt dan als Almere.
Dat had ik ook bedacht, maar wat zou heel wat handmatig werk opleveren. Er moest een simpelere oplossing zijn zoals Roleof88 hierboven heeft *O*
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Criteria Busstation

Bericht door Edwin »

Wanneer is een busstation een busstation wat is de of onze criteria daarvoor binnen de Wiki?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Categorie:Busstation

Bericht door fogeltje »

Onder andere als een vervoerder het als dusdanig kwalificeert (bij Busstation Nuenen wat ik persoonlijk weinig van een busstation vind hebben, maar Hermes noemt het zo), daar vallen ook haltes die men "Station NS", "Centraal Station" etc noemt.
"Een touringcar is geen bus"
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Categorie:Busstation

Bericht door Edwin »

Dus bijvoorbeeld de bushaltes van/bij Almere Muziekwijk en Almere Parkwijk zijn geen busstations?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Categorie:Busstation

Bericht door zone5324bericht... »

toevallig vandaag het pdf-bestand van de volgende Autobuskroniek ingezien.
daarin staat een uutgebrid artikel over busstations.
heb het dus nog niet gelezen, maar het viel me wel op, dat een halte langs een weg, waarbij men over kan stappen op lijnen met een andere richting/bestemming al een busstation kan zijn.
ook is het niet nodig om een keermogelijkheid of parkeergelegenheid te hebben om het als busstation te kunnen betitelen...

gezien die eerste mogelijkheid zou ik alle haltes alwaar de vervoerder reizigers over wil laten stappen tbv andere richtingen je die haltes op zou moeten nemen in een lijst (ongeacht of je die lijst nu busstations noemt...).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Categorie:Busstation

Bericht door Daniel »

Tja, wat is een busstation... We hebben bijvoorbeeld ook Bergen aan Zee, Busstation wat bestaat uit welgeteld één haltepaal langs een doorgaande weg waar één lijn komt :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Soortvanhenk
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27

Re: Categorie:Busstation

Bericht door Soortvanhenk »

Leek busstation mag ook wel worden aangepast of verwijderd. Staan nog steeds Arriva-lijnen bij, terwijl Qbuzz alweer een paar jaar rijdt daar.
Edit: verwijder maar: http://ovnieuwsuitgroningen.wordpress.c ... k-genomen/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8603
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Categorie:Busstation

Bericht door Milco »

Leek Busstation is een voormalig busstation en de lijnen die op die pagina staan, waren laatste buslijnen die op dat busstation stopten.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Soortvanhenk
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27

Re: Categorie:Busstation

Bericht door Soortvanhenk »

je hebt gelijk, staat er al bij. Dan hou ik op met zeuren.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten