Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Skinkie schreef:
Daniel schreef:Wordt er niet gewoon te vroeg "Niet instappen" ingesteld, oftewel, al voor de doorrijdende trein weg is in plaats van wanneer het afgesplitste deel nog langs het perron staat in afwachting van de rangeerbeweging?
Nee, beide delen staan er nog gewoon. En het blijft op het bord staan.
Dat zeg ik toch ook. Als een van beide delen al vertrokken was zou het er immers niet te vroeg op staan :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Doorgeefluik

Bericht door MdJ »

De ABv6 van treinstel 9405 mist binnenin de eerste klas coupe bovenin de sticker van het treinstelnummer.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Volgende keer graag nog even met het dichtstbijzijnde deurnummer erbij, graag. Hij staat nu in het grote boek. :pos:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Suus schreef:Hoi Mikos, kan je dit hardnekkige probleem op spoor 3/4 op Rotterdam Centraal ook doorgeven?

Afbeelding

Voor de ICD naar Amsterdam is wél een toeslag nodig...
Men gaat van deze schermen de afbeeldingen bij de ICD weghalen en daarmee de opmerking over de toeslag. ICD blijft wel getoond worden tussen de internationale treinen, maar dan zonder die afbeelding en opmerking.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Top, ik hoop dat het dan op Amsterdam Centraal ook in orde komt :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Daar is hetzelfde geintje? Kan ik natuurlijk navragen met bijbehorend spoornummer...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Daar staan op spoor 15 van dit soort schermen, daar met de mededeling dat de ICD toeslagvrij is tussen Amsterdam en Schiphol.

Dat is natuurlijk feitelijk wel juist, maar het lijkt mij zinvoller te vermelden dat er tussen Schiphol en Rotterdam een toeslag is (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ik krijg terug dat op alle DTS-schermen (Dynamisch TreinSamenstellingsbord) de afbeeldingen van de ICD zullen verdwijnen, dus ook op Amsterdam Centraal gaat het verdwijnen. Het blijft natuurlijk wel op de TPB's staan. Hoe dat straks moet wanneer de toeslag alleen tijdens de spits wordt geheven is het volgende wereldwonder wat men gaat onderzoeken. :mrgreen:
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

In treinstel 4233 staat de omroep bij deur 16 op standje oorverdovend
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

Suus schreef:Daar staan op spoor 15 van dit soort schermen, daar met de mededeling dat de ICD toeslagvrij is tussen Amsterdam en Schiphol.

Dat is natuurlijk feitelijk wel juist, maar het lijkt mij zinvoller te vermelden dat er tussen Schiphol en Rotterdam een toeslag is (A)
Toen ik vanmiddag op centraal was op spoor 15 stond er wel Toeslag Schiphol - Rotterdam
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

4233 geef ik door.
Er is een verschil tussen de TBP's en de DTS; op de TBP staat altijd 'Toeslag Schiphol-Rotterdam'. En ja, ook in de tegengestelde richting, dat wordt ooit nog aangepakt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Afbeelding

De bug waait door Amsterdam Centraal. Vandaag scherm 15346 in de IJhal aan de kant van de taxi's.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Het hangt in de lucht, hè... :pos:
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5267
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Lijn 45 »

Scherm 10096 op spoor 1a in Amersfoort heeft het volgende probleem:
Spoiler: show
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven :pos:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Geert »

Mikos schreef:4233 geef ik door.
Er is een verschil tussen de TBP's en de DTS; op de TBP staat altijd 'Toeslag Schiphol-Rotterdam'. En ja, ook in de tegengestelde richting, dat wordt ooit nog aangepakt.
Op de TBP's wordt het veld 'treinnaam' misbruikt voor de toeslagmelding. Die is er eigenlijk niet voor bedoeld, daarom staat het ook op ongewenste plekken er op. Heb ik al in 2013 eens gemeld maar blijkbaar 0 prioriteit :roll:

Die borden met treinsamenstellingen zijn volgens mij een special, want op heel veel manieren wijken die (al dan niet subtiel) af van de andere reisinformatie.
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door VIRM »

Mikos, wellicht heb ik het gemist, maar heb je toevallig nog een terugkoppeling gehad over de mogelijkheid om voelbare stickers aan te brengen bij de poortjes op Amstel en Duivendrecht, om zo voor slechtzienden/blinden onderscheid te maken tussen de NS en GVB-poortjes? Ik was vanochtend op Amstel, en er was in ieder geval nog niks.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Nee, nog niks over vernomen. Wat ik wel weet is dat er bij de poortjes waar de blindengeleidelijn je naartoe stuurt er een voelbare sticker op zit met "Arriva" en "NS". Die heb ik op verschillende stations al gezien, maar hoe of wat in Amstel heb ik nog niks over gehoord.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

cassie127 schreef:
Suus schreef:Daar staan op spoor 15 van dit soort schermen, daar met de mededeling dat de ICD toeslagvrij is tussen Amsterdam en Schiphol.

Dat is natuurlijk feitelijk wel juist, maar het lijkt mij zinvoller te vermelden dat er tussen Schiphol en Rotterdam een toeslag is (A)
Toen ik vanmiddag op centraal was op spoor 15 stond er wel Toeslag Schiphol - Rotterdam
Vanmiddag toch even gekeken en de DTS op spoor 15 in Amsterdam is inderdaad aangepast. Onzettend slordig, want het is in een ander lettertype :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Mikos schreef:Graag uw bevindingen in volgend formaat: Stationsnaam, locatie op het station, tijdstip en wat er aan de omroep mankeert. :pos:
Arnhem, spoor 8/9 ergens in de buurt van de Kiosk, 's nachts rond half 4, omroep te zacht. Normaal niet zo'n probleem denk ik, maar met evenementen (Vierdaagse!) wel. Sowieso zou je in volume onderscheid willen maken tussen een 'normale" situatie en een situatie met duidelijk meer reizigers.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

Suus schreef:
cassie127 schreef:
Suus schreef:Daar staan op spoor 15 van dit soort schermen, daar met de mededeling dat de ICD toeslagvrij is tussen Amsterdam en Schiphol.

Dat is natuurlijk feitelijk wel juist, maar het lijkt mij zinvoller te vermelden dat er tussen Schiphol en Rotterdam een toeslag is (A)
Toen ik vanmiddag op centraal was op spoor 15 stond er wel Toeslag Schiphol - Rotterdam
Vanmiddag toch even gekeken en de DTS op spoor 15 in Amsterdam is inderdaad aangepast. Onzettend slordig, want het is in een ander lettertype :shock:
Dat ook ja. Maar hebben ze nog snel gedaan dan... Te snel anders was het echt wel opgevallen dat het een ander lettertype is :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Omroep Arnhem doorgegeven, lettertype nagevraagd. :pos:
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Doorgeefluik

Bericht door Raymond »

In Venlo wordt met geen woord gerept over de RE13 naar Hamm die nog tot eind augustus is ingekort tot Düsseldorf Hbf vanwege werkzaamheden, niet op de schermen en ook niet in de omroep. Zou je gezien de lange duur van deze werkzaamheden eens kunnen nagaan of dit nog aangepast kan worden?
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Doorgeefluik

Bericht door PatrickM »

Poortje 2.2 op Goes (uitgang busstation) heeft het volgende probleem:
Spoiler: show
AfbeeldingDoorgeefluik by Patrick Mol, on Flickr
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Je in check is geannuleerd? Prima toch! Helemaal als je er ook nog 31 Euro bij krijgt :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 172 gasten