Kort Nederlands nieuws
Re: Kort Nederlands nieuws
De 1100 zal ook de komende weken nog opgeheven worden tussen Den Haag en Rotterdam vanwege een te lage beschikbaarheid van ICNG:
https://www.ad.nl/rotterdam/nog-weken-g ... ~a646a51d/
Het besluit is iets te laat genomen om het nog in de reisinformatie te verwerken, daar worden de treinen dus nog wel getoond momenteel.
https://www.ad.nl/rotterdam/nog-weken-g ... ~a646a51d/
Het besluit is iets te laat genomen om het nog in de reisinformatie te verwerken, daar worden de treinen dus nog wel getoond momenteel.
Re: Kort Nederlands nieuws
Maar voor de introductie van de ICNG waren er toch ook genoeg treinen? Of zijn de TRAXX-locomotieven en/of de rijtuigen veel te vroeg afgestoten?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Kort Nederlands nieuws
Dit artikel die de inkorting begin januari bekendmaakte zegt ook dat het komt doordat er te veel HSL-bevoegde machinisten in opleiding zijn voor de ICNG: https://nieuws.ns.nl/tijdelijk-aangepas ... rotterdam/
zij/haar/hen/hun
Re: Kort Nederlands nieuws
Daar staat niets over dat er te weinig machinisten beschikbaar zijn, alleen dat er te weinig treinstellen zijn. Dat het probleem nu groter is dan vorig jaar zal ook komen omdat de 900 sinds de nieuwe dienstreling weer naar Breda rijdt, vorig jaar was deze ingekort tot Rotterdam en waren er dus minder stellen nodig. En er is inderdaad ook een deel TRAXX/ICR uitgestroomd bij de NS.
Re: Kort Nederlands nieuws
De LageSnelheidsLijn blijft in ieder geval tot eind 2025 zo:
https://nos.nl/artikel/2507703-snelheid ... -eind-2025
https://nos.nl/artikel/2507703-snelheid ... -eind-2025
Re: Kort Nederlands nieuws
Waarbij het hier gaat om de beperking van 160km/u, de snelheidsbeperking van 80km/u en 120km/u hoopt men wel eerder opgelost te hebben. Dus vooral de Eurostar zal hier langdurig last van krijgen, de IntercityDirect zal hier hopelijk minder lang last van hebben.
-
- Berichten: 809
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Kort Nederlands nieuws
Het rijtijdsverschil tussen 160 km/h en 300 op zo’n kort stuk tussen Rotterdam en Schiphol levert maar een paar minuten extra tijd op? Ik voorzie niet echt grote problemen met een paar minuten vertraging.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Kort Nederlands nieuws
Als deze beperking chronisch is wil je die wel verwerken in de dienstregeling, en dat heeft weer een impact op de uitwerking van bijvoorbeeld de dienstregeling 2025.
Re: Kort Nederlands nieuws
Volgens de brief van ProRail zijn er inmiddels versterkingsmaatregelingen bij het viaduct Zuidweg in Rijpwetering gedaan en als de 'veiligheidsonderbouwing' is afgerond kan de snelheid daar weer naar 160km/h. Hoe lang de 120km/h van kracht blijft op de 5 andere viaducten is nog niet bekend. De termijn van eind 2025 gaat over het verhogen naar 300km/h.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Per komende vrijdag wijzigen de prijzen van de Arriva nachttreinen, zie: https://www.ovpro.nl/trein/2024/02/06/a ... achttrein/
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Kort Nederlands nieuws
De manier om Samenreiskorting te gebruiken verandert oer 16 februari: https://nieuws.ns.nl/ns-past-aanschaf-s ... rting-aan/
Ik vind dit dus een waardeloze verandering.
Voortaan moet je dus een code gebruiken om met korting e-tickets te kopen, waardoor je veel minder flexibel bent.
Daarnaast moet je, als ik het goed begrepen heb, e-tickets tegenwoordig ook nog printen.
Het is me niet duidelijk of ik voor elke persoon een aparte code moet aanmaken of dat ik met 1 code alsnog 3 reizigers kan laten meereizen.
Ik vind dit dus een waardeloze verandering.
Voortaan moet je dus een code gebruiken om met korting e-tickets te kopen, waardoor je veel minder flexibel bent.
Daarnaast moet je, als ik het goed begrepen heb, e-tickets tegenwoordig ook nog printen.
Het is me niet duidelijk of ik voor elke persoon een aparte code moet aanmaken of dat ik met 1 code alsnog 3 reizigers kan laten meereizen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 641
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Kort Nederlands nieuws
Pfft, helemaal weghalen uit de kaartautomaat? Alleen nog maar als eticket of vanuit de NS-app.
Zou toch ook makkelijk kunnen.. scan kaart abbonementhouder, selecteer "samenreiskorting voor een ander", hou chipkaart van meereiziger ervoor.
Zou toch ook makkelijk kunnen.. scan kaart abbonementhouder, selecteer "samenreiskorting voor een ander", hou chipkaart van meereiziger ervoor.
Laatst gewijzigd door Dionysusnu op di 06 feb 2024, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Je mag e-tickets ook nog in de NS-app laden. En in het theoretische geval dat je als incidentele reiziger die samenreiskorting gebruikt de moeite hebt genomen NS Flex basis aan te vragen kan je het ook nog online of in de app aanzetten.
Maar incidentele treinreizigers die gewoon een chipkaart op saldo hebben (bv. omdat ze wel de bus gebruiken) zouden hiermee dus bij gebruik van samenreiskorting de rit niet meer in de spits af mogen maken. Immers kan dat alleen als je ingecheckt bent en vanaf 16 februari kan je geen samenreiskorting op je chipkaart meer krijgen als je geen Flex hebt
Maar incidentele treinreizigers die gewoon een chipkaart op saldo hebben (bv. omdat ze wel de bus gebruiken) zouden hiermee dus bij gebruik van samenreiskorting de rit niet meer in de spits af mogen maken. Immers kan dat alleen als je ingecheckt bent en vanaf 16 februari kan je geen samenreiskorting op je chipkaart meer krijgen als je geen Flex hebt
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Kort Nederlands nieuws
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet!
Re: Kort Nederlands nieuws
De brief van ProRail verklaart ook waarom na één dag opeens toch weer alle treinen konden rijden. Er was een korte TSB van 15 km/uur ingesteld op de HSL (!!) om de snelheidslimiet van 120 km/uur af te dwingen. Die TSB kon er na één dag vanaf, dat bleek technisch toch niet nodig. Mensenkinderen, 15 km/uur op een HSLDingeZ schreef: ↑di 06 feb 2024, 08:57 Volgens de brief van ProRail zijn er inmiddels versterkingsmaatregelingen bij het viaduct Zuidweg in Rijpwetering gedaan en als de 'veiligheidsonderbouwing' is afgerond kan de snelheid daar weer naar 160km/h. Hoe lang de 120km/h van kracht blijft op de 5 andere viaducten is nog niet bekend. De termijn van eind 2025 gaat over het verhogen naar 300km/h.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 641
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Kort Nederlands nieuws
Is 15km/h niet de releasesnelheid naar een block marker toe? Ik las op Somda dat de TSB van 120 eerst in het eerste blok onder ETCS zat, dus moest je al bij Hoofddorp remmen, maar het sein daar heeft geen cijferbak en toonde dus de eerstvolgende lagere optie, geel.
Re: Kort Nederlands nieuws
Alles op de HSL rijdt toch onder ETCS? Elke TSB wordt dan toch afgedwongen? Moet je dan eerst nog een andreasstrip neerleggen om mensen wakker te schudden?
Re: Kort Nederlands nieuws
Maar samenreiskorting staat nu ook al niet meer in de ns-app. Ik heb zelf weekend vrij en ging afgelopen weekend met mijn vrouw naar Heerlen. Zij heeft ns-flex basis en de button in de app was onvindbaar. Bij de servicebalie gevraagd en je moet dus een kaartje online kopen met samenreiskorting.Daniel schreef: ↑di 06 feb 2024, 21:06 Je mag e-tickets ook nog in de NS-app laden. En in het theoretische geval dat je als incidentele reiziger die samenreiskorting gebruikt de moeite hebt genomen NS Flex basis aan te vragen kan je het ook nog online of in de app aanzetten.
Maar incidentele treinreizigers die gewoon een chipkaart op saldo hebben (bv. omdat ze wel de bus gebruiken) zouden hiermee dus bij gebruik van samenreiskorting de rit niet meer in de spits af mogen maken. Immers kan dat alleen als je ingecheckt bent en vanaf 16 februari kan je geen samenreiskorting op je chipkaart meer krijgen als je geen Flex hebt
Re: Kort Nederlands nieuws
Samenreiskorting staat nadat je bent ingelogd in de app onder Mijn NS en dan de OV-chipkaart waarop het Flex-abonnement staat. Het is een vrij lang scherm en het is pas blokje 10 op het scherm. Maar je kan het met de drie puntjes rechtsonder toevoegen aan het startscherm van de app, of via de knop Widget toevoegen onderaan het startscherm.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik heb eindelijk de NS app gedownload, maar mijn moeder en zusje hebben dat niet en mijn oma heeft geen smartphone. Het wordt er dus niet makkelijker op.
Ik denk dat het middel in dit geval erger is dan de kwaal, want ook nu nog kunnen mensen met korting reizen, terwijl degene die recht geeft op korting er niet bij is.
Ik denk dat het middel in dit geval erger is dan de kwaal, want ook nu nog kunnen mensen met korting reizen, terwijl degene die recht geeft op korting er niet bij is.
Hier volg ik je niet; ook met NS Flex kun je immers met de bus reizen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Kort Nederlands nieuws
Het probleem zat het erin dat de TSB aanvankelijk al bij het eerste blok begon, dus moest de trein al bij het passeren van het eerste SMB een snelheid van onder de 120km/h hebben. Aangezien het laatste lichtsein geen cijferbak heeft om een snelheidsverlaging aan te kondigen is dit niet af te dwingen in de beveiliging. Volgens mij is het nu opgelost doordat de TSB nu iets verschoven is, hoe dat precies in de ETCS zit durf ik niet te zeggen. Het tweede SMB (km 145.1) bevindt zich namelijk pas na het eerste kunstwerk met de problemen (km 145., mogelijk dat een remopdracht vanaf het eerste SMB vanaf 140km/h al voldoende wordt geacht.
Re: Kort Nederlands nieuws
Bij mij in de app is samenreiskorting nergens meer te vinden. Niet als widget op het startscherm en ook niet onder Mijn NS.Suus schreef: ↑wo 07 feb 2024, 08:35 Samenreiskorting staat nadat je bent ingelogd in de app onder Mijn NS en dan de OV-chipkaart waarop het Flex-abonnement staat. Het is een vrij lang scherm en het is pas blokje 10 op het scherm. Maar je kan het met de drie puntjes rechtsonder toevoegen aan het startscherm van de app, of via de knop Widget toevoegen onderaan het startscherm.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik zag op het NS forum dat het inderdaad een bug in de app betreft, maar via de website kan je het voor Flex sowieso ook aanzetten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten