Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Groeten vanaf rit 722 die met ICM9 rijdt, en waar in mijn bak tussen Meppel en Zwolle maar 4 mensen zitten, inclusief mezelf en inclusief de conductrice die hier ook maar een plekje heeft gepakt.
-
- Berichten: 646
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik meld het een beetje laat, maar inmiddels is het ook in deze info doorgekoppeld.MetroRET schreef: ↑di 13 jun 2023, 21:38 https://www.ns.nl/stationsinformatie/zb ... trektijden
https://www.ns.nl/stationsinformatie/ld ... trektijden
Nou, ik zie hier toch echt Utrecht Centraal nog als "eindbestemming" vermeld worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zie inderdaad op de vertrektijden van Ht nu ook Leiden Centraal als eindbestemming.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 4622 vertrok met +8 uit Zwolle. Gelukkig heeft mijn 722 e er weinig last van gehad: die had +2 bij binnenkomt en vertrek, maar kennelijk is de 4622 succesvol bij Oostvaarders ingehaald in plaats van er achter aan te blijven hangen. Overigens was de 722 wel wat drukker vanwege de storing bij Apeldoorn.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Toch wel fascinerend om te zien dat mensen die in een intercity naar Meppel, Steenwijk, Heerenveen en Leeuwarden zitten in Zwolle overstappen op een intercity naar Meppel, Steenwijk, Heerenveen en Leeuwarden, omdat ze daarmee 5 minuten eerder zijn. Ik begrijp het helemaal, want ruimere overstap in Leeuwarden onder andere, maar grappig om over te stappen op een trein met precies dezelfde bestemmingen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Waarom rijdt die latere trein überhaupt nog verder dan Zwolle?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Om extra capaciteit de bieden voor de reizigers naar Groningen die via Leeuwarden reizen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanmiddag ging er rondom Gouda iets niet helemaal lekker; een groot aantal treinen liep flink in de plus. Record was een 2800 die ik met +18 nog zag vertrekken.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik was daar inderdaad ook een toeschouwer van. Veel treinen voornamelijk vanuit Utrecht hadden vertraging. Mijn record was de 2054 met +17, toen hij binnenkwam dacht ik dat het de 1700/11700 was die voor een of andere reden met SLT reed. Ik gok dat er iets was op het baanvak.
zij/haar/hen/hun
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Brugopeningen waardoor een sneller pad niet past?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wat zijn die beperkingen precies?
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Verzögerungen im Betriebsablauf.
-
- Berichten: 646
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als dat echt komt door die twee TRAXX’en voor de koninklijke trein, dan weet ik niet of ik dergelijk gebruik wel kan goedkeuren, eigenlijk. Dan hadden ik liever gezien dat ze per auto de grens over waren gegaan.
Regulier reizigersvervoer gaat wat mij betreft voor.
Regulier reizigersvervoer gaat wat mij betreft voor.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vind dit wel erg makkelijk geruchten de ether ingooien. Dat het al weken erg warm is wat veel problemen geeft met de treinen op de HSL lijkt mij een logischere verklaring. In de tunnelbakken wordt het makkelijk 50 graden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat was gisteren en materieel is direct weer teruggegaan naar Nederland. Sowieso zou daarmee ten hoogste één stam moeten uitvallen, er vielen er echter 6 of 7 uit vanmorgen.Dionysusnu schreef: ↑wo 21 jun 2023, 15:40Hoogst waarschijnlijk gebrek aan inzetbare Traxx-stammen, ik denk ook mede door het missen van 2 locs deze week voor de koninklijke trein.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De reden zit inderdaad eerder in de warmte. Er zijn afgelopen week meerdere serieus overwegingen geweest landelijk te dienstregeling aan te passen omdat de materieel stand de laatste weken er landelijk slecht voor staat, ook mede door personeelstekorten in de onderhoudsbedrijven.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 646
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zelfde dag terug, weer op een stam rangeren, en dan vanavond weer eraf halen om morgen de koning op te halen? Dat zou me verbazen.Bemined schreef: ↑wo 21 jun 2023, 17:16Dat was gisteren en materieel is direct weer teruggegaan naar Nederland. Sowieso zou daarmee ten hoogste één stam moeten uitvallen, er vielen er echter 6 of 7 uit vanmorgen.Dionysusnu schreef: ↑wo 21 jun 2023, 15:40Hoogst waarschijnlijk gebrek aan inzetbare Traxx-stammen, ik denk ook mede door het missen van 2 locs deze week voor de koninklijke trein.
Het was niet mijn bedoeling om te impliceren dat het tekort alleen maar door de koninklijke inzet komt, maar met de beperkte beschikbaarheid van Traxx op dit moment kan je alle kleine beetjes wel gebruiken.
Als je kijkt naar hoe vaak beperkingen in de materieelinzet als storing voorkomt op de HSL-trajecten was dat voor de zomer toch ook al meer dan een enkele keer.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zo moeilijk is het ook weer niet om een locomotief van een stam los te maken en voor een andere stam te zetten. Dat gebeurt toch behoorlijk regelmatig, anders zouden er ook geen Benelux-treinen zijn waar zowel een locomotief van de NMBS als de NS aan één stam zitten
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanochtend op Utrecht een overstap van formeel 1 minuut gehaald tussen de IC uit (Dordrecht-)A'dam Bijlmer (A 8.48, naar Venlo) en de IC naar Amersfoort(-Groningen) (oorspr. V 8.49, van Rotterdam). De laatste was iets vertraagd. Dus het was wèl de moeite om op Amstel de met +5 vertraagde stoptrein naar Bijlmer(-Utrecht) te nemen (oorspr. V 8.19) toen ik ontdekte dat de IC's van .24/.54 niet rijden op vrijdagen, waardoor er dan dus maar een halfuursdienst naar Amersfoort is, met overstap in Utrecht.
Het keren van de trein Rotterdam-Groningen in Utrecht duurde trouwens maar 2 minuten. Nou was het maar een zeswagenstel, dus niet zo heel ver lopen, maar ik vind het toch snel. Of staan er op Utrecht machinisten klaar om het keren te versnellen?
Het keren van de trein Rotterdam-Groningen in Utrecht duurde trouwens maar 2 minuten. Nou was het maar een zeswagenstel, dus niet zo heel ver lopen, maar ik vind het toch snel. Of staan er op Utrecht machinisten klaar om het keren te versnellen?
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten