Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ferdinand »

Jazeker wel, maar ik denk dat er ook een hoop mensen tussenzitten die OV-vrij hebben of zo'n kaart van de overheid waarmee je gebruik kan maken van al het OV als je er een logische reden voor hebt.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dylanwild94 »

Niet iedereen is zo snugger om een alternatief te zoeken. En er zijn denk ik meer mensen die een gewoon NS abonnement hebben dan een NS-businesskaart. en een gewoon NS-abbonement is niet geldig in de bussen van U-OV uitgezonderd lijn 8 in het geval van werkzaamheden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Ik zal blij zijn als ik volgende week weer via Utrecht kan reizen, want de 725 is nu al voor de tweede keer deze week uitgevallen. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

Ik heb vandaag maar Gvc - Ut vv via Amsterdam Centraal gedaan. Ben ik wel wat langer onderweg maar de overstap is comfortabeler en de reis betrouwbaarder.

Nu morgen nog overleven.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door nvdw »

Z2N schreef:Het volledige busverkeer dat via de Graadt van Roggenweg of de Balijelaan moet liep vanmiddag voor de tweede keer deze week volledig vast tijdens de avondspits. Het streekvervoer liep tot 30 minuten vertraging op tussen Jaarbeurszijde en Papendorp.
Jep: allerlei wegwerkzaamheden zijn tegelijk aan de gang en dan moet er ook nog allemaal volk naar Lego World in de Jaarbeurs.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SLToilet »

Langzamerhand veranderen wat kleine maar zeer belangrijke zaken op station Tbr zoals ProRail op meerdere stations doet. De eerste materialen voor de liften op Tilburg Reeshof liggen klaar. Tussendoor zijn twee hokjes geplaatst waarvoor de perrons aan de weerszijden over een korte lengte zijn verbreed. Met deze veranderingen hebben alle Tilburgse stations liften en beschutte wachtruimtes (hetzij alleen in het centrum een écht warme wachtplek bestaat). Ben nog wel benieuwd wanneer de perronhoogte wordt aangepast.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Gelukkig zag ik op de TBP van Rotterdam Blaak net op tijd dat de 2416 niet reed, dus kon ik weer in de 5016 stappen om daarmee verder te rijden naar Rotterdam Centraal. Daar bleek dat de 2416 pas vanaf Rotterdam Centraal reed, zodat ik er nu alsnog in zit.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

SLToilet schreef: Ben nog wel benieuwd wanneer de perronhoogte wordt aangepast.
Dat zie ik voorlopig niet gebeuren eerlijk gezegd. Toevallig stuitte ik van de week op het artikel over deze aanpassingen op Tbr en daar stond de verhoging van het perron niet bij. Alleen de liften, hellingbaan en de hokjes.
🍉
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Michael »

Het verhogen van het perron zal wel tegelijkertijd met een geplande buitendienststelling vanwege onderhoud aan het spoor gebeuren gok ik. Station Ravenstein hebben ze ook volledig aangepakt tijdens spoorwerkzaamheden elders op het traject.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

En Nederland is weer eens onbereikbaar met het Fernverkehr uit Duitsland
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Hoezo dat dan? IC Berlijn valt uit, maar ICE International rijdt om via Venlo.

Dat op hetzelfde moment in Wierden, Lichtenvoorde, Bunde en Wesel Feldmark het treinverkeer stil ligt door een aanrijding met een persoon en dat dus vier aanrijdingen tegelijkertijd treinverkeer in Nederland beïnvloeden is veel opvallender.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ovVeluwe »

Zojuist reed er door Utrecht centraal een Arriva Limburg FLIRT, gekoppeld met een Arriva nevenlijnen GTW. :shock:
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Michael schreef:Het verhogen van het perron zal wel tegelijkertijd met een geplande buitendienststelling vanwege onderhoud aan het spoor gebeuren gok ik. Station Ravenstein hebben ze ook volledig aangepakt tijdens spoorwerkzaamheden elders op het traject.
Hoe lang duurt het vernieuwen van zo'n perron? Lijkt me dan wel langer dan een weekend, anders hadden ze dat recent nog kunnen doen.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Vanmiddag trok een of andere onverlaat aan de noodrem in de Intercity Direct terwijl we over het emplacement van Rotterdam Centraal reden. Blijkbaar volgt er dan een automatische meertalige omroep dat de machinist de trein op een veilige locatie tot stilstand zal brengen, wat dus gewoon langs het perron van Rotterdam Centraal was.

Overigens herkende de conducteur mij nog van dinsdagmiddag bij de kaartcontrole :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

Hainje schreef:
Michael schreef:Het verhogen van het perron zal wel tegelijkertijd met een geplande buitendienststelling vanwege onderhoud aan het spoor gebeuren gok ik. Station Ravenstein hebben ze ook volledig aangepakt tijdens spoorwerkzaamheden elders op het traject.
Hoe lang duurt het vernieuwen van zo'n perron? Lijkt me dan wel langer dan een weekend, anders hadden ze dat recent nog kunnen doen.
Dat hangt heel erg van het perron af. Sommige zijn zo gedaan (kwestie van wat tegels verleggen), anderen zijn veel lastiger. In Amsterdam RAI moest het hele spoor omhoog, volgens mij hebben ze in Amersfoort stukken van het perron moeten zagen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

In Amersfoort was vooral het slopen lastiger bij perron 4/5, daar stond immers nog een gemetselde perronwand. Verder duurde 6/7 daar langer doordat ze als gevolg van noodweer het werk in het geplande weekend niet af kregen en het moest wachten op een nieuwe treinvrije periode. Vanwege hoogteverschillen tussen perron 6 en 7 is er toen nog een tijd geweest met hekwerk in het midden van het perron waar op sommige plekken een doorgang in zat.
Aan 1/2 in Amersfoort hebben ze zich nog steeds niet gewaagd, die is complex door de kabelputten in het perron die aangepast moeten worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Wubbo schreef: Dat hangt heel erg van het perron af. Sommige zijn zo gedaan (kwestie van wat tegels verleggen), anderen zijn veel lastiger. In Amsterdam RAI moest het hele spoor omhoog, volgens mij hebben ze in Amersfoort stukken van het perron moeten zagen.
Het perron op Reeshof is nu zo'n 10cm te hoog. Voor de Flirts althans, voor de SLT's kan ik het mij niet meer zo goed herinneren.
🍉
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Klaasje »

Dan zal het voor SLT's niet anders zijn.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

Hainje schreef:Het perron op Reeshof is nu zo'n 10cm te hoog.
Zeg maar 8 cm (het verschil tussen de oude en nieuwe normhoogte).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Vorig jaar ging het zo goed in de herfstvakantie, met verlengde treinen in het dal en in de avond, maar dit jaar lijkt men de vakantie weer vergeten te zijn en rijdt de hele week al (bijna) alles in de NoordOost tussen 9 en 11 en na 20 uur véél te kort voor het reizigersaanbod. Zonde...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

reisthijs schreef:
Hainje schreef:Het perron op Reeshof is nu zo'n 10cm te hoog.
Zeg maar 8 cm (het verschil tussen de oude en nieuwe normhoogte).
Was een gokje, ik een wist dat het ongeveer een klinker (je weet wel, zo'n straatsteen) hoogte scheelde. Maar hoeveel het verschil precies was wist ik dus niet.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Wat een bizar verhaal joh: een machinist vindt een gewonde vrouw in de Schipholtunnel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Nee maar! :shock: en toen? :o

Overigens zit de Mikos van dienst hiero in de 2e Klasse, terwijl ik moederziel alleen in de 1e Klasse zit aan de andere kant van de deur :o

En hij zit ook al niet te sudokuën -o-
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door erjeebee »

Moet een fake Mikos geweest zijn.
Wat vroeg z'n Halloween verkleding gedaan. :Y
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

waldo79 schreef:Welkom in het verkeersinfarct Utrecht. Mogen die bussen niet over de busbanen?
Touringcar bussen niet, tenzij ze een lijndienst uitvoeren. Daarom staat op de busbanen ook allemaal LIJN BUS ..
jaren geleden nog niet.. toen stond er BUS en reden er wel touringcars over, Utrecht stad in vanaf de A2 bij Kanaleneiland. (nog voor Papendorp er was, zeg maar). Gaf toen vertraging voor het OV vervoer, d8 ik.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten