Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Mijn 2418 was vanwege die storing ingekort tot Duivendrecht. Wel positief dat die trein niet al vanaf Leiden werd opgeheven.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat viel mij inderdaad ook op toen ik de treinmaatregelen van rijdendetreinen zag. Waar is hij dan gekeerd, de Watergraafsmeer?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er is een keerspoor bij Diemen Zuid.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De prognose was ooit dat het een ochtendje zou duren, maar daar is intussen 12 uur bij opgeteld...
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wat moet ik zeggen. De aannemer op Lage Zwaluwe - Roosendaal loopt al sinds begin juli onophoudelijk te prutsen en de afdeling communicatie van ProRail lukt het niet echt om nog een bevredigend statement aan de buitenwereld te geven over het nu toch wel erg zichtbare geblunder.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Och, de sein- en wisselstoring tussen Weesp en Almere dreigt na tien uur te worden opgelost. Inmiddels tussen Den Haag Centraal en Zwolle aan het omreizen via Utrecht.
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De afdeling communicatie blundert vrolijk mee: volgens dit persbericht hebben ze tussen Zevenbergen en Oudenbosch liefst 47 wissels verwijderd... leek me al wat veel en op Sporenplan tel ik er dan ook maar 10
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En de IC van 16:19 uit Utrecht naar Leeuwarden had heel veel staanplaatsen (zelfs met een ICM11). Ik deed daar ook gezellig aan mee: kon tot en met Zwolle staan.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Stond je voor- of achterin de trein? Voorin is altijd druk, achterin is bijna altijd nog genoeg plek.
-
- Berichten: 1080
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er zal allicht meer plek zijn geweest dan afgelopen dinsdag
Overigens valt die genoeg plek achterin ook nog wel mee: zelfs daar zijn er nog vaak genoeg staanplaatsen. Volgens mij is het rond de spits op Utrecht - Amersfoort lastig om voldoende capaciteit te bieden met die 4 IC's die er dan rijden. Ik stap in de spits soms ook wel bewust in de 5600 i.p.v. de 500/600 of de 1700/11700.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wel opvallend dat deze trein dan niet als druk aangeduid werd in de reisplanner vandaag. Kloppen de telcijfers niet of was het gewoon drukker dan op een gemiddelde donderdag vandaag? Ook opvallend dat de trein van een half uur later korter gepland was terwijl dat nog dieper in de spits is. Maar ik heb het opgegeven een logica te ontdekken in de materieelinzet van de NoordOost, elk wijzigingsblad verandert het ook weer waarbij de trein die ze de vorige keer verlengd hadden weer ingekort wordt en andersom.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik stond redelijk voorin. Maar er zullen denk ik wel ook veel omreizende medepassagiers zijn geweest.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zie elke ochtend de intercity Utrecht-Groningen vertrekken vanaf Utrecht, waar de reizigers vaak boven op elkaar staan in de voorste bak. Achterin zijn altijd nog veel zitplaatsen vrij. Ergste vind ik wanneer reizigers ruim voor vertrek op het perron aankomen vanuit de hal en als kip zonder kop zich tussen de andere staande mensen proppen op het eerste balkon dat ze zien. Ik begrijp niet dat deze reizigers dan niet even een paar bakken naar achteren lopen. Uiteraard geldt dit niet wanneer er écht een te korte trein rijdt of wanneer er een verstoring is. Tip dus; indien mogelijk altijd even naar achter lopen
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik denk dat vooral te maken heeft met mensen die in Amersfoort moeten zijn, omdat de toegang tot het perron helemaal aan de voorzijde zit.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dan nog kan je toch ook even naar achter lopen? En als mensen klagen dat ze dan ver moet lopen; tja dan moeten ze niet zeuren dat ze moeten staan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In principe zijn alleen reizigers naar het gebied ten noorden van het station echt verplicht om van die trap gebruik te maken. Er is namelijk halverwege het perron ook nog een trap naar een loopbrug die naar de zuidzijde van het station leidt.SuperGhost schreef: ↑vr 13 okt 2023, 08:45 Ik denk dat vooral te maken heeft met mensen die in Amersfoort moeten zijn, omdat de toegang tot het perron helemaal aan de voorzijde zit.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die zuidelijke uitgang wordt wel veel minder gebruikt, aannemelijk omdat je er hooguit richting Bergkwartier of parkeerplaats echt wat aan hebt.
Overigens blijft het nodige wat in Utrecht voorin is ingestapt in Amersfoort zitten (of het stapt wel uit, maar neemt de aansluitende trein richting Deventer). Die stappen dus niet vooraan in omdat ze in Amersfoort moeten zijn, maar juist om de veel voor de hand liggender reden dat Utrecht Centraal aan die kant drie toegangen tot het perron is terwijl NS de trein aan de andere kant parkeert waar maar één toegang is.
Als de trein incidenteel wel handig stopt in Utrecht is het zodoende voorin ook rustig en juist in het midden druk heb ik meermaals ervaren in de tijd dat nog wel eens blauwe lampen ingezet werden en de bakborden nog logischer hingen.
Overigens blijft het nodige wat in Utrecht voorin is ingestapt in Amersfoort zitten (of het stapt wel uit, maar neemt de aansluitende trein richting Deventer). Die stappen dus niet vooraan in omdat ze in Amersfoort moeten zijn, maar juist om de veel voor de hand liggender reden dat Utrecht Centraal aan die kant drie toegangen tot het perron is terwijl NS de trein aan de andere kant parkeert waar maar één toegang is.
Als de trein incidenteel wel handig stopt in Utrecht is het zodoende voorin ook rustig en juist in het midden druk heb ik meermaals ervaren in de tijd dat nog wel eens blauwe lampen ingezet werden en de bakborden nog logischer hingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
https://www.ad.nl/dordrecht/liften-stat ... ~a198b79d/
Het gezeik langs de lijn Dordrecht - Roosendaal is nog niet helemaal over. Na de ellende met de beveiliging tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal zijn de nieuwe liften van station Dordrecht Zuid de klos. Die hebben de drie maanden dat ze nu opgeleverd zijn inderdaad vaker niet dan wel gefunctioneerd.
Het gezeik langs de lijn Dordrecht - Roosendaal is nog niet helemaal over. Na de ellende met de beveiliging tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal zijn de nieuwe liften van station Dordrecht Zuid de klos. Die hebben de drie maanden dat ze nu opgeleverd zijn inderdaad vaker niet dan wel gefunctioneerd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ach dat geldt toch voor meer stationsliften in het hele land
-
- Berichten: 641
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Kijk maar eens op stationsliftstoringen. Echt bizar hoe veel liften langdurig buiten werking zijn. De langste (Geldrop) al meer dan 5 maanden.
Deze site is een initiatief van een reiziger, niet officiëel en vertrouwt dus op meldingen van het publiek over begin en einde van storingen. Uit ervaring kan ik zeggen dat het wel behoorlijk betrouwbaar is.
Eigenlijk wel triest dat ProRail (dan wel NS) niet zelf zo'n site hebben, dat zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om interne systemen even te verbinden. Zeker bij vooraf geplande werkzaamheden ook.
Deze site is een initiatief van een reiziger, niet officiëel en vertrouwt dus op meldingen van het publiek over begin en einde van storingen. Uit ervaring kan ik zeggen dat het wel behoorlijk betrouwbaar is.
Eigenlijk wel triest dat ProRail (dan wel NS) niet zelf zo'n site hebben, dat zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om interne systemen even te verbinden. Zeker bij vooraf geplande werkzaamheden ook.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De treinen rijden in Zevenbergen nog steeds op fietssnelheid, veel minder dan de 80 km/uur die voor de werkzaamheden gereden werd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dank voor de tip, ik zal hem in mijn achterhoofd houden de volgende keer dat ik Utrecht als omreisroute gebruik! Ik had overigens een crossplatform-overstap van twee minuten, dus erg veel tijd was er niet.Reiziger Delft schreef: ↑vr 13 okt 2023, 08:46 Dan nog kan je toch ook even naar achter lopen? En als mensen klagen dat ze dan ver moet lopen; tja dan moeten ze niet zeuren dat ze moeten staan.
Van wat ik had begrepen is of was ProRail bezig met een superduper geautomatiseerd systeem om dit automatisch aan te geven. Tot die tijd is het kennelijk erg lastig om even een Excel op de site te knallen. Te meer omdat mensen in een rolstoel of scootmobiel of met een rollator nu veel makkelijker kunnen reizen door een toenemend aantal gelijkvloerse instappen. Zelfs het GVB kan dit.Dionysusnu schreef: ↑vr 13 okt 2023, 13:56 Kijk maar eens op stationsliftstoringen. Echt bizar hoe veel liften langdurig buiten werking zijn. De langste (Geldrop) al meer dan 5 maanden.
Deze site is een initiatief van een reiziger, niet officiëel en vertrouwt dus op meldingen van het publiek over begin en einde van storingen. Uit ervaring kan ik zeggen dat het wel behoorlijk betrouwbaar is.
Eigenlijk wel triest dat ProRail (dan wel NS) niet zelf zo'n site hebben, dat zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om interne systemen even te verbinden. Zeker bij vooraf geplande werkzaamheden ook.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zelfs ÖBB kan het door meldingen in Scotty te plaatsen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Soms bekruipt mij de indruk dat er weinig ongemakken zijn waarvan het ProRail niet lukt ze tot gigantische problemen te laten uitgroeien.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Sgb en 56 gasten