Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Toch nog een dagje Aken gedaan. In de eerste instantie had ik dat uitgesteld omdat RE18 nog niet rijdt maar ik veranderde van gedachte. De treinvervangende bus afvinken met gebruik van OV-chipkaart leek me ook niet verkeerd.

Het begon in Baarn met de sprinter van 7.22 naar Utrecht, die zou met +6 vertrekken vanwege een technische storing volgens de conductrice. De volgende sprinter om 7.52 zou helemaal niet rijden. De reis met de intercity naar en van Heerlen werd tussen Utrecht en Den Bosch onderbroken door een treinvervangende bus. Er zat weinig volk in de trein. Verder is de bushalte een behoorlijk eind van het station in Utrecht. Heen stopte de bus in Den Bosch achter het station en terug vertrok de bus van de voorkant van het station waar dranghekken stonden. Ook in de bussen niet veel volk.

De bussen tussen Heerlen en Aken waren gehuurde touringcars. Bij elke bushalte stond een in/uitcheckpaal van Arriva. De bussen reden niet op tijd moet ik zeggen. Heen vanuit Heerlen om 10.41, vertrok met +1 en kwam in Aken met +5 aan. Terug uit Aken om 15.45 met +12 en aankomst in Heerlen met +20. Met mijn OV-chipkaart was een rit 3,35 euro, dus 6,70 euro voor een retoer. Dat is een stuk goedkoper dan het AVV-tarief. Tussen Heerlen en Herzogenrath rijdt de bus vooral langs de spoorlijn waar de gloednieuwe bovenleidingspalen direct opvallen.

Verder rest me nog te zeggen dat station Heerlen nog steeds een enorme bouwput is. Vraag me af wanneer dat alles af is. Volgens mij zijn ze al een jaar of 10 bezig daar en er lijkt geen einde aan te komen!
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mdk »

Volgens mijn reisplanner moet ik zo in de 14900 stappen voor mijn stop in Overvecht. Ik kan me herinneren dat de sprinters Almere - Utrecht nooit in Overvecht stopten, is dit met de nieuwe dienstregeling veranderd of mis ik iets anders?
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

De [serie=Sprinter|2019|Utrecht Centraal - Hilversum (- Almere Centrum)14900[/serie] is de avondvariant van de [serie=Sprinter|2019|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie] die wel op alle stations stopt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mdk »

Dat verklaart hem, thanks :pos:
Bij twijfel altijd klagen
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

ArrivaBas schreef:De [serie=Sprinter|2019|Utrecht Centraal - Hilversum (- Almere Centrum)14900[/serie] is de avondvariant van de [serie=Sprinter|2019|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie] die wel op alle stations stopt.
Alleen tussen Hvs en Ut wordt overal gestopt door de [serie=Sprinter|2019|Utrecht Centraal - Hilversum (- Almere Centrum)14900[/serie] t.o.v. de [serie=Sprinter|2019|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie].
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Vandaag van Zaandam naar Eindhoven gegaan over Rotterdam Centraal. De rechtstreekse route lag er vanwege werkzaamheden tussen Utrecht en Den Bosch sowieso uit.

Bij het instappen en wegrijden van de 926 op Schiphol werd omgeroepen dat er vanwege een defect op de HSL ‘conventioneel’ zou worden gereden. Dit heeft de storingenpagina echter niet gehaald. Aankomst in Rotterdam was vanwege de omleiding over Leiden en Den Haag met +17 en Breda met +15. In tegenstelling tot Rotterdam was er in Breda wel een cross-platform overstap op de 1139 Mijn binnengekomen ICD keerde weer netjes terug richting Amsterdam van spoor 4, en op spoor 2 stond een lege Thalys wortels te schieten. Aankomst in Breda was met een respectabele +7.

Op de terugweg had ik vanaf Eindhoven de 1164. Vlak voor aankomst in Rotterdam bleek de HSL eruit te liggen, dus mijn aansluitende 1055 was ook opgeheven. De HC verwees reizigers voor Schiphol naar de 246: Ik ben maar tot HS blijven zitten om over te stappen op diezelfde trein. Vlak voor vertrek uit HS bleek de 2464 tot en met Leiden te rijden, en bij binnenkomst in Leiden werd door de HC aangegeven dat dit door een wisselstoring kwam. Helaas werd de 2464 op 9a binnengenomen, dus daar ging de overstap op de [serie=Intercity|2019|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie]. Dus werd het de 2275 van een kwartier later; normaal zou ik over Schiphol gaan, maar het was niet duidelijk hoe en wat met die wisselstoring waar de [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] last van had.Op Sloterdijk nog gepoogd de vertraagde 3368 te halen in plaats van door de kou naar de Hemboog, maar het werd uiteindelijk de 870 van iets later.

Ofwel: tweemaal toeslag, maar geen enkele meter van de HSL tussen Schiphol en Rotterdam gezien vandaag.
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Betaal dan ook gewoon geen toeslag :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Het is bijna kerst, dan zijn alle problemen opgelost aldus NS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
erjeebee
Berichten: 1334
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door erjeebee »

Hohohoho
De kerstman, de sint, de paashaas en de tandenfee moeten dat samen toch kunnen regelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Intercity Direct 911 ging kapot terwijl deze met 3,5 van de 6 bakken langs het perron van Amsterdam Centraal stond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Er is ergens een defecte trein, niet eens op de HSL, en daarom geeft Tuffy mij het advies vanaf Amsterdam via Utrecht naar Rotterdam te reizen, want er zijn volle treinen en mogelijk extra reistijd op Schiphol - Rotterdam Centraal.

Gelukkig speelt NS daar uitstekend op door Intercity Direct 1052 dan maar op te heffen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dennenboom »

Maar met Kerst wordt alles beter! De ICd treinen die nu uitvallen zijn het onderdeel van een nieuw soort Adventskalender van de NS. Elke dag maak je een luikje open en is er weer een verrassing :)
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Dan trof ik gisteren in de adventkalender 'dubbele storing en extra storing tijdens het omreizen' aan? :mrgreen:

EDIT: en wens mij succes met de gtbv-claim. Met mijn speciaal abonnement zou dit telefonisch moeten kunnen, maar ik ben al een kastje en een muur tegengekomen bij de klantenservice.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn 45 »

Ik trof net de ex-NS 2454 als trekkracht van een Pontrein *trein*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Suus schreef:Er is ergens een defecte trein, niet eens op de HSL, en daarom geeft Tuffy mij het advies vanaf Amsterdam via Utrecht naar Rotterdam te reizen, want er zijn volle treinen en mogelijk extra reistijd op Schiphol - Rotterdam Centraal.
Die kapotte trein heeft zes uur lang ellende veroorzaakt. Hoe krijg je het voor elkaar?

https://www.ad.nl/delft/kapotte-interci ... ~a505bcb5/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

En vanmiddag was de bovenleiding stuk. Achteraf viel de schade met +22 nog mee :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Sinds een aantal maanden heb ik hulp nodig bij het in- en uitstappen, omdat ik tijdelijk niet op eigen benen kan staan door een enkelbreuk. En dat betekent dat ik gebruik maak van de reisassistentie van NS. In theorie is dat prima geregeld (uurtje van tevoren bellen en alles wordt voor je geregeld), maar in de 9 retourritten Alphen - Utrecht die ik ermee heb gedaan heb ik wel aardig wat punten voor verbetering opgemerkt. In Utrecht ben ik bij aankomst drie maal vergeten (2 keer door spoorwijziging, 1 keer door +23 bij aankomst), 1 keer viel mijn trein uit en werd ik niet gebeld (ik moest zelf regelen dat ik een half uur later mee kon), en bij aankomst in Alphen was de taxichauffeur die de plank moet leggen twee maal te laat (1 keer werd het doorgebeld door de klantendienst, in beide gevallen werd de taak toen door de HC overgenomen).

Maar vandaag sloeg alles, want de taxichauffeur was wel op het station maar kwam niet naar mijn aankomstperron, waardoor ik met veel pijn en moeite ICM uit moest klimmen met krukken. De HC kwam flink bezorgd aangerend, want hij wist dat ik er in Alphen uit moest en traplopen kan ik eigenlijk nog niet. Met veel pijn ben ik vervolgens op een bankje terecht gekomen, en kreeg ik het advies mee om te klagen. En nou ben ik daar normaal gesproken niet van, maar gezien het feit dat ik de taxichauffeur in de ogen heb gekeken maar een verklaring te moeilijk was, was ik nou niet echt tevreden. Maar ach, we kijken donderdag hoe het dan gaat, tot dusver bij 60% van de ritten geen problemen... :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Een enkele keer een foutje bij de reisassistentie kan gebeuren. Maar heb onlangs van twee kennissen gehoord dat zij ook diverse malen zijn ‘vergeten’… Zou dit toch maar even gaan aankaarten als ik jou was.

Eerder vanavond vertrok de 773 uit Den Haag met volle afvalbakken, etensresten op de vloer en vuilnis op de tafeltjes uit Den Haag. Aan de duur van de kering kan het niet liggen…
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Ach, ook vandaag ging het niet soepel: op de terugweg kwam de taxichauffeur die de plank moet leggen pas bij aankomst het perron op rennen. En hij had duidelijk niet de instructie gelezen, want hij vroeg aan mij of de plank nodig was, terwijl dat toch netjes was doorgegeven. Dan komt het uiteindelijk wel weer goed (hij rende snel weg om de plank te halen), maar mijn schuld is het dan niet als de trein met +3 verder rijdt. :X

Heb overigens dinsdag mn beklag ruimschoots gedaan bij de Reisassistentie-klantendienst, dus vandaag werden de medewerkers daar gespaard. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Het lijkt me toch een stuk efficiënter om gewoon de conducteurs op te leiden daarvoor. Rolstoelplekken midden in de trein, evenals de rolstoelbruggen op het perron en klaar ben je.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Dan gaat een stationnement op een klein station minimaal 3 minuten duren: De brug halen, de brug plaatsen en de reiziger in of uit laten stappen en de brug weer terug zetten. En dat zijn dan ideale omstandigheden. Een stationnement op een klein station is nu gemiddeld 42 seconden. En in de meeste gevallen gaat het gelukkig gewoon goed; de brug staat klaar op de juiste plaats, de reiziger er in of er uit en ik kan al weg met de trein.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Dat kan ik beamen, het is voor de gebruiker het makkelijkst als er iemand gelijk klaar staat, en eventueel zelfs nog kan helpen op het perron. Dat wordt wat lastig als de HC dat moet doen, die kan natuurlijk geen reizigers begeleiden op het perron en tegelijkertijd de trein laten vertrekken. Zoals gezegd, als alles werkt zoals gepland is het prima geregeld. Het probleem zit er in dat personeel beter aangestuurd moet worden bij aankomende treinen, ook bij vertraging, en dan zowel bij de eigen medewerkers van T&S alsmede de taxichauffeurs op de kleinere stations.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Even voor mijn begrip: dat wordt dan dus gedaan door de chauffeur van de taxi die je ook van/naar huis brengt?

Overigens ging het bij mij vandaag ook niet zo goed: wegens een aanrijding met een persoon, reed de 2858 niet verder dan Gouda en moest ik omreizen via Den Haag Centraal.
Ik wens de betrokken machinist in elk geval veel sterkte toe. -o-
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Kunnen ze die verantwoordelijkheid voor die brug niet bij het personeel van de Arriva store neerleggen tijden die openingstijden nou niet het gevoel dat die store van hun daar heel druk bezocht is.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Meltrain schreef:Even voor mijn begrip: dat wordt dan dus gedaan door de chauffeur van de taxi die je ook van/naar huis brengt?
Nope, er komt speciaal een taxichauffeur naar het station om de plank te leggen, daarna mag je zelf je eigen weg vervolgen en gaat de chauffeur weer naar de volgende afspraak. Dat kan weer een reisassistentie zijn, of een gewone taxirit. Ik kan gewoon met de bus thuis komen (heb de rolstoel ondertussen in kunnen wisselen voor krukken, en loop thuis al zonder krukken), en de bus is voor mij 100% goedkoper.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten